• sandraabinger

Spelar datorspel och struntar i mig!!!!

Jag och min sambo har bott ihop i 5 månader. Han har inget jobb och i princip hela dagarna sitter han framför datorn eller tvn. Han hjälper knappt till hemma alls. Det är jag som står för städning, tvättning, diskning, matlagning m.m Han har även två barn som han har vårdnaden om och som bor hos oss. Jag jobbar heltid och varje dag när jag kommer hem så sitter han vid datorn eller tvn. Och det är också det han gjort hela dagen då. Jag tycker att är han arbetslös och går hemma så kan han gott göra allt det jag gör och sedan spela lite när han är klar. Anledningen till att han gjorde slut med barnens mamma var för att han fick göra allt i hemmet. Då borde han ju inte göra såhär mot mig? Självklart får han spela i måttliga mängder och när jag jobbar. Men han vill inte umgås med mig, idag har han suttit vid datorn hela dagen medans jag tagit hand om barnen samt varit barnvakt åt min systerdotter. Han har fullkomligt struntat i mig hela dagen. Vad ska jag göra åt detta? Jag mår så hemskt dåligt när han gör såhär mot mig.

• Svar på tråden Spelar datorspel och struntar i mig!!!!
  • Seuss
    sandraabinger skrev 2013-09-12 01:01:01 följande:
    Hejsan :)
    Du får ursäkta, jag har helt glömt bort att svara här! Det är jättesnällt av dig att ge mig råd och tips, jag uppskattar det verkligen!!!

Jovars jag mår helt ok faktiskt, första dagen idag då jag har mått bra och inte gråtit!
    Vi är vänner och ses fortfarande, det känns bra och känner själv att allt gick för snabbt när vi träffades. Vi kommer bo i samma ort och lär träffas en del dels pga att jag vill träffa barnen och vara med honom.

Kom precis från honom nu, hans lillebror var där då han ska vara barnvakt imorgon. Så vi fick mysa till det ute i förrådet. Det känns lite förbjudet och spännande :)

Allt bra med dig annars?
    Jo tack det är bra ! Skönt att höra att du mår bra och jag hoppas att det kommer att ordna upp sig för dig . 
  • sandraabinger

Idag fick jag reda på att vi kommer försöka igen när han fått ordning på sitt liv. Vi kommer då bo i varsin lägenhet istället i samma ort. Då kan vi träffa varandra när vi känner för det och även kunna vara själva när det behövs.

Det känns jättebra, och för första gången på många veckor så mår jag bra. Och jag känner inte att livet är åt helvete. :)

• Seuss
    sandraabinger skrev 2013-09-22 19:12:16 följande:
    Idag fick jag reda på att vi kommer försöka igen när han fått ordning på sitt liv. Vi kommer då bo i varsin lägenhet istället i samma ort. Då kan vi träffa varandra när vi känner för det och även kunna vara själva när det behövs.

Det känns jättebra, och för första gången på många veckor så mår jag bra. Och jag känner inte att livet är åt helvete. :)
    Låter klokt ! Härligt att du mår bra igen ! 
  • Seuss
    sandraabinger skrev 2013-09-22 19:12:16 följande:

Hej ! Hoppas att allt går bra och att du mår bra :)

• sandraabinger

Hejsan :) allt bra med mig. Har flyttat till nya lägenheten idag och det känns toppen :) hur är det med dig?

• Seuss
    sandraabinger skrev 2013-11-03 00:05:23 följande:
    Hejsan :) allt bra med mig. Har flyttat till nya lägenheten idag och det känns toppen :) hur är det med dig?
    Det är bara bra ! Roligt att du har fått en ny lägenhet , hoppas att du kommer att trivas ! Skönt att höra att det har ordnat sig för dig och att du mår bra ! Var rädd om dig ! 

• RonjaE

Jag har inte läst vad de andra har skrivit, men jag tycker du ska prata med honom om hur han mår. Han kanske tar det väldigt tufft att vara arbetslös. Kanske behöver han gå o prata med en kurator eller liknande.

• sandraabinger

Nu kom det jag bara väntat på, han fick nog nu och vill inte veta av mig... Förstår inte hur jag ska klara av detta :(

• tundra

Tråkigt att det inte blev bättre som särbos.
    Men det måste vara skönt att ha en egen lägenhet och inte vara fast mitt i en drama storm.
    Ta hand om dig nu. Du är värd att må bra igen.

• Seuss
    sandraabinger skrev 2013-11-12 00:02:35 följande:
    Nu kom det jag bara väntat på, han fick nog nu och vill inte veta av mig... Förstår inte hur jag ska klara av detta :(
    Beklagar! Har förstått att du har älskar honom . Men det känns verkligen som han är en egoistisk människa , som inte tvekar att såra dig eller offra dig för sin egen bekvämlighet . Fast att det inte känns så nu , så tror jag att du kommer att få det bättre . För det kommer att bara fortgå i ett mönster , där du ger och ger av dig själv . Du kommer att försöka att ändra på allt som han inte tycker passar honom , tills det inte finns mycket kvar av dig . Det är inte värt att sudda ut sig själv , för en människa som aldrig kommer att uppskatta dig . En dag kommer du att hitta en kille , där du är det bästa som har hänt honom . Så jag tycker att du ska bearbeta och sörja detta , och verkligen inse att du är värd andras kärlek och uppskattning för den du är ! Var rädd om dig !
  • sandraabinger

Tack för att ni tar er tid att skriva till mig! Det värmer verkligen!

Jag skrev ett fint litet sms till honom idag som löd "Ta hand om dig och barnen, jag hoppas att du hittar någon som gör dig lycklig." Fick då detta till svar "Jag har redan en annan som gör mig lycklig, så låt mig vara nu."

Jag blev så OTROLIGT arg. Han sa senast i lördags att han ville att det skulle bli vi igen när han hittat tillbaka till sig själv igen.. Han har alltså ljugit för mig hela tiden, rätt upp i ansiktet. Han ville bara ha kvar mig som vän så länge det gick så att han kunde utnyttja mig under tiden...

Gör man så mot en annan människa som man säger sig ha älskat?..

Har jag varit så blind? Har han någonsin älskat mig, och isåfall när slutade han älska mig? Tankarna är många..

Men det allra värsta är att jag bor 600 m ifrån honom. Han bor precis jämte ortens affär. Tacka gudarna för att jag har körkort och bil så att jag kan undvika han så länge som möjligt. Tills det gör mindre ont iallafall..

• Fanny b
    sandraabinger skrev 2013-11-14 04:05:40 följande:

Jag skrev ett fint litet sms till honom idag som löd "Ta hand om dig och barnen, jag hoppas att du hittar någon som gör dig lycklig." Fick då detta till svar "Jag har redan en annan som gör mig lycklig, så låt mig vara nu."

Jag blev så OTROLIGT arg. Han sa senast i lördags att han ville att det skulle bli vi igen när han hittat tillbaka till sig själv igen.. Han har alltså ljugit för mig hela tiden, rätt upp i ansiktet. Han ville bara ha kvar mig som vän så länge det gick så att han kunde utnyttja mig under tiden...

Har jag varit så blind? Har han någonsin älskat mig, och isåfall när slutade han älska mig? Tankarna är många..

Men det allra värsta är att jag bor 600 m ifrån honom. Han bor precis jämte ortens affär. Tacka gudarna för att jag har körkort och bil så att jag kan undvika han så länge som möjligt. Tills det gör mindre ont iallafall..
    Jag tror tyvärr det var så att så länge du ställde upp på honom, skötte hushållet och hans barn så ville han ha dig. När du sedan sa ifrån och ställde krav så var du inte lika intressant. När man säger ifrån till någon, det kan vara en partner, släkting eller vän, som utnyttjat en, blir ofta reaktionen antingen att dessa ger med sig, relationen kan bli bättre när man är mer jämställda med varandra i relationen, personen får då ofta en ökad respekt då man visat att man inte längre tillåter en sådan här behandling. Eller så blir reaktionen att personen drar sig undan, för om denne inte får behandla en på detta sätt vill denne inte umgås med en.

Jag förstår att det känns jobbigt nu, men om du kan, fokusera på att du tagit detta steg istället för att vara kvar i en relation där du ger upp dig själv.   
  • Seuss
    sandraabinger skrev 2013-11-14 04:05:40 följande:

Nej , så gör man verkligen inte ! Det är grymt att utnyttja dig på detta sättet , att använda din kärlek till honom och hans barn . Bara för att tillfredsställa sina behov och göra det bekvämt för sig själv .  Tycker att du ska bli arg och jag förstår att du är ledsen . Han verkar inte heller reflektera över att han sårar sin egna barn , som verkar att tycka om dig mycket . Hans måste vara en kall och beräknad människa . 
  • sandraabinger

Fanny b: det kan stämma det du skriver!' Jag tycker att det är synd att jag inte insåg hur han egentligen är. Jag älskar den personen jag träffade, den jag trodde att han var. Men jag hade så fel!

• sandraabinger

Seuss: Som sagt, jag älskar den personen jag träffade. Den personen jag trodde att han var! Men det visade sig att han bara var ett svin.

Tjejen han har nu har också två barn, en 7 månaders dessutom. Hon är väldigt kontrollerande och jobbig. Den dagen han har tröttnat på henne och kommer krypandes tillbaka till mig så ska jag skratta åt honom. Jag kommer aldrig någonsin förlåta honom för vad han har gjort mig. Jag är värd mycket bättre!

Är bara rädd för att träffa på dom i affären. Och så länge han inte pratat skit om mig till barnen så lär dom vilja springa fram till mig och krama mig. Hur ska jag bemöta det? :/

• Seuss
    sandraabinger skrev 2013-11-16 09:53:00 följande:
    Seuss: Som sagt, jag älskar den personen jag träffade. Den personen jag trodde att han var! Men det visade sig att han bara var ett svin.

Tjejen han har nu har också två barn, en 7 månaders dessutom. Hon är väldigt kontrollerande och jobbig. Den dagen han har tröttnat på henne och kommer krypandes tillbaka till mig så ska jag skratta åt honom. Jag kommer aldrig någonsin förlåta honom för vad han har gjort mig. Jag är värd mycket bättre!

Är bara rädd för att träffa på dom i affären. Och så länge han inte pratat skit om mig till barnen så lär dom vilja springa fram till mig och krama mig. Hur ska jag bemöta det? :/
    Skönt att höra att du inser det nu , att du förtjänar bättre ! Om du känner att du klarar av det så tycker jag att du ska krama barnen . Eftersom han själv verkar att tycka att han är en gudagåva till mänskligheten , så blir det nog värst för honom att om du visar att han inte betyder något  längre i dit liv . Och till slut kommer det att kännas så för dig också . Fokusera bara på sådant som kommer att få dig att må bra och ge dig kraft . 
  • sandraabinger

Javisst :) jag försöker ha saker och ting att göra hela tiden så att jag inte tänker på honom. Ja, jag ska försöka att krama barnen om jag råkar på dom. Dom har inte gjort något fel och jag älskar dom! Synd bara att deras pappa är ett svin!

• sandraabinger

Tänkte meddela er att i dagens läge är jag lycklig, med en annan :) som är min föredettas raka motsats :) det är skönt att vara lycklig igen och må bra :)

• sandraabinger

Är numera sambo med min pojkvän som jag träffade i maj förra året! Förlovade oss 1/1 -15 och kan knappt må bättre :) ... Dock så kommer minnena tillbaka till mig igen ibland och jag kan må dåligt en stund! ..

Den 21 dec förra året fick jag träffa barnen igen, efter över ett år! Det var helt underbart! Tog nämligen kontakt med honom, enbart för att få träffa barnen. Vi träffades på en stor lekplats. Jag, min sambo, mitt ex och barnen. Han höll sig i bakgrunden medans jag lekte med barnen, och jag bara log hela tiden.. För det var så härligt att träffa barnen igen :)

Nu ska jag få träffa barnen ibland och ha dom, och det känns superbra! Har saknat dom så mycket :)..

Svar på tråden Spelar datorspel och struntar i mig!!!!