• MarinaT

Tror att jag ALDRIG kommer resa med APOLLO igen

Vi var på Kroatiens vackraste Ö Bra på stället som heter Bol i juni månad i år, stället var helt underbart!
    Vi bokade charter med Apollo, vilket jag ångrar idag! 

Hotellet som vi bode på var en av de sämsta som vi bott på.
    Ingen ventilation i rummet, mögel och fukt fanns där.
    I badrummet flagnade färgen från taket varje dag och konstant, det gick inte att få detta rent!
    Vi klagade på detta till guiden men hon tyckte att vi kunde prata med receptionen själva och det gjorde vi, vaktmästaren kom och tittade på det och det var inte mer med det!
    Vi återgick till receptionen igen och frågade om vi kunde få ett nytt rum, och förklarade att våran son har astmasympton och vid detta fallet hade börjat kräkas och hosta mycket, men  de sa att det inte var möjlighet till detta!

Sedan har vi den hemska transfer som skulle ta oss från Split till Brac, vi fick en timme i Split när vi landade och det tyckte vi var jätte bra då kunde vi äta och se lite av Split. Guiderna sa att vi skulle vara tillbaka en timma efter för båten skulle gå då, och det var vi  men istället satt vi i 1,5h till och väntade på fler bussar som skulle åka med på samma båt, och alla som har små barn vet att det inte är lätt att hålla en 2 åring stilla i 1-2timmar speciellt när de är trötta. 
    När vi kom till Brac så skulle en buss ta oss över till andra sidan till Bol, och det var inget mer med det, förrän en vecka senare när vi skulle hem och ta samma bussresa till båten vilken var hemsk då halva bussen mådde illa och kräktes, men kvällen innan fick vi veta att de som flög till Stockholm samma morgon fick åka båt direkt från Bol till Split men inte vi vi fick byta transportmedel flera gånger. Jag blev så besviken på Apollo att de ordnar transfer på olika sätt för att de ska komma billigare undan och skiter i hur det är för passagerare. Vi har betalat vår resa precis som de från Stockholm men samma transfer fick vi inte.

När vi kom hem skickade vi en reklamation på detta till Apollo och nu 3v efter har vi fortfarande inte fått något svar.
    Förstår inte att de inte tar ett barns hälsa på allvar!

Jag kommer ALDRIG mer resa med APOLLO! 

• Svar på tråden Tror att jag ALDRIG kommer resa med APOLLO igen
  • MarinaT

Evaoregon Tack, jag tänkte inte på det men det ska jag absolut göra. Ett svar kunde i alla fall skriva tillbaka

• evaoregon
    MarinaT skrev 2013-07-10 17:37:08 följande:
    Evaoregon Tack, jag tänkte inte på det men det ska jag absolut göra. Ett svar kunde i alla fall skriva tillbaka
    Ja, det är värt att prova.  Jag läste någonstans att Apollo fått många klagomål till Allmänna reklamationsnämnden.
  • Frontline

Vi har rest med Apollo ett flertal gånger och har bara varit nöjda med dom.
    En gång när vi reste till Bulgarien vart jag sjuk i 3 dagar efter att ha ätit på en restaurang som dom rekommenderade då kom dom till hotellrummet med blommor, choklad, vinflaska och en middag för 2 på en annan restaurang där vi fick äta och dricka precis vad vi ville jag och frugan...

När vi for till Thailand med Apollo klagade vi på att det var störande byggljud typ 10 utanför vår balkong fast dom hade sagt innan vi reste att bygget var ca 100 meter bort, tyvärr fanns inget annan rum ledigt så vi kunde byta men vi fick 3500:- tillbaka på resan som var insatta på kontot innan vi var hemma...

Vi reser med Apollo nu i höst till Grekland hela familjen och jag ser fram emot att få resa med Apollo igen...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Cameo

Vad tråkigt för er. För ett par veckor sedan var vi på Kreta och vi åkte med Apollo. Vi hade en fantastiskt bra resa och jag längtar fortfarande tillbaka! Hotellet var jättefint och rent, hotellpersonalen helt underbar - artiga, trevliga, tillmötesgående och serviceinriktade, skojade, hälsade och kände igen oss när vi råkade springa på varandra ute på stan på deras fritid och då stannade de och hälsade och småpratade glatt. Maten var jättegod och det fanns massor att välja på vid varje måltid (vi hade all inclusive). Apollos reseledare var trevliga och hjälpsamma och såg till att vi alla hittade rätt på flygplatsen genom att följa oss hela vägen in och berättade myter och legender om ön, platser att besöka, personliga anekdoter osv. på transferresan till hotellet. Transferbussen var modern och fin och det var inga problem med det alls. Jag vet inte, det kanske beror på vart man åker? Tur? Hur många stjärnor hade ert hotell? Hur som helst, hoppas ni får bättre resor i framtiden, oavsett vilket bolag ni åker med, för det är ju inte roligt att behöva bli besviken på sin resa!

• LängtansBlåaBlomma

Vi åkte med Apollo för ca femton år sen och var inte nöjda med deras service, synd att de inte förbättrats sen dess.

• Deiia

Jag har också rest med Apollo flera gånger och dom är inte värre än andra bolag...... . Ska jag välja ett bolag jag inte gillar så är det Fritidsresor - har bara dålig erfarenhet av dom.

Om jag förstått det rätt så är du missnöjd med rummet och tranfern. Frågan är hur hotellet och transfern bekrivits i dina resehandlingar och beskrivningen av resan. Var det ett 4-5 stjärnig hotell eller ett 2-stjärnigt? Hur lång tid hade man uppgett att transfertiden skulle vara? Man måste alltid jämföra med vad man batalat för och var som är överenskommit.Transfer ut till öar kan ibland medföra övernattning.

Det är bra att du påpekat "felet" på plats. Det ska man alltid göra så resebolaget har en chans att rätta till det. Bara genom att göra en anmälan till ARN kan ibland få bolag att vilja börja disskutera. När det gäller transfern tror jag det blir svårt men om din son blivit sjuk av mögel och reseföretaget inte hjälpt er att få ett nytt rum så borde du få ersättning.

Men hur gick det med sonen? Blev han bättre? 

• Deiia

"batalat".....nu slant jag på tangenterna Tungan ute

• MarinaT

Hotellet var 3,5 stjärnigt och vi betalde för en vecka 20 000kr det är inte lite pengar för en vecka!
    Maten på hotellet var perfekt det kan man inte klaga på hur många som helst olika rätter!
    De sa att transfern skulle ta 2h vi satt på en jävla båt i 2h pga att de skulle spara in pengar för att inte betala för båten som skulle åka flera gånger fram och tillbaka. Men visst hade de sagt båten avgår 15.00 och att de verkligen får med alla det hade inte varit något problem då hade man gått runt i split vilket vi hade jätte gärna gjort! Men så var det inte!
    Vi har stött på mögel på 4stjärniga hotell på Thailand men då ordnade guiden att vi fick byta rum direkt men inte här här försökte de inte ens.

Sonen har tack och lov blivit bättre efter två veckor med starka inhalationer!

Efter att jag hade skickat in reklamationen så först efter 3v skickar de ett mejl där de ber om bilder och från och med då tar det 4-8 v innan de behandlar ärendet!

Det är skit dåligt!

Vi hamnade på ett dåligt hotell i New York då vi bokade via Expedia och när vi ringde till de så fort vi anlände så trodde de inte på oss för att de hade ringt till hotellet för att dubbel kolla men hotellet nekade till allt vi hade sagt. Vi bodde i det hotellet i en vecka men filmade allt och fotade när vi kom skickade vi in en reklamation och då hörde Expedia av sig och betalade ut ersättning inom 5 dagar!
    Vi reser jätte gärna igen med Expedia tack vare deras service!

• Klister

Skriv på Tripadvisor! Jag kollar alltid där innan jag bokar. Man kan lägga upp egna bilder.

• Lotten 66

Tråkigt när man inte är nöjd med sina resor.
    Vad man alltid ska tänka på är att vill man vara säker på att få sitta bredvid varandra på planet så får man boka och betala för det i förväg...och det gör man inte via resebolaget utan via flygboladet...tex tuiflynordic om man reser med Fritidsresor.
    Speciella rum är också bara önskemål men aldrig några garantier.
    Min uppfattning är att hotellen brukar göra det bästa för sina gäster...eller så har vi bara haft tur. 

• Deiia

Vilken tur att sonen mår bra

Om det var ett hotell i den prisklassen så är det jättedåligt med sådan standard! Väljer man ett 2-stjärnigt så kanske man kan förvänta sig det......Oavsett så handlar det om ett barn som inte mår bra och då måste man få hjälp att byta rum tycker jag. Det verkar som om ni tagit bilder. Det är ju bra.

Jag kollade på Apollos hemsida. Där står det att väntan på transfer är mellan 20 minuter och 4 timmar så där har dom garderat sig   

Som någon annan här så - så är det alltid tråkigt när semestern inte blir som man tänkt sig. Man längtar ofta länge. Hoppas ni har några fina minnen i alla fall.   

• evaoregon
    Klister skrev 2013-07-14 07:31:26 följande:
    Skriv på Tripadvisor! Jag kollar alltid där innan jag bokar. Man kan lägga upp egna bilder.
    Ja, skriv gärna om hotellet på tripadvisor, men gå också vidare till Allmänna reklamationsmämnden om du inte får någon respons ifrån Apollo.  Det med hotellet verkar ju inte acceptabelt.
  • Bolaget
    MarinaT skrev 2013-07-10 11:50:20 följande:
    Sedan har vi den hemska transfer som skulle ta oss från Split till Brac, vi fick en timme i Split när vi landade och det tyckte vi var jätte bra då kunde vi äta och se lite av Split. Guiderna sa att vi skulle vara tillbaka en timma efter för båten skulle gå då, och det var vi  men istället satt vi i 1,5h till och väntade på fler bussar som skulle åka med på samma båt, och alla som har små barn vet att det inte är lätt att hålla en 2 åring stilla i 1-2timmar speciellt när de är trötta. 
    När vi kom till Brac så skulle en buss ta oss över till andra sidan till Bol, och det var inget mer med det, förrän en vecka senare när vi skulle hem och ta samma bussresa till båten vilken var hemsk då halva bussen mådde illa och kräktes, men kvällen innan fick vi veta att de som flög till Stockholm samma morgon fick åka båt direkt från Bol till Split men inte vi vi fick byta transportmedel flera gånger. Jag blev så besviken på Apollo att de ordnar transfer på olika sätt för att de ska komma billigare undan och skiter i hur det är för passagerare.Jag kommer ALDRIG mer resa med APOLLO! 
    Apollo skriver ju faktiskt på sin sida att båttransfern kan ta 20 min med hydrofoil eller 1 timme med färja så man talar ju faktiskt klart och tydligt om att transfern kan ske på olika sätt så att få någon kompensation för att vissa fick resa på ett sätt och andra på ett annat kommer nig nog inte långt med,
    Om halva bussen mådde illa och kräktes på återresan så berodde det garanterat inte på bussresan som sådan utan om något annat  för vägen mellan Bol och Supetar är ju faktiskt rätt bra.
    Om du tycker att gemensamma transfer där man väntar på alla, eller där man lägger rutter som tar upp mest folk på kortaste vägen är negativt så kan man ju alltid välja att resa själv, man har ju alltid ett val liksom.
    Jag kan ex tänka mig att Stockholmarna fick åka direkt från Bol till Makarska för att man där skulle plocka upp många som också skulle till Stockholm.

Att lägga 20.000 för en vecka i Bol och ändå inte vara nöjd med upplägget är i mina ögon helt vansinnigt. Vi har varit där i tre veckor 10 personer för samma summa men då har vi fixat resan själv vilket ju inte är så svårt. Framförallt är det ju transfern som kan vara fördelen med en charter men det verkar ju istället ha varit ert största problem 
  • evaoregon
    Bolaget skrev 2013-07-24 13:56:53 följande:
    Apollo skriver ju faktiskt på sin sida att båttransfern kan ta 20 min med hydrofoil eller 1 timme med färja så man talar ju faktiskt klart och tydligt om att transfern kan ske på olika sätt så att få någon kompensation för att vissa fick resa på ett sätt och andra på ett annat kommer nig nog inte långt med,
    Om halva bussen mådde illa och kräktes på återresan så berodde det garanterat inte på bussresan som sådan utan om något annat  för vägen mellan Bol och Supetar är ju faktiskt rätt bra.
    Om du tycker att gemensamma transfer där man väntar på alla, eller där man lägger rutter som tar upp mest folk på kortaste vägen är negativt så kan man ju alltid välja att resa själv, man har ju alltid ett val liksom.
    Jag kan ex tänka mig att Stockholmarna fick åka direkt från Bol till Makarska för att man där skulle plocka upp många som också skulle till Stockholm.

Att lägga 20.000 för en vecka i Bol och ändå inte vara nöjd med upplägget är i mina ögon helt vansinnigt. Vi har varit där i tre veckor 10 personer för samma summa men då har vi fixat resan själv vilket ju inte är så svårt. Framförallt är det ju transfern som kan vara fördelen med en charter men det verkar ju istället ha varit ert största problem 
    Men mögel på hotellet är väl inte acceptabelt?
  • Karin Margareta

Apollo är riktiga fulingar. Jag bokade en resa via deras internetbokning, valde reslängd  vecka. Jag var inte observant på att dom är så fula så att dom lägger in resor på 6 dagar under 1 veckas reslängd utan att det flaggas upp att den resa dom föreslår inte motsvarar den reslängd jag faktiskt klickat på. Fullständig panik utbröt 8.30 på morgonen när receptionen på hotellet ringde upp till vårt rum och sa att transferbussen just lämnat hotellet då vi inte var på plats. Då hade det gått 6 dagar och vi trodde att vi köpt en 7 dagars resa.  Jag vill varna alla! Köp aldrig en resa med Apollo, dom har antingen ett väldigt dåligt bokningssystem som gör detta möjligt eller så saknar dom helt moral och gör vad som helst för att fylla ut alla platser på planet. Även om detta innebär att resan på 1 vecka i smyg bara blir 6 dagar lång.

Karin

• Frontline
    Karin Margareta skrev 2015-10-01 21:37:31 följande:

Apollo är riktiga fulingar. Jag bokade en resa via deras internetbokning, valde reslängd  vecka. Jag var inte observant på att dom är så fula så att dom lägger in resor på 6 dagar under 1 veckas reslängd utan att det flaggas upp att den resa dom föreslår inte motsvarar den reslängd jag faktiskt klickat på. Fullständig panik utbröt 8.30 på morgonen när receptionen på hotellet ringde upp till vårt rum och sa att transferbussen just lämnat hotellet då vi inte var på plats. Då hade det gått 6 dagar och vi trodde att vi köpt en 7 dagars resa.  Jag vill varna alla! Köp aldrig en resa med Apollo, dom har antingen ett väldigt dåligt bokningssystem som gör detta möjligt eller så saknar dom helt moral och gör vad som helst för att fylla ut alla platser på planet. Även om detta innebär att resan på 1 vecka i smyg bara blir 6 dagar lång.

Karin

Fast det är ju jävligt dåligt av er att inte kunna läsa innantill vad ni beställer..

Allt står ju specificerat på bokningen som som avresa och hemresa..

Gör om gör rätt och läs vad ni bokar nästa gång.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Bergskristall
    Karin Margareta skrev 2015-10-01 21:37:31 följande:

Karin

Tittar ni inte efter när avresan från resmålet är förrän sista dagen eller? Inte Apollo som varit fult i ert fall, ni har varit lite för slarviga helt enkelt.
  • Bergskristall

Jag har rest 5 ggr med Apollo samt säkert lika många gånger som barn med familjen. Alla har alltid varit nöjda, det enda som varit lite dåligt någon gång var vädret. :/

• Reflect
    MarinaT skrev 2013-07-10 11:50:20 följande:

Jag kommer ALDRIG mer resa med APOLLO!

Det är inte guidernas fel, det är ägarnas! De tar ut högre vinster genom att dra ned på bemanningen, och låta den personal som redan finns stressa ihjäl sig... Däremot inte sagt att den behandling du och din familj fått utstå kan rättfärdigas för det.
  • Lini

Jag och min man reste med Apollo till Grekland, hotellet var vi nöjda med och det mesta var okej för det priset vi gav men sista dagen bokade vi en resa via apollo där vi skulle få åka båt, äta god mat och se solnedgången för 1000 kr. I maten ingick inte dricka så det fick vi köpa själva. Båten vi åkte med var smukfull av turister som trängdes för att hitta en bänk att sätta sig på, bänken var hårda och maten var kallare än läsken vi köpte på båten. Maten var i klass med svenska frysta rätter som man kan köpa på Coop eller Ica. Vi fick äta maten på knäna. När solen hade gått ner åkte båten tillbaka direkt och personalen hade plockat bort våra talrika utan att fråga om vi var färdiga. Vi skrev ett klagomål till Apollo direkt därför att resan stämde inte ihop med den beskrivning Apollo hade gett oss med #glittrande diamanter" och romantisk middag! Än idag har vi inte fått tillbaka någon svar, känns som om de struntar i en då de endå har fler kunder som reser med Apollo. Kommer aldrig mer lägga mina pengar på Apollos skit resor!

Svar på tråden Tror att jag ALDRIG kommer resa med APOLLO igen