• Anonym (16åring)

min låtsas pappa ger mig sexuella komplimanger

Min mamma är tillsammans med en man som påstått att jag legat i sängen och poserat naken för honom. Vilket jag ej har gjort.
    Efter en stor argumentation gjorde dom slut och gick vidare.
    2 månader senare börjar min mamma träffa honom igen och han är mer och mer hemma hos oss. Även när mamma jobbar och jag är själv hemma.
    Har fortsätter med sina komplimanger om att jag har en fin rumpa osv.
    Han vill gärna också att jag ska visa upp min bikini innan jag ska åka ut och bada. Min mamma ser och hör allt detta. Men säger inget. Hon sääger bara att det är alkoholen som pratar.
    Jag försöker hålla mig borta så mycket som möjligt hemmifrån för att det är obehagligt.
    Samtidigt så är han snäll och så. Så jag vill inte vara någon bov och skälla på han eller be min mamma göra slut med honom. Då är det ju jag som är den onda.
    Finns det någon som varit i samma situation eller vill komma med råd?
    Tack /16 flicka

• Svar på tråden min låtsas pappa ger mig sexuella komplimanger
  • Anonym (anmäl)
    Anonym (16åring) skrev 2013-08-08 00:22:19 följande:

Min pappa bor i en tvåa med sin fru. Och verkar inte vara så jätte sugen på att flytta till en trea pga detta. Även om han finns där jämt för mig annars
    Har du berättat för honom att din styvpappa vill knulla dig då? Borde få fart på honom tycker man.
  • Anonym (16åring)
    Anonym (anmäl) skrev 2013-08-08 00:23:20 följande:
    Har du berättat för honom att din styvpappa vill knulla dig då? Borde få fart på honom tycker man.

Det känns som att jag vänder upp och ner på andras liv pga att jag tycker att det är obehagligt hemma. Dom har nyss renoverat så kommer jag och säger att dom måste flytta pga mig. Känns inte rätt
  • Anonym (anmäl)
    Anonym (16åring) skrev 2013-08-08 00:32:07 följande:

Det känns som att jag vänder upp och ner på andras liv pga att jag tycker att det är obehagligt hemma. Dom har nyss renoverat så kommer jag och säger att dom måste flytta pga mig. Känns inte rätt
    Jo det är rätt, du ska berätta.
  • Göteborgskillen2101

Vad är viktigast för dig?? att du har det bra eller att dem har det bra??
  • Anonym (Tonårsmamma)

Åh, stackars dig! Du ska bry dig om dig själv, var nånstans är du tryggast, hos mamma eller pappa? Det verkar som att du har det bättre hos din far, prata med honom, du kanske kan bo där istället. Solig

Du kan också prata med kurator på skolan där du går, det är alltid bra att prata med någon som lyssnar på vad du har att säga. (Verkar inte som att din mamma gör det). 

• viseversa

Han är ett äckel och du har INGEN skyldighet att vara honom till lags ts. Anmäl honom för sexuella trackaserier. 

• DarkForce

Jag blir så j-a förbannad när jag läser om sådant här!! Lägg ingen skuld på dig själv, det är inte ditt  fel att denna idiot inte respekterar dig, utan enbart hans...

Har du bra kontakt med din pappa? Prata med han, i så fall, och säg att du känner dig obehaglig hemma när styvpapppan anspelar på sex...  

Hemskt att behöva säga detta, men du kan inte lita på din mor om hon är alkoholist (om jag fattat det rätt), och det kommer inte dröja länge innan du blir tafsad på eller ,hemska tanke, blir utsatt för värre.....

Kom ihåg; det är inte ditt fel!!!! {#emotions_dlg.flower}

• viseversa

Han är ett äckel och du har INGEN skyldighet att vara honom till lags ts. Anmäl honom för sexuella trackaserier.

• YummyMami

Jag skulle bli vansinnig på min unge om hon inte kom till mig och vände upp och ner på mitt liv i sådan fall som ditt (gäller även eventuell styvfötter och mina barns vänner).

Det måste inte bli att han måste flytta, utan du kanske börjar gymnasiet och kan studera på annan ort. Och om det blir flytt till annat, så är det faktiskt trevligt att planera nytt.
    Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se
  • Lillmajsan
    YummyMami skrev 2013-08-08 08:11:47 följande:

Jag skulle bli vansinnig på min unge om hon inte kom till mig och vände upp och ner på mitt liv i sådan fall som ditt (gäller även eventuell styvfötter och mina barns vänner).
    Det måste inte bli att han måste flytta, utan du kanske börjar gymnasiet och kan studera på annan ort. Och om det blir flytt till annat, så är det faktiskt trevligt att planera nytt.
    Jag kunde inte sagt det bättre själv!!!

TS!!!!! Du MÅSTE tänka på dig själv och din egen säkerhet i detta fallet!!!!! Tänk om han, på fyllan, gör något mycket värre än bara anspela på sex??? Du är 16 år!!! Har hela livet framför dig! DU SKA INTE BEHÖVA HAR DET SÅHÄR!!!!!!

{#emotions_dlg.flower}Va rädd om dig!!!!!!
  • Anonym (samma)

Min mamma är alkoholist och brukade ta hem snälla farbröder från krogen. Som barn sov jag under min säng eftersom det var läskigt när vissa av gubbarna gick "fel", och kom in i mitt rum...
    Fortsatte tills jag var 14 när en av dom, mammas sambo, lyckades tafsa på mig.
    Jag stack till polisen och sa att jag inte tänkte gå hem. När soc kom så sa jag bara igen att jag inte flyttar hem. Vägrade även när dom sa att det var ett missförstånd, alla ungdomar bråkar med föräldrar och styv...Mammas sambo kom undan med att det hela var ett tonårs uppror...
    Som tur var tog en av poliserna mig på allvar och höll med om att jag inte skulle hem. Tack vare honom fick jag komma till en fosterfamilj.

Min mamma dog nästan när hennes kära sambo, tyckte det skulle vara bra om hon fick nått lite extra i sin drink en kväll. Hon vägrade att anmäla och ett år senare var dom ihop igen, och igen och igen.

Jag har nu eget, studerar, jobbar extra, reser och mår allmänt bra. 

Så mitt råd är att gå, stanna inte kvar tills det eskalerar ännu mer. Vart ska gränsen gå? 
    Sen ger du inte upp när folk säger att du överdriver. Då går du till nästa person tills du hittar någon som lyssnar.
    Jag pratade till och med med en reporter från dn som skrev en artikel i tidningen om hur svårt det är för ungdomar att få hjälp. Det var under falskt namn naturligtvis, men visst fick det fart på soc i alla fall.

Hoppas att du tar mod till dig och går.
    Din mamma är vuxen och ansvarig för sin egen säkerhet. Inte du! Och hon är också ansvarig för din säkerhet, vilket hon inte verkar kunna vara. 
    Din pappa kommer troligen aldrig att förlåta sig själv om du inte pratar med honom. För alla normala föräldrar vill skydda sina barn.

Oj, blev långt nu, men vill bara att du ska bort.
    Kommer själv ihåg hur hemskt det var med äckel känslan av att vara nära honom. Och hur jag skyddade mamma och kände mig skyldig för att jag ville bort.

• Tveksamt
    Göteborgskillen2101 skrev 2013-08-08 01:05:46 följande:
    Vad är viktigast för dig?? att du har det bra eller att dem har det bra??

Det spelar ingen roll, det är hennes föräldrars skyldighet och uppgift att se till att hon har det bra, inte hennes uppgift att se till att de har de bra. Om man nu ska vara paragrafryttare, i verkligheten är det ju ett samspel. Men självklart ska TS berätta för sin pappa, och vara tydlig mot sin mamma. Det mammans sambo gör är inte rätt på något sätt.
  • Anonym (bibo)

Om någon av mina bonusdöttrar skulle råka ut för det du är med om nu så hoppas jag att dom kommer hit till sin pappa och mig.

Vi hade gjort allt vi kunnat. Tror jag din pappa också kommer göra. Ta dig därifrån innan något allvarligt händer.

Styrkekramar och lycka till!

• Anonym (pappa med dotter)

Det är fortfarande din pappas uppgift att ta hand om dig. Om det vore min dotter skulle hon inte få åka tillbaks så länge han finns kvar 

Du måste berätta för din pappa hur du har det. Nu. 
  • Paradigm

Ta kontakt med kuratorn på din skola. Rådgör med henom. Vänta inte.

Det är okej, man behöver inte tycka lika.
  • Anonym (stopp)
    Min underbara hjärtan skrev 2013-08-11 10:20:23 följande:
    Menar skriv privat om du vill

Tycker jag inte du ska! Kontakta någon du vet att du kan lita på (skolpersonal, pappa el. annan släkting, kanske en kompis förälder) ingen skum främling på nätet!!!
  • SvenGlen
    Min underbara hjärtan skrev 2013-08-10 20:43:17 följande:
    Ts krav privatbil mig vart bor du stad? Känner många runt om i Sverige kan kanske hjälpa dej
    Hahaha! What?!
    Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!
Svar på tråden min låtsas pappa ger mig sexuella komplimanger