• viochdu

    Ni som testat Pergo men ändå har egen ägglossning

    Finns säkert 1000 trådar. Vad då gör en till. tänkte kolla med er som fått pergo utskrivet men som har egen ägglossning och även alla andra prover har varit ok inkl mannens spermier. hur gick det? Hur många kurer tog ni? Blev ni gravida. Vill veta allt.

  • Svar på tråden Ni som testat Pergo men ändå har egen ägglossning
  • Sereena
    MoM11 skrev 2013-08-08 09:35:42 följande:
    Tack för svaret Ellisizza.

    Jag har också fått pergo trots egen äl. Har nu testat 3 enkelkurer och en dubbel, sista även med progesteron efter äl, men utan att lyckas. Har försökt drygt ett år nu. Har en son på två år som blev till på första försöket. Vet inte alls vad som är fel denna gång.
    Lite nyfiken på det där med progesteron som du fick?
    Varför fick du det? På vilket sätt hjälper det? 
  • MoM11

    Progesteron bildas naturligt om man blir gravid men om man har ont om det kan det göra att det inte fäster. Ska även kunna förlänga lutealfasen.

  • Ellisizza
    MoM11 skrev 2013-08-09 12:04:24 följande:
    Ellizissa hörde ni själva av er till kliniken eller fick ni remiss? Roligt att det lyckades till slut för er del



    Vi hörde av oss själva. Googlade olika kliniker och kontaktade en som verkade bra. Vi behövde ingen remiss.
  • Sereena
    MoM11 skrev 2013-08-09 16:31:38 följande:
    Progesteron bildas naturligt om man blir gravid men om man har ont om det kan det göra att det inte fäster. Ska även kunna förlänga lutealfasen.
    Ja, jag har läst lite om det, men har varit hos många läkare och aldrig fått höra något om att testa detta.
    Trots att jag har väldigt låga halter av progesteron. (Hade t.o.m extremt låga värden även den gången jag faktiskt blev gravid.) 
  • MoM11

    Sereena, jag fick själv be om att få det utskrivet. Det finns även en kräm som heter Progesterall, finns ibland i hälsokosten, beställ annars på nätet.

  • linnea83

    Jag har bra ägglossning och vi har gått igenom utredning som inte visar några fel..Efter nästa mens ska jag köra pergotime från dag fem och 5 dagar fram för att sedan göra insemination :).Hoppas sååå att det ska funka!

  • Sereena
    MoM11 skrev 2013-08-17 11:46:35 följande:
    Sereena, jag fick själv be om att få det utskrivet. Det finns även en kräm som heter Progesterall, finns ibland i hälsokosten, beställ annars på nätet.
    Tack för tipset. :)
Svar på tråden Ni som testat Pergo men ändå har egen ägglossning