• sailingcakes

Vilket namn klingar bäst?

Nu är det så att det "bara" är 5 veckor kvar tills liten beräknas komma!

Vi hade bestämt oss för ett förnamn (Everlyn) och två mellannamn men här om dagen berättade min pappa om ett familjenamn till som båda gillar men vi är oense om vilket klingar bäst.

Everlyn Ellen Sophia eller Everlyn Ellen Wilma ?

Ellen är ett familjenamn från min sambos sida och Sophia & Wilma är familjenamn från min sida.

Själv tycker jag Sophia låter bäst, men vad tycker ni? :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket namn klingar bäst?
  • sailingcakes
    Björnmossa skrev 2013-07-15 18:54:33 följande:
    Om ni ändå tänker uttala det som Evelyn, så är det lika bra att stava det så också.

Everlyn skulle jag, och förmodligen de flesta andra, spontant uttala antingen [eeeverlynn] eller [ävirlinn].
    So be it :)  Vi tycker namnet ser lite tomt ut utan R:et där. Ingen har ännu uttalat namnet så som du skrev som vi skrivit det till heller faktiskt :)
  • Björnmossa
    sailingcakes skrev 2013-07-15 19:02:22 följande:
    So be it :)  Vi tycker namnet ser lite tomt ut utan R:et där. Ingen har ännu uttalat namnet så som du skrev som vi skrivit det till heller faktiskt :)
    Tycker det är urlöjligt men ni gör ju tyvärr som ni vill.
  • sailingcakes
    Björnmossa skrev 2013-07-15 19:05:44 följande:
    Tycker det är urlöjligt men ni gör ju tyvärr som ni vill.
    Haha tyvärr. Ja vi gör ju det. Tråden var inte en fråga om åsikt på förnamnet, utan vilka namn som klingar bäst tillsammans. Tack och hej. :)
  • BeanBag

Tycker Sophia låter bäst. Vi har bestämt namn innan bebisen har kommit vid alla graviditeter och då har det ju liksom varit självklart att den heter der när den kom ut

Menar du att r:et inte ska uttalas?

• sailingcakes
    BeanBag skrev 2013-07-15 19:18:36 följande:
    Tycker Sophia låter bäst. Vi har bestämt namn innan bebisen har kommit vid alla graviditeter och då har det ju liksom varit självklart att den heter der när den kom ut
    Menar du att r:et inte ska uttalas?
    Kanske blir det så för oss också! :)

Ja, precis. Vi funderade på om det verkligen låter så för andra men vi har vänner i England och USA och de alla säger namnet utan att r:et hörs även fast vi stavat det med r. Skulle någon göra det är det ändå inte hela världen:)
  • Rocket Mania
    sailingcakes skrev 2013-07-15 19:02:22 följande:
    Jag har ingen åsikt om namnet men jag läste och skulle helt klart uttala det Ever-lynn. 
  • sailingcakes
    Rocket Mania skrev 2013-07-15 19:28:32 följande:
    Jag har ingen åsikt om namnet men jag läste och skulle helt klart uttala det Ever-lynn. 
    Vi får nog vara beredda på att många kommer uttala det så :)
  • sailingcakes
    MrsHughes skrev 2013-07-15 22:36:18 följande:
    Ni krånglar ju bara till det för ert barn. Ta bort r:et!
    Nej :)
  • Bebelle

Men sluta hacka på det namnet som de bestämt! Hon undrar vilket namn av Sophia eller Wilma vi tycker passar bäst ihop med de andra två. Inte erat bekymmer om ni inte gillar tilltalsnamnet. Jag tycker Sophia är finast! Wilma är sött men tycker Sophia passar bäst!

• IsDimma

Sofia.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
Svar på tråden Vilket namn klingar bäst?