mamsen76 skrev 2013-08-09 09:11:15 följande:
Min nu 9åriga son fick diagnosen ADHD för dryga 3 år sedan och då sa de även att han har troligen även autism men de ville ta itu med ADHD först, så det har vi gjort med bra verkan på hans hyperaktivitet och även de värsta utbrotten...
Men det senaste året har han dragit sig mer och mer undan och verkar inte ha nån direkt verklighetsuppfattning, han stänger liksom av bara, han är där men han är inte där om ni förstår hur jag menar...
Nu har han nyss gått igenom en utredning till och resultatet är helt klart autism, det fanns inte nån tvekan enligt psykologen, Onsdagen den 20 augusti ska han ha möte med läkaren för att fastställa om det är autism eller asperger han har...
Är det nån mer här som har barn med både adhd och autism/asperger?
Hej, vad är det som inte fungerar i skolan? Är han normalbegåvad? Varför får han inga kompisar? Om hela hans liv kretsar kring dataspel och cybervänner är man inte så i ett sk. beroende? Hur kommer han framtid se ut tror du? Vilka är hans svårigheter i autism? Min första tanke är att just dataspel och skärmtid inte är bra för autism? Sk hjärnbrus? Deras hjärnor behöver mer vila än normala?
Anledningen till att jag frågar är att vi skulle behöva komma i kontakt med någon som är i samma situation som oss, råd/tips och du verkar vara det även om din grabb är lite äldre. När fick han diagnos?
Vi har en 10-åring som fått autism och adhd, han är lågbegåvad på flera plan, men är genealisk på gehör, spelar trummor som om han aldrig har gjort något annat i sitt liv

Han äter inga mediciner. Dock ser vi ett problem med internet, tvspel osv...han är extremt våldsfixerad, och ju värre det är desstobättre.

Han vill lyssna på deth metal, destruktiva musikgenrer, nervärderande mot kvinnor osv...
Och han är 10 år...Vi är riktigt oroliga...han bor hos sin pappa varannan vecka. Har en lillebror 7 år som är normalbegåvad, inga tecken på adhd lr autism.