Anonym (other side) skrev 2013-08-23 10:44:55 följande:
Men handen på hjärtat Fool, vilken människa kan fylla ALLA syften? Ingen är ju fulländad. Det är väl därför som många som väljer att leva poly, just detta att ingen kan uppfylla alla syften/önskningar. Sedan tror jag att du får läsa mina inlägg lite mer noggrant

Jag har aldrig knullat (gillar inte det ordet, men eftersom du väljer att använda det, så OK) med mitt vänsterprassel. Jag vet knappt ens om det vi har gjort kan kallas för sex. Men det spelar väl egentligen inte så stor roll, för jag har/hade en intim relation med en annan man och det vet inte min make om. Det är illa, jag vet det, så du behöver inte poängtera det.
Nej, jag anser inte att något saknas i mitt och min makes sexliv. Förutom att passionen är borta, vilket ju inte alls är konstigt med tanke på att vi varit ett par i 18 år.
Jag håller med dig om att det nog faller sig naturligt för de flesta att undra "varför behövde han/hon k****a någon annan". Däremot bör man nog tänka ett varv till och försöka tänka i lite andra banor. Förmodligen för att det var nytt, spännande, pirrelipirr, tonårsrus osv osv. Något som en etablerad partner av naturliga skäl inte kan erbjuda. Så, om man ger sig i kast med att jämföra sin partner med sitt vänsterprassel, så blir det som att jämföra päron med äpplen. Två helt olika saker alltså.
Men man kan ju fortsätta att röra runt i gyttjan och plåga sig själv med den ständiga frågan VARFÖR. Problemet är att man bara hänger sig åt självplågeri. För man kommer aldrig att få något svar. Oftast vet inte ens den som bedrar själv varför han/hon var otrogen.
Man får väl svara som man gjorde när man som litet barn frågade en kompis Varför och kompisen svarade Därför

Anonym (other side) skrev 2013-08-23 10:44:55 följande:
Men handen på hjärtat Fool, vilken människa kan fylla ALLA syften? Ingen är ju fulländad. Det är väl därför som många som väljer att leva poly, just detta att ingen kan uppfylla alla syften/önskningar. Sedan tror jag att du får läsa mina inlägg lite mer noggrant

Jag har aldrig knullat (gillar inte det ordet, men eftersom du väljer att använda det, så OK) med mitt vänsterprassel. Jag vet knappt ens om det vi har gjort kan kallas för sex. Men det spelar väl egentligen inte så stor roll, för jag har/hade en intim relation med en annan man och det vet inte min make om. Det är illa, jag vet det, så du behöver inte poängtera det.
Nej, jag anser inte att något saknas i mitt och min makes sexliv. Förutom att passionen är borta, vilket ju inte alls är konstigt med tanke på att vi varit ett par i 18 år.
Jag håller med dig om att det nog faller sig naturligt för de flesta att undra "varför behövde han/hon k****a någon annan". Däremot bör man nog tänka ett varv till och försöka tänka i lite andra banor. Förmodligen för att det var nytt, spännande, pirrelipirr, tonårsrus osv osv. Något som en etablerad partner av naturliga skäl inte kan erbjuda. Så, om man ger sig i kast med att jämföra sin partner med sitt vänsterprassel, så blir det som att jämföra päron med äpplen. Två helt olika saker alltså.
Men man kan ju fortsätta att röra runt i gyttjan och plåga sig själv med den ständiga frågan VARFÖR. Problemet är att man bara hänger sig åt självplågeri. För man kommer aldrig att få något svar. Oftast vet inte ens den som bedrar själv varför han/hon var otrogen.
Man får väl svara som man gjorde när man som litet barn frågade en kompis Varför och kompisen svarade Därför

Nej det är väl självklart att ingen är perfekt , men om man lever med en annan människa så kan man iaf tro att man gör det av en anledning , jag tror att de flesta inom ett monogamt förhållande oxå tror att deras partner är ganska nöjd , varför skulle man annars leva ihop ? Jag tror det är få som går omkring och tänker att deras partner antagligen knullar någon annan , iaf inte utan anledning.
Jag lägger ingen värdering i din otrohet , det jag kommenterade var varför de flesta jämför sig , och om det är naturligt eller ej , går att undvika eller ej , jag antog att du och din älskare har haft sex eftersom det är väl det de flesta har med sina älskare / älskarinnor , sen kanske det kan förekomma känslor oxå. Dessutom skrev du själv
" Min man är inte sämre på sex, mitt vänsterprassel är inte sämre på sex. De är bara väldigt....olika..." , ska man utgå ifrån det så har ni väl haft sex , hur skulle du annars kunna veta att den ena iunte är bättre eller sämre än än den andra ? Det är iaf ganska lätt att tolka det så....
Att röra runt i grytan är ganska oundvikligt , för den som blivt bedragen är det en viktig del i processen att förstå VARFÖR , det är därför de flesta som blivit bedragna har tusentals frågor , eftersom det är en del i bearbetningsfasen , där man försöker göra sig en bild av vad som hänt , göra sig en ny bild av sin partner , och varför det hände så att man kan förhålla sig till det och avgöra vad man vill göra av det , vad är det här för människa egentligen ?....
Men jag håller med dig om att det är viktigt att inte fastna där utan försöka komma vidare , men det tar som sagt tid , det är en lång process som inte är så lätt som du verkar tro , jag tycker det du skriver speglar en ganska vanligt syn från "andra sidan" , den som bedrar har oftast ingen aning om hur deras otrohet påverkar den bedragne , vilken process det drar igång , den som bedragit reagerar ofta med irritation och oförståelse över alla tusentals frågor som rör sig i skallen på den som blivit bedragen... suck.. varför ska du fråga så mycket ? Kan du inte bara acceptera det ? Kan du inte bara komma över det och gå vidare ?....men riktig så enkelt är det tyvärr inte.