solros68 skrev 2013-07-21 20:52:25 följande:
Vi bor i Kallebäck! Vi trivs jättebra här, nära till allt men inte mitt i centrum. Var bor ni?
Tyvärr är det inte den lättaste delen av året att leta hyresbostad just nu. Men förutom de områden ni kollar på, är Kålltorp och områden runtomkring bra och barnvänliga. Dock kanske inte helt lätt att få bostad då det är populärt. Kortedala har bra områden och är naturskönt. Kallebäck där vi bor är väldigt bra:)... men är ett ganska litet område som inte har jätte mycket hyreslägenheter. Fråga på om du vill veta mer!
Vi bor i Västra Frölunda. När vi sålde huset i Skövde hade vi turen att få en trea här. Vi trivs väldigt bra men småkikar på hus igen då vi saknar att kunna sitta ute.
målvakten skrev 2013-07-21 09:26:58 följande:
sommaräng:
vi kollar runt lunden, möndhal, gamelstaden och hisingen just nu.
min sambo kollar på alt vi kan hitta.
Vår ekonomi tillåter inte att köpa något just nu så det är andrahand och på boplatsgötebor vi kollar efter lägenheter på.
Vi vill ha ett barnvänligt område som är någolunda till naturen och frilovsspår då jag tränar och den älsta dottern älskar att vara ute och leka och leka i lekpark. Sambon tar långa prominader så natur är viktigt men just nu vill vi bara få tag i ett boende så vi kan vara tillsammans igen och sen fixa det vi önskar oss.
Jag vill inte bo mitt i allt men inte för långt utan för.
Jag har märkt att det är skillnad på avstånden i göteborg jämfört med stockholm där vi har bott en sväng.
Grunt tanken är ett bra barnvänligt område.
Kålltorp är fint och ligger nära Skatås som har fina friluftsspår. Hisingen kan vara fint det med men det beror helt på i vilket område man får lägenhet. I Västra Frölunda finns det fina områden runt omkring Ruddalen som också erbjuder motionsspår och natur. I Tynnered/Fiskebäck bor man nära till havet om man tycker om det. Majorna är också väldigt fint och barnvänligt med stora innergårdar och närheten till Slottskogen där det både går att promenera och den stora fina lekplatsen Plikta ligger.
I Göteborg har du nära till det mesta även om du bor lite utanför stan och det går fort att ta sig dit du vill med spårvagnar och bussar. Ett tips är Partille som endast ligger 10 min från centralen med buss. Det kan hända att det är lite lättare att få tag på en hyresrätt där än vad det är i Göteborg. Boplats har ju ungefär sex års kö för tillfället så det beror på hur länge du har varit registrerad där.