Lovis eller Saga?
Okej. Vi är nere på två alternativ i valet av namn till vår lilla tjej. Syskonen heter Leah och Alfons. Vad ska lillasyster heta?
Motivera gärna varför oxå
Tack för hjälpen!
Okej. Vi är nere på två alternativ i valet av namn till vår lilla tjej. Syskonen heter Leah och Alfons. Vad ska lillasyster heta?
Motivera gärna varför oxå
Tack för hjälpen!
Saga passar jätte fint med de andra barnens namn :)
Vi har fortfarande inte riktigt bestämt oss.. Men igår kom vi på att Saga ihop med vårt efternamn inte blir bra. Nåt vi inte reflekterat över tidigare. Vi har ett efternamn som är ett vanligt ord, precis som Saga oxå är och de två orden ihop blev knasigt..
Återstår då Lovis. Eller om vi trots allt ska ta nåt helt annat. Svårt detta!
Men Lovis är jättefint och passar så fint ihop med dina andra barns namn! Det blir behagligt att säga dem tillsammans.
ta lovis pls!
Jag tycker Lovis låter som ett killnamn! Saga är finare.
Lovis, Lovis, Lovis
Är inte Lovis ett mer smeknamn på Lova? Vår dotter kommer om två V och ska heta Lowa! :) kommer nog kalla henne Lovis. Men helt klart finare än saga :)
Saga är helt klart finare.
Vi provar Lovis den här veckan för att känna hur det känns. Vi har liksom inget bättre förslag just nu ändå..
Lovis är underbart å lätt att säga!
Det blir bara värre och värre det här. Vi tog ju bort Saga som alternativ och provade Lovis en vecka. Slutade med att hon inte känns som en Lovis och vi har tagit tillbaka Saga igen... Men jag är inte helt hundra med Saga heller. Milou? Vad tycker ni om det? Tänker man bara på Tintin då?
Jag tycker namnet är jättefint. Likaså Saga. Och Lovis.
Haha, man kan ju bli galen för mindre!
Efter mycket om och men, och mycket snurrande med massa olika namn, har vi äntligen efter nästan åtta veckor lyckats komma fram till att vår lilla tjej är en SAGA!
Så får det bli, Alla är nöjda och glada i familjen
Vilken lycka att ni äntligen kom fram till ngt som kändes bra i hjärtatð??? Grattis lilla Saga till ett mkt vackert namn.
Saga. Det är vackert, feminint och lite mystiskt p.g.a. betydelsen. Väldigt fint!
Lovis låter som ett mansnamn, alternativt ett smeknamn (som Mallis, permis o.s.v.), även om det inte är det. Det stör mig. Men varför inte Lovisa, som är ett underbart vackert, ljuvt och feminint namn..?