Vemsomhelst skrev 2013-08-17 21:45:54 följande:
Jag träffar mitt barn varannan helg och redan efter 2-3 ggr så menar hon att hon stör sig på att inte få min tid och min son alltid vill vara mig nära,hon föredrar att jag inte spenderar helgerna hemma just nu... Hjärtat säger dra åt... Men jag är inte redo att ge upp henne utan fajt, har träffats i 1 år. Har varit med om mycket i livet men inte något som liknar detta..enda man kan göra är väl att prata med någon antar jag, någon som varit med om något liknande ?
Du är inne på helt rätt spår tycker jag. Naturligtvis ska du ge ditt barn mängder med uppmärksamhet och kärlek den lilla tid ni har tillsammans!...och klart att du kan ge tjejen en chans till bättring.
Men gör
väldigt klart för henne vad som gäller! Sker det inte snabbt en stor inställningsförändring hos henne kan du inte låta henne närvara på barnet helger...eller helst inte alls i ditt liv. Jag antar att du på sikt vill ha ett tätare umgänge med ditt barn, och då går det ju inte att ha en sambo som beter sig som en svartsjuk tonåring.