• MalinEddie

En nattnanny, är det något ni hade önskat under spädbarnstiden?

Jag läser i stort aldrig skvaller men idag hade en av mina kollegor lämnat kvar en skvallerblaska som jag tog en titt i på lunchen och däri gick att läsa om de nyblivna föräldrarna Kim Kardashian and Kanye West som enligt denna tidning anlitat en nanny för att ta hand om allt som rör barnet nattetid. Barnets närhetsbehov. Matning. Blöjbyten. Oavsett vad som stämmer där undrar jag vad ni hade känt inför denna möjlighet? Hade ni tackat ja utan tvekan? Kanske bara ibland? Eller är det ett stort aldrig som poppar upp ert huvud är ni tänker på det?
    Motivera gärna era svar!

Avskyr CIO-metoder.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En nattnanny, är det något ni hade önskat under spädbarnstiden?
  • purple box

Nej, känns rätt onödigt... Fast vi har inga superjobbiga nätter heller. Annan sak om man får ett (eller flera) kolikbarn eller  liknande. Då hade det säkerligen behövts lite avlastning då och då.

• Aileen Allannah

Då och då hade det varit skönt med någon som kunde göra i ordning flaskan på natten, och ge den till bebisen, eller att någon annan stoppar i nappen på ungen, men i övrigt vill jag göra det själv.

• cosinus

Jag hade gärna kunnat ta lite avlastning nattetid med 2 av barnen. De 2 som i princip inte sovit alls.

Amma ett antal ggr per natt kan jag utan problem göra och det hade jag ju kunnat göra även om någon annan hade tagit hand om alla de andra uppvaken. Hade onekligen varit rätt skönt att slippa vakna 10 ggr i 5-10 ggr i timmen hela natten.

På BB har 2 av barnen legat på neo och tillägsmatats med sond respektive kopp och jag har ammat och pumpat och det som jag inte fått ut med pump har varit tillägg. Då har personalen erbjudit att ta 3 målet utan att jag behöver amma/pumpa och det har varit en befrielse. Varje sånt mål med amning + pumpning + matning har ju tagit drrygt en timme och med en sån 00 och en sån 06 så har det inte alls varit dumt att få sova mellan. Går inte jämföra med när man sen är hemma och bebis ammars medan man får ligga ner och halvsova, det kan jag utan problem göra flera ggr per natt.

• Busflickan

Med ett barn som inte kunde ligga ned och sova första halvåret och som inte sov mer än några timmar per dygn på 18 månander? JA! Lätt! Jag var som en zombie efter att aldrig sova mer än 3-5 timmar (med flera uppvaknanden) varje natt. Första halvåret sov jag halvsittande med dottern på mitt bröst, det var ända sättet att alls få sova.

• inga76

JA. Vi överväger att försöka hitta nån som kan ta ett par nätter i veckan med den lille värstingen. Går på knäna, in i väggen eller snart i ån om vi inte får sova. Helt vidrigt har livet blivit. Vad var frågan nu igen?

• Eisa

Nu sov min unge bra men hade han inte gjort det så ja, gärna (sömnbrist tål jag mycket dåligt)

• tobiq

Oooh, svårt! Jag har extremt svårt för att släppa kontrollen när jag har små bebisar, och speciellt när barnet är ledset! Det kryper i hela kroppen på mig när andra vandrat iväg och försökt tröst för att vara snälla.

Men det är verkligen fruktansvärt att bli väckt gång på gång på gång hela nätterna. Jag har varit så trött att jag vinglat in i väggarna.

Kan man inte få beställa en magisk fe som håller bebisen sovande på nätterna istället?:)

• tobiq

Det hade varit rätt käckt med en nanny som hämtade bebis och placerade vid bröstet. Hon kunde även gärna fått ta hand om nedkissade sängkläder, läckande bajsblöjor och dyl också.

• EllisBell

Aldrig i helvetet. Mina bebisar är mina och jag har inte ens velat ha dem i BB-baljan eller spjälsäng eftersom det är för långt bort. Att sova tillsammans, vakna, mysa amma och somna om är en av de viktigaste bitarna i anknytningsprocessen. I mina ögon kan den som skaffar en nattnanny till sin bebis lika gärna adoptera bort hen. Usch

Svar på tråden En nattnanny, är det något ni hade önskat under spädbarnstiden?