• viochdu

Ni som testat Pergo men ändå har egen ägglossning

Finns säkert 1000 trådar. Vad då gör en till. tänkte kolla med er som fått pergo utskrivet men som har egen ägglossning och även alla andra prover har varit ok inkl mannens spermier. hur gick det? Hur många kurer tog ni? Blev ni gravida. Vill veta allt.

• Svar på tråden Ni som testat Pergo men ändå har egen ägglossning
  • dots85

Hej!

Jag & min sambo har försökt i snart 2 år & aldrig fått något plus.. Fick börja första kuren Pergotime för 2½ vecka sen & när tabletterna var tagna gjorde jag ultraljud för att kolla hur många ägg som var på G. 2 st så nu har vi kört på som kaniner & sprutan var lätt att ta på sig själv vid äl så hoppas innerligt att det tar sig nu.. Iaf 1 av äggen..Var så sjukt trött den veckan jag tog tabletterna.. Kunde somnat ståendes! Hahaha.. Men man vill ju försöka med allt nu!!

För övrigt har jag ägglossning varje månad & min sambo har superbra spermiekvalitet. Det tar bara sån jävla tid. 

• dots85

MoM11 jag har ingen aning varför den behövdes.. Jag fick direktiv av läkaren att jag skulle ta den! Känns såklart lite onödigt när det var 2 ägg som släpptes men man ska ju inte strunta i det när de säger man ska ta den..! min ägglossning blev förskjuten 2 dagar så ska ha mens nu nästa torsdag enligt beräkningar men hela magen är uppsvälld, känner mig som att mensen är på gång & även om vi körde på som fan känns det som att det inte tog sig nu heller. Man tror ju bara det värsta. Ska ta gravtest i början på nästa vecka.. Mensen kan ju komma redan på tisdag.. Hoppas & önskar så mycket att det kan vara ett plus nu men vi får väl se..

• linnea83

Man tar ovitrelle-sprutan för att ägget/äggen säkert ska släppa..För det är inte alltid dom rackarna gör det :)..Jag ska ta min nu kl 8 :).Insemination i morgon 11.30 :).Vi har ett strikt sexschema med haha :).

• MoM11

Aha, så det är inte säkert att det släpper även om man får pos äl test? Hur ska man kunna veta det då? Så mycket som kan strula...

Jag håller tummarna dots och linnea!

• linnea83
    MoM11 skrev 2013-09-01 08:37:32 följande:
    Aha, så det är inte säkert att det släpper även om man får pos äl test? Hur ska man kunna veta det då? Så mycket som kan strula...

Jag håller tummarna dots och linnea!
    Precis!Bara för att man får pos ältest så är det inte säkert att det släpper..Nädu hur man ska veta det??Jag vet iaf att vissa månader har jag mer ont i äggstockarna vid ägglossning.Gissar att detta är pga av att ägget släpper.När jag sen (händer ibland,2-3 cykler per år) så har jag inte lika ont.Tror att ägget då inte släpper..Men det är ju klart högst individuellt och olika från månad till månad.Dom allra flesta känner ju inte ens av sin äl.
    Tror också på att kolla sitt älsekret.Har man mycket = ägglossning lite =ingen ägglossning.Detta är ju då också högst individuellt då vissa aldrig kan se sitt älsekret..Sen finns ju tempning också.Då stiger tempen när man har haft ägglossning,har man då ingen så stiger kanske inte tempen..
    Så tyvärr finns ju ingen metod som passar alla utan man måste hitta det som passar ens egen kropp..Och försöka att lära sig tyda den :)
    Tack ska du ha!Försöker du också bli gravid? 
  • MoM11

Ja , jag försöker. Har testat 3 enkla och en dubbelkur som inte har hjälpt.

• linnea83

Usch då!Kör ni insemination med?Eller har ni bara sex själva?Du har inte fått ovitrellesprutan då?

• MoM11

Nej, har bara testat pergo än så länge. Har försökt 16 mån. Har ett barn redan, som blev till på första försöket när jag slutade med pp efter många år.

• linnea83

Tänk att det kan skilja så mycket!Att först bli gravid på direkten och sen tar det jättelång tid..Hur länge ska du äta detta innan man går vidare?Har du gjort utredning?

• MoM11

Ja visst är det konstigt Nu avvaktar vi svar på mannens prov, är det normalt hoppas jag på spolning eller remiss nån annastans.

• linnea83
    MoM11 skrev 2013-09-01 14:16:35 följande:
    Ja visst är det konstigt Nu avvaktar vi svar på mannens prov, är det normalt hoppas jag på spolning eller remiss nån annastans.
    Lycka till!!
Svar på tråden Ni som testat Pergo men ändå har egen ägglossning