• lappen76

    Min 5-åring e mobbad/utfryst

    Min 5-åring e mobbad/utfryst av alla barn på gården - flera av dessa barn går dessutom på samma fsk-avd...

    Nu e de ju sommarlov, men sen ska de ju träffas varje dag på fsk:(

    Min son har inte gjort nåt speciellt - han har varit lite senare me pratet å har alltid låtit de andra barnen göra å säga precis va de vill - han har aldrig sagt ifrån - tyvärr...

    Även föräldrarna till dessa barn mobbar min son - de säger till deras barn att min son är en idiot å att de absolut inte får leka med honom - VAD kan jag göra åt detta problem???

    Jag lider å se min son bli behandlad på detta vidriga sätt - av både barn å vuxna...

    Snälla, vet någon vad man kan göra åt detta problem så säg till - jag orkar inte ha det så här mer - min son är faktiskt värd att bli behandlad på ett bra sätt...


  • Svar på tråden Min 5-åring e mobbad/utfryst
  • lappen76

    Det är precis va jag gör - men inget hjälper... De andra föräldrarna bryr sig inte ett dugg att jag ifrågasätter deras å deras barns beteende... Det e som att de själva inte fattar hur fel de gör...

  • Vinterankan

    Ts, jag tycker du ska göra allt du kan för att flytta. Det är alla andra som gör fel och det borde vara de som ändrar sig. Men det verkar inte som att de kommer göra och om de gör det så kommer det ta tid. Din son förtjänar något bättre så gör allt du kan för att flytta till ett nytt område och en ny förskola.

  • Bebisfeb

    Jag förstår inte riktigt. Är detta saker som du verkligen hör? Hur har en sådan situation gått till i praktiken liksom? Berätta ordagrant så kan vi hjälpa dig om du uppenbarligen tycker det är svårt att säga ifrån? Låter galet enligt mig

  • EllisBell

    Flytta. Jag hade aldrig riskerat mitt barns framtid och psykiska hälsa genom att bo i närheten av såna skräpmänniskor.

  • RöttÄrSött

    Ja det låter väldigt knepigt att det görs så öppet... Hur är din son till sättet och hur bemöter du din son och andra i konflikter?

    Det är inte okej att göra så mot ett barn men det kanske ger en förklaring?

  • lappen76

    Bor i en förort söder om Sthlm... Varken min son lr jag bemöter andra på dåligt sätt - jag försöker verkligen på ett pedagogiskt sätt att förklara för dessa barn när jag anser att de gör fel - men på går'n ska ingen annan säga åt nån annans barn - men man måste ju göra det när inte deras föräldrar e ute å ser vad som sker... Det har även hänt ett flertal ggr att föräldrar kommit ut å gapat å skrikit på min son att han inte får göra si å så, fast han inte ens har varit i närheten - å när jag som sitter ute å ser när de gapar på honom säger till att de gapar på fel barn då ursäktar de sig inte ens utan vänder bara på klacken å går... Det finns nog inget hopp för varken dessa barn lr föräldrar - tyvärr - så de e väl bara å sälja lgh å flytta å börja om nån annanstans...

  • Ramlösa
    lappen76 skrev 2013-07-20 09:14:45 följande:
    Bor i en förort söder om Sthlm... Varken min son lr jag bemöter andra på dåligt sätt - jag försöker verkligen på ett pedagogiskt sätt att förklara för dessa barn när jag anser att de gör fel - men på går'n ska ingen annan säga åt nån annans barn - men man måste ju göra det när inte deras föräldrar e ute å ser vad som sker... Det har även hänt ett flertal ggr att föräldrar kommit ut å gapat å skrikit på min son att han inte får göra si å så, fast han inte ens har varit i närheten - å när jag som sitter ute å ser när de gapar på honom säger till att de gapar på fel barn då ursäktar de sig inte ens utan vänder bara på klacken å går... Det finns nog inget hopp för varken dessa barn lr föräldrar - tyvärr - så de e väl bara å sälja lgh å flytta å börja om nån annanstans...

    Varför skriver du "tyvärr" jag ser det som en enorm chans för din son att få bra rejäla kompisar som lär känna han för den han är och inte via andra vuxna som tydligen redan bestämt vem han är.
  • lappen76

    Ja menar att de e tyvärr för de barnen som bor här i vårt område - finns inget hopp för dem me dessa föräldrars inställning... Självklart ska ja göra allt för min son - barnen ska bli behandlade me respekt - av alla...

  • Ramlösa
    lappen76 skrev 2013-07-20 16:25:31 följande:
    Ja menar att de e tyvärr för de barnen som bor här i vårt område - finns inget hopp för dem me dessa föräldrars inställning... Självklart ska ja göra allt för min son - barnen ska bli behandlade me respekt - av alla...

    Men nu är du på samma nivå som de föräldrar du klagar på
  • lappen76

    Nä, det tycker ja verkligen int att ja e - tycker ju ba synd om dem... de e synd att de int har annat å bry sig om - det finns ju annat å spendera dagarna med:)

  • föräldrarskap

    Fråga ditt barn om han är mobbad. Om han säger ja. Säg till barnens föreldrar,lärare och rektor.

    Ta ett snack med ditt barn barnen barnens föräldrar läraren och rektorn.

    Säger han nej så ta det lugnt madamen

  • lappen76

    Har frågat honom när han gick på fsk å då sa han ju hela tiden att de andra int leker me honom för att deras föräldrar sagt åt dem att de int får - fast barnen vill ju själva... En flicka sa iaf att hon struntar i va hennes mamma säger - hon sku ändå leka me honom... Har pratat me fsk men de gjorde inget åt saken å nu har han börjat 6års (fskklass) å kommit ifrån de flesta å allt e mkt bättre nu;)

Svar på tråden Min 5-åring e mobbad/utfryst