• I969

Ni lite äldre föräldrar, vad önskar ni er på er födelsedag?

Ja, så närmar sig bemärkelsedagen och familjen frågar som vanligt vad jag önskar mig och som vanligt senaste åren så kan jag inte komma på nånting! Får pressa fram något om underkläder i bra kvalitet, diverse köksredskap och så... Har ni andra också svårt att komma på? Vad önskar ni er?

• Svar på tråden Ni lite äldre föräldrar, vad önskar ni er på er födelsedag?
  • Mercurialis

Det är ännu ett par månader kvar till min födelsedag men jag brukar ha svårt att komma på något att önska mig. Det jag hittills har kunnat tänka ut är en box med säsong 1-3 av Downton Abbey.

Maken fyller år om någon vecka, Han kommer att få tre besök hos naprapaten av mig. 

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Näckrosen

Det beror på vilken prisklass... Men något som är till bara mig.
    Massage
    Klippning
    Nagelvård
    Middag
    Blommor

Från barnen:
    Frukost
    Något hemmagjort
    Något litet smycke (som jag själv eller mormor/morfar betalat)

• I969
    Mercurialis skrev 2013-08-09 10:43:18 följande:
    Det är ännu ett par månader kvar till min födelsedag men jag brukar ha svårt att komma på något att önska mig. Det jag hittills har kunnat tänka ut är en box med säsong 1-3 av Downton Abbey.

Maken fyller år om någon vecka, Han kommer att få tre besök hos naprapaten av mig. 
    Min man fick också 3 besök hos ortoped med stötvågsbehandling av mig. Vådorna av ambitiös löpning i lite väl hög ålder
  • I969
    Saffransgul skrev 2013-08-09 10:31:10 följande:
    En check som gäller för fönsterputsning.
    Ja, det första man tänker på att önska sig är ju gärna att slippa lite vardagsbestyr, särskilt när man blivit lite semesteravslappnad och dagis/skol/jobb-start med allt därtill framkallar lite lätt panik Foten i munnen 
  • I969
    Näckrosen skrev 2013-08-09 11:12:59 följande:
    Det beror på vilken prisklass... Men något som är till bara mig.
    Bara till mig låter lockande. Just att gå iväg på något satsar jag på att önska mig tror jag. Massage är inte tokigt, kanske finns annat trevligt också?
  • Mercurialis
    I969 skrev 2013-08-09 11:47:52 följande:
    Min man fick också 3 besök hos ortoped med stötvågsbehandling av mig. Vådorna av ambitiös löpning i lite väl hög ålder
    Det är samma vådor på den här fronten
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Catti41

Jag brukar önska mig en bra bok och tid att läsa den... :)
    Annars är ju just presentkort på behandlingar av olika slag uppskattat, tex klippning hos dyr hårfrisör, eller nåt sånt.

Senast jag fyllde fick jag en spa-dag. Sambon fick en Stand-up-kurs. Jag har också fått dyra trädgårdsgrejjor som jag nog inte skulle köpt annars.

• giftfri

Inte mycket jag önskar mig numera.., ett liv i lättja å vällust, kunna frossa i droger, god mat å massor med fri sex.., det vanlig vi människor brukar önska oss alltså..

Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
  • I969
    giftfri skrev 2013-08-09 12:15:06 följande:

Inte mycket jag önskar mig numera.., ett liv i lättja å vällust, kunna frossa i droger, god mat å massor med fri sex.., det vanlig vi människor brukar önska oss alltså..

Ett liv i lättja och vällust, jo det vore nåt att pröva för en annan som har Luther inopererad i lillhjärnan nånstans. Skulle få skuldkänslor och ångest på kuppen, men kanske borde prövas  

Jag har faktiskt svårt att önska mig något som jag tycker kostar för mycket lättvindligt strödda pengar. Tenderar att önska mig robust kvalitet som håller länge, öööh...
  • I969
    Catti41 skrev 2013-08-09 12:10:50 följande:
    Jag brukar önska mig en bra bok och tid att läsa den... :)
    Tid att läsa, inte dålig idé
  • lövet2

På min önskelista för i år:
    Cityakuten säsong 4
    Hängmatta i myggnätstält (finns på Coop Bygg och är alldeles för dyr, men jag önskar mig den ändå)
    Diadem
    Tupperwares tårtfat
    Fodrad flanellskjorta
    Byrå

• giftfri
    I969 skrev 2013-08-09 21:32:26 följande:
    Ett liv i lättja och vällust, jo det vore nåt att pröva för en annan som har Luther inopererad i lillhjärnan nånstans. Skulle få skuldkänslor och ångest på kuppen, men kanske borde prövas  

Jag har faktiskt svårt att önska mig något som jag tycker kostar för mycket lättvindligt strödda pengar. Tenderar att önska mig robust kvalitet som håller länge, öööh...

Ska jag vara ärlig så lever jag rätt nära mina sk önskningar, å efter den 14 oct i år då vi flyttar til Gambia, så lär det bli än mer sanning.., så åker du ner till Gambia å vill  känna på det "ljuva å förbjudna" så kan vi alltid guida dig runt i syndens träsk fyllt med sex drugs and rock´n roll.., fast i Gambia är det förstås sex, drugs and reggae 
    Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
  • I969
    lövet2 skrev 2013-08-09 21:41:13 följande:
    På min önskelista för i år:
    Cityakuten säsong 4
    Hängmatta i myggnätstält (finns på Coop Bygg och är alldeles för dyr, men jag önskar mig den ändå)
    Diadem
    Tupperwares tårtfat
    Fodrad flanellskjorta
    Byrå
    Ska önska mig en biljett till Norrland för att gå kurs hos dig i "Hur man använder en hängmatta med 7 (8-9?) barn i huset"
  • lövet2
    I969 skrev 2013-08-10 11:09:22 följande:
    Ska önska mig en biljett till Norrland för att gå kurs hos dig i "Hur man använder en hängmatta med 7 (8-9?) barn i huset"
    Om vi nu ska vara alldeles ärliga, så är ju faktiskt äldsta barnet 29 år och flyttade hemifrån för många år sedan (nu bor hon visserligen hemma i sommar för att ha närmare till jobbet, men ändå).
    En är 24 år och födde mitt första barnbarn i vintras, och hon bor definitivt inte hemma. Lillasystern på 22 år flyttade hemifrån för 3 år sedan.

Jag lever i en lyxtillvaro nu, och det finns absolut möjlighet att lata sig under sommarlovet ... Solig
  • Surpuppan

"slippies" - linfröfyllda mjuka tofflor som man micrar. Ljuvligt sköna! Behöver ett par nya.

• I969

Tack för svar! Roligt att höra vad andra önskar sig. Bemärkelsedagen nu passerad. Blev inga större utsvävningar på önske listan; bambu-underkläder och en box med serien Flight of the Conchords (så skoj man dööör) och en lagad symaskin. Himla glad med alltihopa.

Svar på tråden Ni lite äldre föräldrar, vad önskar ni er på er födelsedag?