• Svar på tråden Samsovning. För eller emot?
  • hannis

Jag är för. Enda sättet för mig att få sova så då gör vi så. Jag tror på att följa bebisens behov så gott det går.

• k girl

Är det någonting att tycka för eller mot...? 

• Ramborg
    viseversa skrev 2013-07-13 07:15:02 följande:
    För oss funkar INTE samsovning. Men det betyder inte att jag är emot det. Andra får sova hur f*n dom vill. Har annat att lägga tid och energi på.

Exakt.

Man gör på det sättet som medför mesta möjliga sömn för alla.
    42.
  • Mina8401

Har hört många som tycker att barnen ska sova i sina egna sängar och att samsovning ska ske i minsta möjliga mån.

Men vi våran familj sover i tillsammans :)

• Flickan och kråkan
    Mina8401 skrev 2013-07-13 14:38:25 följande:
    Har hört många som tycker att barnen ska sova i sina egna sängar och att samsovning ska ske i minsta möjliga mån. Men vi våran familj sover i tillsammans :)

Man gör ju det som passar den egna familjen. Vi samsover med tre barn - 5-åring, 4-åring och 3-veckors.
  • Lindsey Egot the only one

Jag drömmer om en mega säng på 240 eller 360 bredd så man verkligen får space i sängen.

• lövet2

Jag är för att sova. Om det då blir mest och bäst sömn av att samsova eller sova i sär är rätt individuellt. En praktisk fråga för min del mer än en principfråga ...

• MalinEddie
    lövet2 skrev 2013-07-13 21:09:26 följande:
    Jag är för att sova. Om det då blir mest och bäst sömn av att samsova eller sova i sär är rätt individuellt. En praktisk fråga för min del mer än en principfråga ...
    Avskyr CIO-metoder.
  • MissEofc

För samsovning, men vi har inte kört det. Dottern har sovit i egen säng från dag 1 :)

• Flickan och kråkan
    LindaEfraim skrev 2013-07-13 21:06:42 följande:
    Jag drömmer om en mega säng på 240 eller 360 bredd så man verkligen får space i sängen.

Vi har 390 i bredd .
Svar på tråden Samsovning. För eller emot?