• målvakten

Nya vänner runt och i Göteborg

Vet inte vart jag ska plasera denna tråd då det var ett tag sen jag var på familjeliv :)

Jag söker nya vänner och bekanta i och runt Gbg då jag fått jobb här nere och  min familj kommer flytta med, så om ni är par med eller utan barn eller singen, kille eller tjej spelar ingen roll jag och sambon vill skaffa och träffa folk vi kan träffa och umgås med.

jag sportar och musikintresserad, sambon motionerar och gilar film.

Vi har två döttrar, en på 3år och en på 6månader. 

Vart i Göteborg vi kommer bo vet vi inte än. 

If I offended you, you needed it.
  • Svar på tråden Nya vänner runt och i Göteborg
  • Sommaräng
    målvakten skrev 2013-07-20 17:59:14 följande:
    jag bor här nu och vi flyttar så fort vi kan få tag i ett boende och vi söker och kollar dagligen.
    jag bor hos en kompis till oss som är snäll nog att ställa upp och låta  mig bo här en stund. 

vet du några bra områden man kan bo på? iof vi kollar på de flästa. 
    Söker ni hyresrätt eller ska ni köpa något? Jag har väldigt bra koll på Göteborg och tipsar er gärna på bra områden beroende på vad det är ni söker. Vissa vill ju bo med närhet till havet, centralt eller en bit utanför stadskärnan.
  • målvakten

sommaräng:

vi kollar runt lunden, möndhal, gamelstaden och hisingen just nu.
    min sambo kollar på alt vi kan hitta.
    Vår ekonomi tillåter inte att köpa något just nu så det är andrahand och på boplatsgötebor vi kollar efter lägenheter på. 

Vi vill ha ett barnvänligt område som är någolunda till naturen och frilovsspår då jag tränar och den älsta dottern älskar att vara ute och leka och leka i lekpark. Sambon tar långa prominader så natur är viktigt men just nu vill vi bara få tag i ett boende så vi kan vara tillsammans igen och sen fixa det vi önskar oss. 

Jag vill inte bo mitt i allt men inte för långt utan för.
    Jag har märkt att det är skillnad på avstånden i göteborg jämfört med stockholm där vi har bott en sväng.

Grunt tanken är ett bra barnvänligt område. 

• solros68
    Sommaräng skrev 2013-07-21 08:03:53 följande:
    Hej! Vad spännande med tillökning i familjen :) Vår son föddes för 8 veckor sedan och det är helt fantastiskt hur ett sådant litet knyte kan förändra hela ens värld :) Var i Göteborg bor ni?

Vi bor i Kallebäck! Vi trivs jättebra här, nära till allt men inte mitt i centrum. Var bor ni?
    målvakten skrev 2013-07-20 17:59:14 följande:
    jag bor här nu och vi flyttar så fort vi kan få tag i ett boende och vi söker och kollar dagligen. jag bor hos en kompis till oss som är snäll nog att ställa upp och låta  mig bo här en stund.  vet du några bra områden man kan bo på? iof vi kollar på de flästa. 

Tyvärr är det inte den lättaste delen av året att leta hyresbostad just nu. Men förutom de områden ni kollar på, är Kålltorp och områden runtomkring bra och barnvänliga. Dock kanske inte helt lätt att få bostad då det är populärt. Kortedala har bra områden och är naturskönt. Kallebäck där vi bor är väldigt bra:)... men är ett ganska litet område som inte har jätte mycket hyreslägenheter. Fråga på om du vill veta mer!
  • Sommaräng
    solros68 skrev 2013-07-21 20:52:25 följande:

Vi bor i Kallebäck! Vi trivs jättebra här, nära till allt men inte mitt i centrum. Var bor ni?
    Tyvärr är det inte den lättaste delen av året att leta hyresbostad just nu. Men förutom de områden ni kollar på, är Kålltorp och områden runtomkring bra och barnvänliga. Dock kanske inte helt lätt att få bostad då det är populärt. Kortedala har bra områden och är naturskönt. Kallebäck där vi bor är väldigt bra:)... men är ett ganska litet område som inte har jätte mycket hyreslägenheter. Fråga på om du vill veta mer!
    Vi bor i Västra Frölunda. När vi sålde huset i Skövde hade vi turen att få en trea här. Vi trivs väldigt bra men småkikar på hus igen då vi saknar att kunna sitta ute. 
    målvakten skrev 2013-07-21 09:26:58 följande:
    sommaräng:

vi kollar runt lunden, möndhal, gamelstaden och hisingen just nu.
    min sambo kollar på alt vi kan hitta.
    Vår ekonomi tillåter inte att köpa något just nu så det är andrahand och på boplatsgötebor vi kollar efter lägenheter på. 

Vi vill ha ett barnvänligt område som är någolunda till naturen och frilovsspår då jag tränar och den älsta dottern älskar att vara ute och leka och leka i lekpark. Sambon tar långa prominader så natur är viktigt men just nu vill vi bara få tag i ett boende så vi kan vara tillsammans igen och sen fixa det vi önskar oss. 

Jag vill inte bo mitt i allt men inte för långt utan för.
    Jag har märkt att det är skillnad på avstånden i göteborg jämfört med stockholm där vi har bott en sväng.

Grunt tanken är ett bra barnvänligt område. 
    Kålltorp är fint och ligger nära Skatås som har fina friluftsspår. Hisingen kan vara fint det med men det beror helt på i vilket område man får lägenhet. I Västra Frölunda finns det fina områden runt omkring Ruddalen som också erbjuder motionsspår och natur. I Tynnered/Fiskebäck bor man nära till havet om man tycker om det. Majorna är också väldigt fint och barnvänligt med stora innergårdar och närheten till Slottskogen där det både går att promenera och den stora fina lekplatsen Plikta ligger.

I Göteborg har du nära till det mesta även om du bor lite utanför stan och det går fort att ta sig dit du vill med spårvagnar och bussar.  Ett tips är Partille som endast ligger 10 min från centralen med buss. Det kan hända att det är lite lättare att få tag på en hyresrätt där än vad det är i Göteborg. Boplats har ju ungefär sex års kö för tillfället så det beror på hur länge du har varit registrerad där. 

• solros68

Sommaräng: Det förstår jag. Jag är själv uppvuxen i hus och saknar att sitta ute, speciellt nu när jag är extremt gravid och inte rör mig långa sträckor. Är extremt trött på att vara gravid ;)

• Sommaräng
    solros68 skrev 2013-07-22 21:33:52 följande:
    Sommaräng: Det förstår jag. Jag är själv uppvuxen i hus och saknar att sitta ute, speciellt nu när jag är extremt gravid och inte rör mig långa sträckor. Är extremt trött på att vara gravid ;)
    Det förstår jag verkligen. Det kändes som att jag skulle spricka på slutet ;) När är ert underverk beräknat?
  • Sommaräng
    Sommaräng skrev 2013-07-23 10:26:03 följande:
    Det förstår jag verkligen. Det kändes som att jag skulle spricka på slutet ;) När är ert underverk beräknat?
    Om ni orkar hade det varit väldigt trevligt att kanske ses på en fika någon dag beroende på när barnet bestämmer sig för att komma :)
  • solros68
    Sommaräng skrev 2013-07-23 10:27:47 följande:
    Om ni orkar hade det varit väldigt trevligt att kanske ses på en fika någon dag beroende på när barnet bestämmer sig för att komma :)

Det gör vi gärna. Fast nu tvivlar jag något på att det blir någon bebis född, haha! Hon eller han har nog väldigt skönt därinne. Idag är det bf+2 så har inte gått över så mycket .
  • målvakten

Får kolla på de områdena. Vi har ev fått tag i en lägehet i närheten av liseberg, men de kräver lite tur. Är någon av er sport intresserade av sport och i så fall vilken?

• Viktors älskling

Hejsan!

Jag söker också nya vänner. De sporter jag är intresserad av är dans, spinning och promenader. Funderar på att börja med zumba och/eller spinning nu i höst. 

• solros68

Jag är väldigt sportintresserad, men mannen tycker om fotboll. Hoppas att ni har tur med lägenheten. Ligger den nära Liseberg, ligger den ju bra!

• Viktors älskling

Hej igen!

Jag bor i Flatås i Västra Frölunda och det är ett bra område. Om det är till någon hjälp kan ni hitta olika hyresvärdar, även mindre privata, på en sida på Internet som heter husen.se.  

• målvakten

Aaaa. Den är väldigt bra när det gäler läget och två p-platser. Vi diskurerar en lösning nu. Gillar ni hockey? Kommer spela i vinter och publik är alltid kul :)

• solros68

Satans surfplatta, menar att jag inte tycker om sport men att mannen gör det. Just nu sitter han och tittar på sport på tv. Tror nog att han gillar hockey oxå :) och jag när jag tittar tycker jag det är roligt. Ska hålla tummarna för lägenheten!

• målvakten

fullt upp med familjerna?

Nästa helg flyttar vi in i lägenhet i Göteborg. :D

• Aurora79

Hej! Vart hamnade ni till slut? :) Söker oxå lite nya kontakter med föräldrar o småbarn :) Bor i västra Göteborg.

• Blad
    Aurora79 skrev 2014-05-09 19:53:58 följande:
    Hej! Vart hamnade ni till slut? :) Söker oxå lite nya kontakter med föräldrar o småbarn :) Bor i västra Göteborg.
    Aurora79 skrev 2014-05-09 19:53:58 följande:
    Hej!

Hur gamla är du och dina barn?

Jag är 24 år och mina barn är 2 år och 6 månader.

• målvakten

Livet tog tydligen över.  Hur har det gott för alla?  Fortfarande kvar i Gbg?

Svar på tråden Nya vänner runt och i Göteborg