MoM11 skrev 2013-09-01 08:37:32 följande:
Aha, så det är inte säkert att det släpper även om man får pos äl test? Hur ska man kunna veta det då? Så mycket som kan strula...
Jag håller tummarna dots och linnea!
Precis!Bara för att man får pos ältest så är det inte säkert att det släpper..Nädu hur man ska veta det??Jag vet iaf att vissa månader har jag mer ont i äggstockarna vid ägglossning.Gissar att detta är pga av att ägget släpper.När jag sen (händer ibland,2-3 cykler per år) så har jag inte lika ont.Tror att ägget då inte släpper..Men det är ju klart högst individuellt och olika från månad till månad.Dom allra flesta känner ju inte ens av sin äl.
Tror också på att kolla sitt älsekret.Har man mycket = ägglossning lite =ingen ägglossning.Detta är ju då också högst individuellt då vissa aldrig kan se sitt älsekret..Sen finns ju tempning också.Då stiger tempen när man har haft ägglossning,har man då ingen så stiger kanske inte tempen..
Så tyvärr finns ju ingen metod som passar alla utan man måste hitta det som passar ens egen kropp..Och försöka att lära sig tyda den :)
Tack ska du ha!Försöker du också bli gravid?