• Anonym (:-()

Onlinepizza.se reklam "lika lätt som att skaffa barn, ungefär. snabbt och enkelt"

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=-kJmuc78naE

vet inte vad jag ska säga... blev så jäkla arg och har mejlat onlinepizza och frågat hur de tänkte när de skapade den här reklamen. hur känner ni övriga som har svårt att skaffa barn? jag kände mest att det var en otroligt ogenomtänkt och korkad reklam som hånfullt driver med en stor del av sveriges befolkning. mejla dem gärna ni med... de kan behöva höra att de gjort fel val. fasen vad besviken man kan bli på mänskligheten ibland.
  • Svar på tråden Onlinepizza.se reklam "lika lätt som att skaffa barn, ungefär. snabbt och enkelt"
  • Fanny b
    Jayt skrev 2013-07-22 23:15:29 följande:
    Jag blev fruktansvärt arg när jag såg reklamen. Mailade till dom på fb där jag bla skrev att reklamen är oerhört osmaklig och respektlös. Fick till svar att det var mycket ironi i det hela att det var meningen att locka fram skratt, för det kan gå fort och det kan ta lång tid. Inte speciellt kul tyckte jag och inte speciellt bra pr för dom, det kan gå fort men det kan även ta långt tid att beställa hem en pizza. Idioter!

Att reklamen bygger på ironi är ju klart, jag såg ikväll deras reklam som handlade om att det vore bra att vara kunglig för då man kan lata sig hela dagarna. Sedan är det ju inte alla som uppskattar denna typ av ironi. Bra pr för reklamfilmer brukar i allmänhet vara att folk pratar om den, oavsett om de pratar bra eller dåligt om den. När glassen Nogger black, eller vad den hette, anmäldes som rasisitiskt, .ökades glassens försäliningssiffror. Då detta namn på glassen nämndes i media. Av den anledningen tror jag att om man ogillar en reklamfilm så bör man inte öppet klaga på den, för då produkten som reklamfilmen mer PR.
  • Anonym (Okränkt)

Jag blir inte kränkt av denna och liknande reklam, men tänker genast på att det säkert sitter många andra barnlösa där ute som tar illa upp. Det räcker att kolla in i detta forum för att förstå att barnlösheten skalar av lager efter lager av tålamod hos de drabbade, även hos mig. Även om jag inte blir kränkt så är det en påminnelse om att det för många är enkelt att skaffa barn, och att vi inte hör till de normala med våra snart 6 år...

• Anonym (Haha)
    Respekt skrev 2013-07-22 22:39:06 följande:
    Kränks nog en människa oftare i Sverige än resten av världen tillsammans

Hahahaha
  • Respekt
    Anonym (Okränkt) skrev 2013-07-23 11:13:57 följande:
    Jag blir inte kränkt av denna och liknande reklam, men tänker genast på att det säkert sitter många andra barnlösa där ute som tar illa upp. Det räcker att kolla in i detta forum för att förstå att barnlösheten skalar av lager efter lager av tålamod hos de drabbade, även hos mig. Även om jag inte blir kränkt så är det en påminnelse om att det för många är enkelt att skaffa barn, och att vi inte hör till de normala med våra snart 6 år...
    Oavsett vad man gör kommer någon ta illa upp, sen håller jag med om att det var lite klantig reklam.

Men nu har ju sajten fått en massa uppmärksamhet o gratis reklam i sociala medier.

• Allvarligt

Men allvarligt allt ska ju vara så himla neutralt här i Sverige! Håller med Respekt.

Jag undrar vilket annat land i världen man ska trippa på tå kring allt som man gör här i Sverige. Man får inte skämta om något som någon kan ta illa upp av, man får inte uppfostra sina barn, man får inte vara religiös, man får inte klä sina döttrar i rosa och söner i blått osv. Det bästa i detta land är att vara neutral för att inte råka såra någons känslor för ingenting. Suck!

• Respekt
    Allvarligt skrev 2013-07-23 11:28:00 följande:
    Men allvarligt allt ska ju vara så himla neutralt här i Sverige! Håller med Respekt.

Jag undrar vilket annat land i världen man ska trippa på tå kring allt som man gör här i Sverige. Man får inte skämta om något som någon kan ta illa upp av, man får inte uppfostra sina barn, man får inte vara religiös, man får inte klä sina döttrar i rosa och söner i blått osv. Det bästa i detta land är att vara neutral för att inte råka såra någons känslor för ingenting. Suck!

Skål
  • Anonym (Okränkt)
    Allvarligt skrev 2013-07-23 11:28:00 följande:

USA är ett exempel på land där ALLT granskas av olika minoritetsgrupper och intressegrupper, finns en helt annan tradition av det där jämför med här i Sverige. När t.ex. Nogger Black eller pepparkaksgubbar i luciatåg får skäll i Sverige så ligger vi minst 10 år efter USA, vi importerar till och med uttrycken som pekar på vad som är fel från dem ("blackface" osv). Jag är övertygad om att detta gäller även ofrivillig barnlöshet i USA.
  • Jennie med ie
    Anonym ( ) skrev 2013-07-10 20:14:54 följande:
    www.youtube.com/watch... vet inte vad jag ska säga... blev så jäkla arg och har mejlat onlinepizza och frågat hur de tänkte när de skapade den här reklamen. hur känner ni övriga som har svårt att skaffa barn? jag kände mest att det var en otroligt ogenomtänkt och korkad reklam som hånfullt driver med en stor del av sveriges befolkning. mejla dem gärna ni med... de kan behöva höra att de gjort fel val. fasen vad besviken man kan bli på mänskligheten ibland.

Nja jag har svårt att ta illa upp. Dels tycker jag det är uppenbart att de inte på riktigt tror att det är sådär enkelt att få barn, dels driver de med rätt sida så att säga. D v S driver med pizzeriabiten och sig själva, inte med barnaskaffande och svårigheterna man kan ha.
  • Respekt
    Jennie med ie skrev 2013-07-23 11:46:37 följande:

Nja jag har svårt att ta illa upp. Dels tycker jag det är uppenbart att de inte på riktigt tror att det är sådär enkelt att få barn, dels driver de med rätt sida så att säga. D v S driver med pizzeriabiten och sig själva, inte med barnaskaffande och svårigheterna man kan ha.

Solig
  • NBFN

Ja, du har så rätt. Jag tänker också på tonåringar, men även de personer med lite lägre känslo- och medvetandespektra, som lider av vissa psykiska störningar. "Som att skaffa barn - snabbt och enkelt. Sen vänta lite bara". Helt galet! Och bra gjort!!

• ytrewq

Man kan ju konstatera att de lyckats, utan den här tråden hade jag aldrig sett reklamen...

• Marionettdocka

Håller med Curlie. Själv är jag funktionshindrad och kan inte göra allt som de flesta kan. Men jag kan ju inte bli ledsen varje gång en reklam påstår att "Du kan du också". Hade jag varit så känslig hade jag sökt hjälp. Både för min skull och för att omgivningen inte ska behöva gå på tå för skull. Vissa kan inte röra sig ordentligt, vissa lever med kronisk smärta, vissa dör tidigt, vissa kan inte få barn... De flesta har sitt liksom.

Svar på tråden Onlinepizza.se reklam "lika lätt som att skaffa barn, ungefär. snabbt och enkelt"