• Svar på tråden Samsovning. För eller emot?
  • Lindsey Egot the only one

Vad har ni för bäddmadrass?
    Jag funderar på 4x90x210 sängar med två 180x210 bäddmadrasser.

• EmmaK1986

För , vi samsover och min familj samsov när jag var liten . Precis som jag är för fri amning :)

• Alby

Jag är för SÄKER samsovning. Alltså att bebisen ska ha egen filt, inte så många kuddar i sängen osv

• keron
    lövet2 skrev 2013-07-13 21:09:26 följande:
    Jag är för att sova. Om det då blir mest och bäst sömn av att samsova eller sova i sär är rätt individuellt. En praktisk fråga för min del mer än en principfråga ...
    Håller med. För vår del har det inneburit samsovning, med barnen i vår säng tills de blivit runt 3 år ca.
  • Doktor mugg

I våran familj sover vi ihop! :)

• sötare
    Flickan och kråkan skrev 2013-07-13 21:34:49 följande:

Vi har 390 i bredd .
    Kvittar hur stor säng man har . Det slutar ändå med att man trängs på en pytteliten bit av sängen Tungan ute
  • Mallis92

Vi har bebisen i sitt babynest med egen kudde och täcke i vår säng. Nära men inte "på" oss Funkar bra för oss

• LinneaJosie

Utan samsovning skulle ingen sova hos oss Bebis vill ha kroppskontakt, så då får bebis det .

• Busflickan

Jag är för att sova och i vår familj innebär det samsovning. Dessutom är det mysigt!

• blomblad

Av ren nyfikenhet.... Ni som samsover, när har ni och eran partner sex egentligen?

• Flickan och kråkan
    blomblad skrev 2013-08-14 01:43:18 följande:
    Av ren nyfikenhet.... Ni som samsover, när har ni och eran partner sex egentligen?

Vid alla möjliga tillfällen, bara inte precis när vi ska sova i just sängen vi alla sover i. Lustig fråga .
  • keron

I duschen ofta. Ibland i soffan. När barnen sover så klart. Eller får man bara ha sex i sängen? :P
  • HannaS
    När barnen sover. I klädkammaren, i köket, i soffan, i gästrummet, i duschen, i hallen, på mattan - ja det finns tillfällen och ställen för det helt enkelt
  • blomblad

Tack för era svar!! :)
    Nja så lustig fråga tycker ja nog inte det är.. För mig som mestadels har sex i sängen så undrar man ju såklart hur folk gör när de har alla sina barn där :)

Svar på tråden Samsovning. För eller emot?