• Anonym (vet ni)

Han tar Kokain, sluta? ni som vet....

Hej....... vi har varit tillsammans i ca 14 år. Vi har ett barn som nu är 5 år. Det har visat sig att killen använt kokain dom senaste åren.....  Självklart utan min vetskap.

Jag bad han flytta för 1år sedan. Han säger fr å till att "jag gör vad som helst" fö ratt det ska bli bra igen.

Men nä då när jag ställer krav, så är han inte med på det. VA ska du veta ditt å datt å vill du ha koll etc.: Eh ja det vill jag. Enligt mig har han ju svikit brutit ett förtroende, ngt jag aldrig trodde han var kapabel till !!!

Min fråga...... ni som har erfarenhet, hur går det för er ?
                          Kan han sluta ( partyknarkat, säger han)?   

Mina känslor går upp å ner ibland har vi det bra ( träffas ibland både "vi" men även med vårat barn..... vi har inte helt gjort slut..). Men plötsligt får jag "bilder" framför mig hur han bara dissat mig å vårat liv sveket gör då så ont!!!     

• Svar på tråden Han tar Kokain, sluta? ni som vet....
  • Anonym (pk skit)
    Sandra1990a skrev 2013-07-19 16:41:31 följande:
    Ditt problem är?
    Jag antar att stigmatiserande nädvärderande hatiska propagandaoffer som raljerar över "knarkare", "pundare" och annat löst "pack" sticker i ögonen på vissa.
    Då i grund och botten så är det stigmatiserande nädvärderande hatiska propagandaoffer själva ett löst pack av opålitliga offer som inte skulle tveka att spotta sin bästa "vän" i ansiktet om det kom fram att denna använde sig av andra droger än alkohol.
  • frappa
    Sandra1990a skrev 2013-07-19 16:41:31 följande:
    Ditt problem är?
    Det ska väl vara du om det nu råkar finnas nått problem.
    Men ser inte dig som nått problem, rätt enkelt att hantera dig med dina rätt låga kunskaper i ämnet.
    Så nä inga problem här, varför frågade du?
  • Sandra1990a
    frappa skrev 2013-07-19 17:26:41 följande:
    Det ska väl vara du om det nu råkar finnas nått problem.
    Men ser inte dig som nått problem, rätt enkelt att hantera dig med dina rätt låga kunskaper i ämnet.
    Så nä inga problem här, varför frågade du?
    Man blir verkligen trött på dig :)
  • frappa
    Sandra1990a skrev 2013-07-19 19:05:28 följande:
    Man blir verkligen trött på dig :)
    Det kan bli så när man diskuterar nått man itne förstår sig på.
    Så jag har empati för dig Hjärta
  • Sandra1990a
    frappa skrev 2013-07-19 19:19:32 följande:
    Det kan bli så när man diskuterar nått man itne förstår sig på.
    Så jag har empati för dig Hjärta
    Okej whatever :)
  • frappa
    Sandra1990a skrev 2013-07-19 19:41:01 följande:
    Okej whatever :)
    Förstår inte vad det svaret har med topic att göra.
  • Anonym (vet ni)
    illerthriller skrev 2013-07-19 13:37:43 följande:
    Om han verkligen vill sluta får han nog hitta andra vänner om det ska gå. Dock tror jag faktiskt inte han vill. Och varför skulle han om han inte missköter sig? 

Ja varför skulle han sluta !!!!! Ja, för att han vill ha sin familj (hela) kvar MER än använda kokain då å då om det nu är så lite varför inte sluta........ vi får väl se hur det slutar :-O

frappa......... ja jag vet inte vart han står vad han tänker riktigt. Jag vet iaf att jag inte accepterar detta. Ett svek.

alkoholen har en stor del i människors nutida festande. Visst har du rätt att det är en typ av dubbelmoral i att det är ok men inte övriga droger....... Ja, men någonstans måste man ju dra en allmän gräns. Vi har gjort det är majoriteten av oss.........
  • Anonym (psy)
    Anonym (vet ni) skrev 2013-07-30 23:19:01 följande:
    Ja varför skulle han sluta !!!!! Ja, för att han vill ha sin familj (hela) kvar MER än använda kokain då å då om det nu är så lite varför inte sluta........ vi får väl se hur det slutar :-O

frappa......... ja jag vet inte vart han står vad han tänker riktigt. Jag vet iaf att jag inte accepterar detta. Ett svek.

alkoholen har en stor del i människors nutida festande. Visst har du rätt att det är en typ av dubbelmoral i att det är ok men inte övriga droger....... Ja, men någonstans måste man ju dra en allmän gräns. Vi har gjort det är majoriteten av oss.........
    Måste man verkligen dra en gräns?
    Kan man inte bara låta folk vara folk?

• Anonym (vet ni)
    Anonym (psy) skrev 2013-08-01 16:52:52 följande:
    Måste man verkligen dra en gräns?
    Kan man inte bara låta folk vara folk?

jo absolut men då får man ta konsekvensen av sitt beteende/ agerande i frågan !!!!
  • frappa
    Anonym (vet ni) skrev 2013-08-03 00:17:32 följande:
    jo absolut men då får man ta konsekvensen av sitt beteende/ agerande i frågan !!!!
    Men vad är det för beteende som du blir utsatt för i hans kokain intag på sina partyn?
    Kokain håller sig mellan 15-30min normalt.

Vad jag förstått så är det vetenskapen som får dig bli obstinat.
  • Anonym (psy)
    Anonym (vet ni) skrev 2013-08-03 00:17:32 följande:
    Men vad för konsekvenser snackar vi om förutom din konstiga gränsdragning som går ut över han?
  • Anonym (vet ni)
    frappa skrev 2013-08-03 00:40:39 följande:
    Men vad är det för beteende som du blir utsatt för i hans kokain intag på sina partyn?
    Kokain håller sig mellan 15-30min normalt.

Vad jag förstått så är det vetenskapen som får dig bli obstinat.

hehehe.... "obstinat"  nja nä!!!! Men ja vetskapen är ett........ för det får ju andra konsekvenser, ekonomi bla
    Anonym (psy) skrev 2013-08-03 09:47:11 följande:
    Men vad för konsekvenser snackar vi om förutom din konstiga gränsdragning som går ut över han?

som sagt ekonomin å förödelsen av den...... å om du sett vad jag skrivit så var inte droger utöver alkohol  ett  alternativ för vårat sätt att se på ett liv, våra liv......... 

• Anonym (psy)
    Anonym (vet ni) skrev 2013-08-04 01:50:43 följande:

hehehe.... "obstinat"  nja nä!!!! Men ja vetskapen är ett........ för det får ju andra konsekvenser, ekonomi bla
    Du skrev att han spenderade mycket pengar för, inte nu längre.
    Nu skriver du att det rör sig om enstaka tillfällen och då målar du fram dig som kompromisslös, det är ingen bra grund att bygga hållbara förhållande.

• Anonym (vet ni)

ok kanske du missuppfattat mig, el att jag uttryckt mig otydligt någonstans.

Men nä han spenderade inte mycket pengar bara förr det är ett pågående problem ( sen vet jag inte hur vida han spenderar med & mer pengar på kokain). Sen har han ju skulder för många 100 000 tals kr.

...som sagt enstaka tillfällen ..... med vad menar du? Knark!?...... det vet jag ju inte det är ju det som är ett stort problem. Jag vet ingenting å jag kan inte lita på han.

Kompomisslös är så långt ifrån mig man kan komma, så nu vet du det? Snarare har jag ju varit för snäll....... och suddat i mina "krav" "önskemål" .   

vi har varit ihop 13 år......... hållbart förhållande har vi haft, ja trodde jag........ HAN vill inte ha ngt annat, men GÖR annat ..... så ja dags att börja jobba med detta nu, känner jag!!!

• frappa
    Anonym (vet ni) skrev 2013-08-04 01:50:43 följande:

Hans personliga ekonomi, på vilket sätt är det nått som angår dig?
    Ni bor ju inte ihop längre!

Med tanke på vad du skriver här, så är det största problem är din vetenskap om det hela.
  • Anonym (vet ni)

frappa.........  nu får jag be dig vänligt men bestämt se detta fr mitt perspektiv å hur trådstarten var fr början

Min fråga...... ni som har erfarenhet, hur går det för er ?                       
    ......................Kan han sluta ( partyknarkat, säger han)?    

MEN.... jag har ju bett han flytta p.g.a sveket ja . Man kan vrida å vända på det hur mycket som helst. Men sveket skulle ju kunna haft en annan natur  Ex, otrohet!

Hans ekonomi är i största grad min angelägenhet då vi har ett barn ihop å han betalar inte ett enda öre för barnet. Så du kan ju tänka dig jag har så många svek i sveket P.g.a av hans handlingar, egoism och ovilja att göra ngt åt det       

...... det är ju inte så att han är stolt över det hela och vill att alla ska veta att han använder droger ( vad han nu tar...)!?  

.....så om du vill kommentera detta, gör det med tanken att hjälpa mig i mitt dilemma   

• frappa

Ts, när man påpekar de uppenbara felen i dina resonemang, så svarar du med att anmäla inlägg.
    Tråkigt att tråden nu äntrar "stryk mig medhårs-tråd".
    Än se det hela på objektivt sätt.

• Biotribe

Hej. Jag lider med dig.

Ta dig tid och titta på dessa länkar. Hör av dig om du behöver hjälp.
    Detta fungerar. Jag vet...

Lycka till!!

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23627784

www.choosehelp.com/topics/complementary-alternative-therapies/shamanic-visions-to-cure-your-addiction-an-overview-of-ayahuasca-as-an-addiction-treatment

alcoholrehab.com/drug-addiction-treatment/ayahuasca/

www.maps.org/research-archive/ayahuasca/Thomas_et_al_CDAR.pdf

Svar på tråden Han tar Kokain, sluta? ni som vet....