Edith - Otroligt vackert! En riktig favorit hos mig. Det är vackert,starkt,klassiskt namn världen över(nästan) och passar på barn som vuxen,Etablerat i Sverige även om det är internationellt. Tänker på Södergarn.
50:e vanligaste flicknamnet 2012 och håller jämn popularitet.
Lilian - Love it! Hoppas verkligen på att det är på g tillbaka,kanske för att ersätta Lilly. Lilian är vackert,men inte vekt på något vis. Tänker på gulliga prinsessan Lilian.
Inte i topp 100.
Elsie - Gillar även om det är smeknamnsaktigt. Rivigare variant på Elise,inte heller lika mycket modenamn. Tänker på Elsie Johansson. Inte i topp 100.
Nathalie - Har svårt för. Alla snorkiga tjejer under skoltiden hette Nathalie. Gillar det inte heller ljudmässigt. Tänker på Portman. Ligger på plats 57 och minskar kraftigt i popularitet.
Matilda - Gillar big time! Klassiskt,vackert,gångbart i alla sammanhang. Inget platt namn alls. Tänker på R. Varit vanligt länge,många i min generation heter så. Dahls bok Matilda. Ligger på plats 49 och minskar i popularitet.
Jacqueline - Urk! Fult ljudmässigt. "Ful" stämpel. Hon kommer få stava sitt namn jämt. Tänker på alla rökande tonåringar i barndomskvarteret. Inte i topp 100.
Lovisa - Väldigt fint,lite samma som Matilda,men någon vänare. Tänker på prinsessan Lovisa. Plats 47,ökar i popularitet.
Juni - Njeee. Fint ljudmässigt,men alldeles för sött för att vara bra på en vuxen. Ingen pondus alls. Tänker på månaden. Plats 60 ökar i popularitet.
Elise - Tjusigt värre! Vackert,feminint,men inte för platt. Nästa innenamn som "alla" kommer heta. Ett av de namn som ökat allra mest 2012. Risk att det blir Lisa. Tänker på "Fur Elise". Plats 59 och ökar,ökar,ökar.
Linnea - Gillar inte. Så platt,tråkigt och utan pondus. Blir Nea - fult. Tänker på blomman .Plats 8,minskar i popularitet.
Tove - Gillar. Tänker på underbara Tove Jansson. Rivigt namn,fint,men inte vackert(det gillar jag). Svårt internationellt. Plats 91 och minskar stadigt i popularitet.
Röstar för Edith,Lilian och Matilda.