Inlägg från: solros68 |Visa alla inlägg
  • solros68

Nya vänner runt och i Göteborg

Hej! Min man och jag söker oxå vänner i Göteborg. Som det är nu umgås vi mest med familjen. Vi väntar vårt första barn vilken dag som helst :) Jag har mina föräldrar boende i Hjo och en av mina svägerskor boendes i Skövde, så där håller vi till ibland oxå. Hur gamla är ni?

• solros68

Jag är född i Mölndal men vi flyttade till Hindås när jag var 5år. Är man från Göteborg då?! Alla har lite delade meningar om det. Min man är från Borås. Vad har du fått för jobb? Själv är jag förskolelärare och min man jobbar med IT- support.

• solros68
    Sommaräng skrev 2013-07-21 08:03:53 följande:
    Hej! Vad spännande med tillökning i familjen :) Vår son föddes för 8 veckor sedan och det är helt fantastiskt hur ett sådant litet knyte kan förändra hela ens värld :) Var i Göteborg bor ni?

Vi bor i Kallebäck! Vi trivs jättebra här, nära till allt men inte mitt i centrum. Var bor ni?
    målvakten skrev 2013-07-20 17:59:14 följande:
    jag bor här nu och vi flyttar så fort vi kan få tag i ett boende och vi söker och kollar dagligen. jag bor hos en kompis till oss som är snäll nog att ställa upp och låta  mig bo här en stund.  vet du några bra områden man kan bo på? iof vi kollar på de flästa. 
    If I offended you, you needed it.

Tyvärr är det inte den lättaste delen av året att leta hyresbostad just nu. Men förutom de områden ni kollar på, är Kålltorp och områden runtomkring bra och barnvänliga. Dock kanske inte helt lätt att få bostad då det är populärt. Kortedala har bra områden och är naturskönt. Kallebäck där vi bor är väldigt bra:)... men är ett ganska litet område som inte har jätte mycket hyreslägenheter. Fråga på om du vill veta mer!
  • solros68

Sommaräng: Det förstår jag. Jag är själv uppvuxen i hus och saknar att sitta ute, speciellt nu när jag är extremt gravid och inte rör mig långa sträckor. Är extremt trött på att vara gravid ;)

• solros68
    Sommaräng skrev 2013-07-23 10:27:47 följande:
    Om ni orkar hade det varit väldigt trevligt att kanske ses på en fika någon dag beroende på när barnet bestämmer sig för att komma :)

Det gör vi gärna. Fast nu tvivlar jag något på att det blir någon bebis född, haha! Hon eller han har nog väldigt skönt därinne. Idag är det bf+2 så har inte gått över så mycket .
  • solros68

Jag är väldigt sportintresserad, men mannen tycker om fotboll. Hoppas att ni har tur med lägenheten. Ligger den nära Liseberg, ligger den ju bra!

• solros68

Satans surfplatta, menar att jag inte tycker om sport men att mannen gör det. Just nu sitter han och tittar på sport på tv. Tror nog att han gillar hockey oxå :) och jag när jag tittar tycker jag det är roligt. Ska hålla tummarna för lägenheten!

Svar på tråden Nya vänner runt och i Göteborg