Jag kommer att varna mina döttrar för KK!
Det här med att ha KK är något som jag ser som ett nytt samhällsfenomen. Med tanke på hur mycket man läser om det här på FL så verkar det vara ett rätt populärt sätt att ha casual sex. Man är bekant med sin kk, och vet vad som gäller. Fine.
Men moraltanten i mig tycker att det är helt sinnessjukt att unga människor inleder sin sexuella "karriär" genom att ha "kompissex", eller skaffa kk. Det är väl en sak att mogna människor med skinn på näsan hittar någon att ha villkorslöst sex med, men jag tycker att det är förfärande att läsa alla dessa trådar skrivna av unga tjejer som uppenbarligen vill ha något djupare än så, men liksom bara hamnat i ett kk-förhållande, eftersom det var det bästa som bjöds.
Vart tog kärleken vägen? Förälskelsen? Åtrån? Känslan av att sex är något av personligt och sensuellt?
Jag menar verkligen inte att våra ungdomar ska hålla på sig så att de har sex först när de har tänkt flytta ihop med någon, men jag tycker absolut att det ska finnas ömsesidiga känslor med i leken. Båda inblandade partner SKA vara kära i den andre och bli svartsjuka om någon annan försöker lägga an på deras tjej/kille. De ska se sig som ett par, och ha respekt för varandra!
Så jag kommer att uppmana mina döttrar att gärna ha (skyddad!) sex, men att de väntar tills de verkligen är kära. Kåt kan man vara några år, men vänta tills du hittar någon som du tycker om, och som tycker om dig!
Vad säger ni andra? Är jag så mossig att jag bara borde flytta hem till den viktorianska eran, eller finns det någon som håller med?