• Anonym (Sara)

Migrationsverket Norrköping tillståndenheten

Hej
    Jag hade fråga om direkt telefon nummer eller email address som tillhör någon chef eller beslutfattare eller handläggare på Norrköping tillståndenheten eftersom detta nummer 0771235235 kan man inte få rätt info .
    Vi har webb ansökt Dec 2012 och enligt Migrationsverket väntetid 7 månad så fikk inte nåt besked efter intervju på Feb 2013 hittills .
    Så tänkt att kontakta direkt med någon i Norrköping tillståndsenheten att ställa mina frågor om vad o när ska man få besked eftersom tiden har redan passerade .

Tack för era svar

• Svar på tråden Migrationsverket Norrköping tillståndenheten
  • Anonym (Sara)

Han kommer från Ukraine så jag fikk mail från en ansvarig beslutsfattare att det handlar om personal brist på kontor och semester ledighet , vi får se vad kommer hände .

• bashar waisi

hej  ja sokte ankunitning i sveriges ambassad i tahran januari nu ar det snart november tills nu ja fic ingen besked. ner ja fa besked? tills elifantan fliger.

• Lukom

Hej jag och min pojkvän ansökte september 2012 idag är 30/12-2013 och jag har ännu inte kallats på intervju! Bara fått massa olika lovord som dom ej hållt! Har nog ring och mailat en miljard gånger! Min pojkvän är från kosovo och våra papper finns i malmö! Vad ska man ta sig till? Advokat?

• Mrs001

Låter jätte konstigt!

Min man gjorde en ansökan via webben den 6/9-13, Och den 20/12-13 fick han beskedet att han vart beviljad UT. Stod att en webbansökan skulle ta ca 10 månader när vi ansökte.

• Lukom
    Mrs001 skrev 2014-01-09 01:24:25 följande:
    Låter jätte konstigt!   Min man gjorde en ansökan via webben den 6/9-13, Och den 20/12-13 fick han beskedet att han vart beviljad UT. Stod att en webbansökan skulle ta ca 10 månader när vi ansökte.

Men då tog dom inte dig på intervju!?
  • whatever1986
    Mrs001 skrev 2014-01-09 01:24:25 följande:

Låter jätte konstigt!

Min man gjorde en ansökan via webben den 6/9-13, Och den 20/12-13 fick han beskedet att han vart beviljad UT. Stod att en webbansökan skulle ta ca 10 månader när vi ansökte.

Får man lov att fråga var din man kommer ifrån :)
  • Anonym (Mrs001)

Nej gick aldrig på intervju, men blev uppring av MIG då vi hade svarat olika på en fråga (mitt misstag). Han kommer från ett nordafrikanskt land :)

• Lukom

Ok min moster och hennes man svarade helt olika på intervjun men fick ändå UP! Detta va dock iaf 10 år sen! Hon svarade fel för hon är flummigt förvirrad och lite sådär " va spelar de för roll om vi träffades 13/6 eller 15/7 vi älskar varandra lika mycket ändå"

• Anonym (Mrs001)
    Lukom skrev 2014-01-10 00:11:11 följande:
    Ok min moster och hennes man svarade helt olika på intervjun men fick ändå UP! Detta va dock iaf 10 år sen! Hon svarade fel för hon är flummigt förvirrad och lite sådär " va spelar de för roll om vi träffades 13/6 eller 15/7 vi älskar varandra lika mycket ändå"
    Jo samma hände här så de ringde upp för att få det bekräftat. Det är ju nästan omöjligt att komma ihåg exakt allt, här fick jag fundera tillbaka 3 år och alla olika datum. Men superkonstigt att ditt fall har tagit så lång tid. 
  • Lukom

Men min pojkvön och jag har bara känt varandra över internet innan vi träffades första gången . Vi blrjade prata maj 2011 träffades i sep 2012 då vi bestämde oss för att vi ville leva ihop skaffa familj eftersom vi älskade varandra enormt! Då lämnade vi även in ansökan! Så kan ju förstå att dom är misstänksamma men borde abslout inte behöva vänta så länge! 16 mpnader nu i januari och senaste besket fick vi veta att i februari ska dom börja med ansökningar från augusti plus barn och svårt sjuka som går före i kön! Så de betyder iaf får vänta till mars april käns de som!

• vic2014
    Mrs001 skrev (null) följande:

Låter jätte konstigt!

smile1.gif
    vilken land kommer din man ifrån?
  • fiffi01
    Lukom skrev 2013-12-30 04:50:39 följande:
    Hej jag och min pojkvän ansökte september 2012 idag är 30/12-2013 och jag har ännu inte kallats på intervju! Bara fått massa olika lovord som dom ej hållt! Har nog ring och mailat en miljard gånger! Min pojkvän är från kosovo och våra papper finns i malmö! Vad ska man ta sig till? Advokat?
    Hej min sambo åkte tillbaka till algeriet 2012 i nov , fick intervjun i feb , trodde allt skulle gå relativt snabbt
    enl vad migrationsverket sa innan han åkte, sedan fick vi avslag pga att handläggaren skrivit som hon tyckte det lät, vilket sluta med att våra historier inte gick i hop . så nu för en vecka sedan , fick han en ny intervju som kom till mig
    i sverige i dagarna, så det var bara att börja om och nu får vi vänta yttligare dessa m¨nader,
    Dom bryr sig tyvärr inte om advokater tyvärr,
    jag hade intyg från läkare , skolor allt men än¨då vart det fel pga handläggaren i alger, inget är säkert ,, men lycka till, känns hopplöst
  • Eki

Hej jag vänta min tjej och min son hur längre ska jag vänta snart 17 månad

Svar på tråden Migrationsverket Norrköping tillståndenheten