Gift med amerikan, som flyttade med barnen
Min syster har sen ca 20år varit bosatt utomlands.
Hon träffade en amerikan och gifte sig och sedan fick de barn tillsammans.
I mannens jobb ingick utlandstjänster, så därför har de varit bosatta lite överallt i världen under dessa år.
Under dessa år har väl förhållandet varit lite sisådär och därför har mannen inte velat skriva på amerikanskt medborgarskap för min syster.
Men nu har hon äntligen bestämt sig att hon inte klarar av att leva med denna man längre och därför begärt skilsmässa.
Det stora MEN nu.
Mannen har nu tagit barnen och flyttat till nästa land han skulle ha utlandstjänst i.
Hon hade kunnat ha kvar barnen i det landet hon är ensam kvar i om hon lyckades få ihop pengar till barnens skolgång.
Men, eftersom hon varit hemmafru så mannen kunnat göra karriär har hon inte de pengarna.
Därför flyttade mannen med barnen.
Vet någon av er om det finns något hon kan göra? Kan Sverige hjälpa henne på något sätt att få tillbaka barnen och kanske flytta hit med dem? Vem ska man då kontakta?
Självklart kan barnen bo med sin pappa, OM han hade velat ha dem hos sig av kärlek till sina barn.
Men han har endast tagit med sig barnen för att göra min syster så illa som han bara kan (hans egna ord) och han ser inte till barnens bästa. De äldsta barnen är de som tar ansvaret hemma över de yngre syskonen,
Vet någon av er vem min syster eller jag är, så ber jag er att vara tysta om det. Jag vill bara ha råd, så jag kan hjälpa min syster.