nemo1 skrev 2013-08-15 10:38:24 följande:
Det blir lite dyrare men det är det värt. Katterna ska vaccineras, idärkas, kastreras vid sex månaders ålder och försäkras. Blir katten sjuk eller skadar sig så kostar det många tusenlappar så en försäkring är ett måste.
Bor du i en liten etta så rekommenderar jag dig att inte köpa katt då katter behöver utrymme.
Katterna ska även ha kvalitetsmat från djuraffär då matbutikernas torrfoder är mycket dåliga och gör successivt katterna sjuka. Blötmat däremot går utmärkt att köpa där då en av de bästa är Mjau blötmat.
Tänk noga igenom ditt beslut då det är ett åtagande på 15-20 år och katt kostar pengar. Har du kattvakt om du ska åka bort, allergi, klarar av katt och ev barn. Du bör även ha en buffert om katten behöver veterinärvård då det även med försäkring är dyrt
Läs igenom HELA
kattstaus.se för att lära dig om katters beteenden och behov.
Inte läst så mycket på kattstatus men läst en massa i ungefär två månader innan jag tagit beslut.
Så jag är redo att ta ansvaret för en liten misse, bor inte i en etta nej, så det bör inte vara några problem.
Tänkt besikta den hos veterinär så fort jag fått hem den, (inte direkt men efter ett par da'r).
Försäkra den och allt viktigt så fort som möjligt.
Omogen citron skrev 2013-08-15 10:50:00 följande:
Du kan absolut vaccinera en 12 veckors kattunge. Själv har jag just fått hem en två år gammal katt som ska vaccineras för första gången nu på onsdag. Det är inga problem. :)
Ring gärna runt och kolla priser. Det kan skilja en hel del.
Tack för informationen, tur man har då!
Har redan hittat en väldigt nära som vaccinerar mot båda för ett bra pris.