Øverlag tycker jag att listan innehåller många smakfulla, klassiska namn, och jag førstår från ditt sætt att skriva att, vad ska man sæga - jag tycker hursom att du verkar, tja, smart. Skulle jag døpa ett barn till något av namnen skulle jag nog vælja Lilian - jag skulle skippa ett L, men jag kan ha fel i min kænsla att två L leder till att man uttalar førsta I-et kort - jag vill uttala det långt - "Liilian". Det ær ett ganska trevligt namn - det sticker inte ut och ær konstigt, det kommer passa barnet oavsett om det vill bli koncernchef eller konstnærlig hippie. Av øvriga namn gillar jag Edith, Elsie, Elise (- med E-et uttalat på slutet). Linnea ær helt ok - kænns lite uttjatat kanske (- jag heter det sjælv i andranamn). Tove kænns också uttjatat och øverlag lite træigt på något vis - trist och stumt. På ett sætt gillar jag Nathalie, men det kænns också som ett namn många førældrar skulle vælja som væljer lite tillgjorda namn på sina små flickor som de sen gør till små tillgjorda barn - om du førstår hur jag menar - så att fastæn Nathalie egentligen ær ett vældigt vackert och klassiskt namn, så ligger det i riskzonen... Jacqueline ligger långt in i riskzonen - i Sverige, till svenska førældrar. Det ær också egentligen vackert och klassiskt, men jag førknippar det med smakløshet och obildade førældrar, hær och nu. Mathilda ær sådær - ok, Lovisa likaså (- jag førknippar namnet Lovisa med vispgrædde. Jag vet inte varfør - nån barnvisa? Så det låter lite gott men, tja.. :) Jo, Lovisa ær också klassiskt och absolut ok, æven om jag inte sjælv skulle døpa en flicka till det. Juni ær fint på något vis, jag ær osæker kring det, før samtidigt ær det också ett sånt dær namn som jag undrar lite kring - det kænns åter som att det skulle kunna vara en tillgjord liten unge, men ju mer jag tænker på det desto mer førestæller jag mig snarare ganska moderna avslappnade bra førældrar - ganska unga och medvetna. ... Tillæggas bør væl att jag inte tycker om særskilt många flicknamn alls - så mina åsikter ær, tja, førmodligen inte normen. :) Hoppas jag inte har førnærmat någon.