• Kakankaka

Peppa mig sista tiden,orkar inte mer!

Ha nästan 2 månader kvar till bf nu, och jag är så otroligt less på det nu, börjar må psykiskt dåligt av detta,på riktigt. Är trött, ledsen, sur, arg och allmänt hängig hela tiden. Värmen är jobbig, sambo och dottern är jobbiga att ha att göra med fast det inte är deras fel att jag mår såhär..
    Vill bara att förlossningen ska starta fast jag bara är i vecka 32, hur tusan ska jag orka?
    Någon som har några bra tips eller som känner likadant som vill följas åt sista tiden?

• Svar på tråden Peppa mig sista tiden,orkar inte mer!
  • LadyViolette
    Kakankaka skrev 2013-10-03 14:02:45 följande:

Jag är rädd för att min bebis oxå kommer väga upp mot en 5 kg, dottern vägde 4250 och kom på bf+2.. men de tar inte min rädsla för att föda ett större barn på allvar utan säger bara att min kropp är gjord för att föda stora barn..
    Min första vägde också mer än mitt andra barn, 4075 till 3845, bägge är födda ca 2 veckor över tiden Så det behöver inte bli en jätte bebis! 
  • Kakankaka
    LadyViolette skrev 2013-10-04 08:49:02 följande:
    Min första vägde också mer än mitt andra barn, 4075 till 3845, bägge är födda ca 2 veckor över tiden Så det behöver inte bli en jätte bebis! 

Man kan ju alltid hoppas! Tack!
  • Diche79
    Kakankaka skrev 2013-10-04 09:06:30 följande:

Man kan ju alltid hoppas! Tack!

God morgon,
    har det satt igång än?

Jag tror att min har fixerat sig nu, jäklars vilket tryck det är neråt!
    Och igår så när han rörde sig så dunkade det typ nere vid blygdläpparna, svårt att förklara!

23dgr kvar till BF!
  • Kakankaka

Min son ha kommit till världen, en stor pojk på 5230 gram och 56 cm lång, hur tusan fick han plats där inne??

Allt gick snabbt och bra, stannar på bb tills imon!

• LadyViolette
    Kakankaka skrev 2013-10-07 16:12:25 följande:
    Min son ha kommit till världen, en stor pojk på 5230 gram och 56 cm lång, hur tusan fick han plats där inne??
    Grattis till lilla (stora)  killen! Hoppas du mår bra, mysigt att snusa på bebis
  • saraasse

Grattis :) väntar min snart oxå

Har läst din tråd sen i somras:) skönt att allt gick bra för dig

Kram o grattis
  • sagoslott

Grattis till lillkillen visst är det otroligt att de får plats? Skönt att höra att det gick bra.

• sagoslott

Ja det är det och helt plötsligt blir det stora barnet jättestort! Upplevde min äldsta pojks händer som gigantiska när lillen kom trots att de fortfarande var små och söta...

• Diche79
    GRATTIS!!

Välväxt och sund :)

Jag har 3v kvar till BF exakt idag, kan tiden gå långsammare????
  • Diche79

Hej tjejer,

några kvar i tråden??

Jag har varit iväg på viktuppskattning nu, pga min oro för ett stort barn.

Men det var helt obefogat, han väger precis "mitt i prick". Hans vikt uppskattades
    till ca 3000gr, och de gissade på 3500-3700gr vid BF.
    Hans huvud var -3% jmf med normalt, men även benen var -2,7% jmf med normalt,
    så de sa att han är proportionelig!

Så nu ska jag lägga min oro åt sidan och bara fokusera på att vila upp mig fram till BF!

• Kakankaka
    Diche79 skrev 2013-10-10 12:28:12 följande:
    Hej tjejer,

några kvar i tråden??

Men det var helt obefogat, han väger precis "mitt i prick". Hans vikt uppskattades

Så nu ska jag lägga min oro åt sidan och bara fokusera på att vila upp mig fram till BF!

Skönt att allt va bra!
  • Sajood

Grattis, grattis till er som fått barn nu! Jag är fortfarande kvar i tråden och hoppas på att det snart är dags! Vilar och väntar för fullt!

• Diche79
    Sajood skrev 2013-10-14 07:50:19 följande:
    Grattis, grattis till er som fått barn nu! Jag är fortfarande kvar i tråden och hoppas på att det snart är dags! Vilar och väntar för fullt!

När är det BF?

Jag har 16dgr kvar, har BF 30/10.  Jobbar sista dagen idag, och sen ska jag oxå hem och vila!
  • Sajood

Jag har bf idag. Det har dragit igång nu, men låååångsamt. Har varit in på förlossningen, men är inte i aktiv fas ännu. Behövde ta sovdos i natt för att kunna sova... Jaja. Det är på g, men det är nog många timmar kvar ännu.

• SmultronSöt
    OOOO Grattis till bebis!!! Skål Vilken stor du fick Skrattande (och ändå är de så små!) Skönt då är väntan äntligen över för din del! 
    Diche79 skrev 2013-10-10 12:28:12 följande:
    Hej tjejer,

några kvar i tråden??

Jo då jag kollar in här då och då, men har lyckats missa totalt att det skrivs!? Skönt att du blev lugnad av att bäsen var liten! Våran bebis beräknas vara liten, skulle tydligen väga ca 3000g om den kommer runt BF, om 6 dagar Skrattande 22 okt! Fick en viktuppskattning i samband med en vändning för ett par veckor sedan.

Själv har jag börjat längta mer intensivt över att bebisen ska komma för bara ett par dagar sedan, men tycker ändå att jag har massa saker att fylla dagarna med så det går rätt bra. 

Vila inför BF? haha önskar att jag hade förmågan att typ bara... sitta i soffan och trycka glass och sträck-glo någon bra serie, men jag är helt besatt av att det ska vara kliniskt här hemma hela tiden så att det är fräscht när vi kommer hem från förlossningen. Vilket innebär att jag har städat varje dag, i flera veckor Drömmer Asa jobbigt beteende! Skrattande Då menar jag med jobbiga projekt som att putsa fönster, torka lister, dra isär dubbelsängen, rensa garderober, rensa skafferi, frosta av frys... Ja gud har man inte redan jobb så ordnar man sig det  Flört
    Sajood skrev 2013-10-15 13:22:55 följande:
    Jag har bf idag. Det har dragit igång nu, men låååångsamt. Har varit in på förlossningen, men är inte i aktiv fas ännu. Behövde ta sovdos i natt för att kunna sova... Jaja. Det är på g, men det är nog många timmar kvar ännu.
    Hoppas att det händer i dag då och inte stannar av! Lycka till!!! {#emotions_dlg.flower} 

• Kakankaka

Tack så mycket! Ja han känns så himla liten vilket är konstigt! Va på första bvc idag och han ha gått upp 300 gram ungefär så maten är det inget fel på!

• Diche79

Jag har 12dgr kvar till BF, tiden står helt stilla!!

Slutade jobba häromdagen, känns lite konstigt och vemodigt. Hade nog känts bättre
    om han hade kommit ut direkt. Nu går man ju liksom bara och väntar..
    Jag vilar halva dagarna, då stickar jag mössor till lillen :)
    Resten av tiden så plockar jag lite härhemma.
    Nästa vecka ska jag också städa, ett rum per dag har jag tänkt mig!

Hoppas dock på att han kommer tidigare så jag slipper det här nu!
    Men chansen är väl rätt liten antar jag..         

Svar på tråden Peppa mig sista tiden,orkar inte mer!