Kakankaka skrev 2013-10-07 16:12:25 följande:
Min son ha kommit till världen, en stor pojk på 5230 gram och 56 cm lång, hur tusan fick han plats där inne??
Allt gick snabbt och bra, stannar på bb tills imon!
OOOO Grattis till bebis!!!

Vilken stor du fick

(och ändå är de så små!) Skönt då är väntan äntligen över för din del!
Diche79 skrev 2013-10-10 12:28:12 följande:
Hej tjejer,
några kvar i tråden??
Jag har varit iväg på viktuppskattning nu, pga min oro för ett stort barn.
Men det var helt obefogat, han väger precis "mitt i prick". Hans vikt uppskattades
till ca 3000gr, och de gissade på 3500-3700gr vid BF.
Hans huvud var -3% jmf med normalt, men även benen var -2,7% jmf med normalt,
så de sa att han är proportionelig!
Så nu ska jag lägga min oro åt sidan och bara fokusera på att vila upp mig fram till BF!
Jo då jag kollar in här då och då, men har lyckats missa totalt att det skrivs!? Skönt att du blev lugnad av att bäsen var liten! Våran bebis beräknas vara liten, skulle tydligen väga ca 3000g om den kommer runt BF, om 6 dagar

22 okt! Fick en viktuppskattning i samband med en vändning för ett par veckor sedan.
Själv har jag börjat längta mer intensivt över att bebisen ska komma för bara ett par dagar sedan, men tycker ändå att jag har massa saker att fylla dagarna med så det går rätt bra.
Vila inför BF? haha önskar att jag hade förmågan att typ bara... sitta i soffan och trycka glass och sträck-glo någon bra serie, men jag är helt besatt av att det ska vara kliniskt här hemma hela tiden så att det är fräscht när vi kommer hem från förlossningen. Vilket innebär att jag har städat varje dag, i flera veckor

Asa jobbigt beteende!

Då menar jag med jobbiga projekt som att putsa fönster, torka lister, dra isär dubbelsängen, rensa garderober, rensa skafferi, frosta av frys... Ja gud har man inte redan jobb så ordnar man sig det

Sajood skrev 2013-10-15 13:22:55 följande:
Jag har bf idag. Det har dragit igång nu, men låååångsamt. Har varit in på förlossningen, men är inte i aktiv fas ännu. Behövde ta sovdos i natt för att kunna sova... Jaja. Det är på g, men det är nog många timmar kvar ännu.
Hoppas att det händer i dag då och inte stannar av! Lycka till!!!