Natulcien skrev 2013-07-18 16:18:13 följande:
Och du tror att det har med lustgasen att göra?
Däremot har jag upplevt att det blir mycket fokus på barnet när man är småbarnsförälder (av naturliga skäl), och mindre av böcker/film/utställningar/långa diskussioner etc. d.v.s. sånt som stimulerar intellektet. Men det gör en ju inte korkad...bara lite understimulerad, rent intellektuellt.
Jag vet ju inte. Jag har ett rätt tydligt före-och-efter förlossningen när det handlar om mitt intellekt. Jag kan ju fortfarande analysera och dra vettiga slutsatser och sådant, men mitt korttidsminne har fått en rejäl knäck.
-Innan kunde jag lätt memorera långa sifferkombinationer i mitt jobb. Efter förlossningen måste jag antecka på papper. Likaså glömmer jag folks namn i samma ögonblick de hr presenterat sig.
-Jag glömmer vad saker jag har handlat kostade, eller andra priser (typ bensinpriset). Eller var jag lagt saker, vilket barn som äger vilka kläder mm.
Petitesser kanske, men det var en del av min identitet att vara snabbtänkt och att hålla reda på saker.
Mina barn går nu i mellanstadiet, så jag har fått lära mig att acceptera att det rör sig om en permanent skada.