• Amandaa89

    Dum fråga?? Majskrokar

    Idag tänkte jag ge min son majskrokar, eller "majskorvar" för första gången och nu när jag kommit hem med dem från affären så ser jag på baksidan av paketet att man kan ha dem att dippa. Jag kanske är helt dum, men är det någonting man gör med en 4-månaders baby?? De ligger ju i barnhyllan i affären!!
    Vad skulle man i så fall dippa dem i??

  • Svar på tråden Dum fråga?? Majskrokar
  • Christi38

    Majskrokar gillas emellanåt av yngsta sonen men jag tror han gillar knastret mer än att äta den. Ser väl inte majskroken som annat än ett "tidsfördriv" dock, inget han ska äta sig mätt på. Så smaklöst för en annan, inte testat att dippa den dock!

    Köper Ellas mat i övrigt - ett väldigt praktiskt alternativ till vår 9 månaders och han blir riktigt mätt och nöjd.

  • Ramborg
    frökenelisabeth skrev 2013-08-09 20:02:06 följande:
    Skriver samma sak till dig som till skogsvitter - jag tycker det är en förbannat tråkig attityd att bara förutsätta att de som inte gör som du är lite sämre föräldrar. De kan ha förutsättningar som du inte vet om. Men visst är det kanske bekvämt att ha den åsikten för då behöver man ju inte använda någon som helst inlevelseförmåga för att försöka sätta sig in att det kanske finns vettiga anledningar till att andra gör annorlunda. Mycket lättare att köra på att ens eget synsätt är det enda rätta och andra som inte gör likadant är idioter. 



    Här är en till som uppfattar både frk V och Skogsvitters inlägg i denna tråd som fördömande, nedlåtande och allmänt utstrålar "jag-är-bättre-mor-än-du". Du, frk Elisabeth, formulerar det jag känner inför inläggen bättre än jag kan göra själv.
    42.
  • kaffeamanda
    Ramborg skrev 2013-08-09 22:50:07 följande:
    Här är en till som uppfattar både frk V och Skogsvitters inlägg i denna tråd som fördömande, nedlåtande och allmänt utstrålar "jag-är-bättre-mor-än-du". Du, frk Elisabeth, formulerar det jag känner inför inläggen bättre än jag kan göra själv.
    42.

    Hade du förväntat dig got annat från dem?
  • Copyjulia

    Ha ha, jag tycker att majskrokarna är riktigt goda med lite salt på. Slutade med att jag åt upp hela min sons påse till slut. Han tyckte mest de var roliga att gegga och leka med, inte äta. (Han fick självklart inte salt på sina.)

  • Lili78

    Min son på 5 månader äter majskrokar, det är inget han blir mätt på. Men däremot kan jag sitta o äta ifred eller duska/ laga mat ifred medan han fördriver tiden med dem .

  • frökenelisabeth
    Ramborg skrev 2013-08-09 22:50:07 följande:



    Här är en till som uppfattar både frk V och Skogsvitters inlägg i denna tråd som fördömande, nedlåtande och allmänt utstrålar "jag-är-bättre-mor-än-du". Du, frk Elisabeth, formulerar det jag känner inför inläggen bättre än jag kan göra själv.
    Tack

    För att använda deras egna poänger så är de förmodligen bara okunniga om hur man formulerar sig för att framstå som empatisk och respektfull. Eller för bekväma för att lägga tid på att få fram ett ödmjukt tilltal i sina inlägg.  
  • Fröken Vargh
    frökenelisabeth skrev 2013-08-10 12:20:46 följande:
    Tack

    För att använda deras egna poänger så är de förmodligen bara okunniga om hur man formulerar sig för att framstå som empatisk och respektfull. Eller för bekväma för att lägga tid på att få fram ett ödmjukt tilltal i sina inlägg.  
    Precis.
  • Aaglars
    frökenelisabeth skrev 2013-08-09 20:48:57 följande:
    Så bra att du inte ser ner på andra, men sättet du skriver på gör att jag, (och tydligtvis även andra) tolkar dig som nedlåtande. Det är ju alltid lite svårt att tolka varandra på ett skrivet forum, men både jag, Minerva och Aaglars verkar ha liknande tolkningar av din text, det är naturligtvis inte bra om vi läser den på ett annat sätt än den är menad. 
    Jag tror att Skogsvitter sitter inne med mycket kunskap och är väl insatt i spädbarns/barnpsykologi. Men tyvärr inte i hur man förmedlar denna kunskap på ett pedagogiskt eller ödmjukt sätt. Och  då förlorar kunskapen sin poäng....
  • skogsvitter

    Vad intressant att en tråd om majskrokar kom att handla om mig istället, tackar ödmjukast för all denna massiva uppmärksamhet

  • begrundaren
    frökenelisabeth skrev 2013-08-09 20:36:27 följande:
    Blev du kallad förskräcklig förälder för att du inte kände till ordet "mellis"? Det låter inte särskilt snällt så det förstår jag att du reagerar på. 

    Spelar det någon roll att det är ett "kommersiellt påhitt" om barnen gillar det och det kan förenkla något i vardagen för föräldrarna? Engångsblöjor kan ju också sägas vara ett kommersiellt påhitt i så fall - det kostar mer pengar än tygblöjor och är också ett konstruerat behov - ingen hade behov av engångsblöjor innan de fanns, man klarade sig minsann ändå!  
    Ja, du har så rätt! t.o.m. skorpor och knäcke bakas ju kommersiellt! fick väl bara ett litet flipp. Du har rätt!Cool

    Inte så lätt att var "ensamstående pappa", faktisk. De andra på jobbet tycker att man är en jävla nöja, om man pratar om sånt här.Skäms
  • Aaglars
    skogsvitter skrev 2013-08-10 17:19:06 följande:
    Vad intressant att en tråd om majskrokar kom att handla om mig istället, tackar ödmjukast för all denna massiva uppmärksamhet
    Väl bekomme! Och hoppas uppmärksamheten har sin rätta verkan!
  • Aaglars
    begrundaren skrev 2013-08-10 17:38:26 följande:
    Ja, du har så rätt! t.o.m. skorpor och knäcke bakas ju kommersiellt! fick väl bara ett litet flipp. Du har rätt!Cool

    Inte så lätt att var "ensamstående pappa", faktisk. De andra på jobbet tycker att man är en jävla nöja, om man pratar om sånt här.Skäms
    HjärtaSkål
  • Viktoriaundrar

    Hej! Älskar majskorvar och äter dem med honung. Kolade om dem är nyttiga och upptäckte att dem är inte alls de. Varför är dem så dyra undrar man. Ja, tillverkningspoces  var svår ))

Svar på tråden Dum fråga?? Majskrokar