• Majsan1986

Ni som ville, fick ni se könet på RUL? Eller blev ni nekade?

Berättade dom könet för er eller "fick" ni inte veta? Verkar inte som att dom nekar så mycket längre =).
    Ska på RUL på tisdag och hoppas då dom vill berätta vilket kön det är. Om dom kan se förstås =) 

• Svar på tråden Ni som ville, fick ni se könet på RUL? Eller blev ni nekade?
  • Judiths

Efter att jag sett att hjärtat slog och bebisen rörde på sig andades jag ut och sa att vi gärna vill veta kön om det går att se. Bm (eller vad hon var) frågade min man om han också ville veta för att försäkra sig om att vi var överens och sen kollade hon. Hon var så säker som det går att vara på att det var en tjej och det var det också.

• Solrosens

Har det hänt att BM sagt ett kön men ut kom det andra så att säga? Fast det kanske är en egen tråd?

• EnsammaMamma

Jag frågade med första, de sa kille, ut kom en tjej :) jag hade blivit glad vilket som! Nr 2 frågade inte och nu nr 3 ska vi inte fråga, lite överraskning spar vi ;)

• Ninniisen

Barn nummer 1,2 och 3 var vi ovetandes om. Det ingår inte i rutinul att berätta barnets kön ( Skövde )

Med barn nummer fyra fick vi veta, Valde medvetet spec mvc i Lidköping för att ta reda på könet. Gjorde därefter tul i Landskrona (Skåne) och där var man lite sisådär men okej. Inför en igångsättning frågade barnmorskan i Lund om vi visste vad det skulle bli annars hade hon gärna berättat.

Väntar nu nummer 5 och fick veta även där, denna gång i Skåne- Lund

° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★ Gabriel 100731 ° ★ Alice 120919 ° ★
  • gabbi81
    Ninniisen skrev 2013-08-30 18:37:39 följande:
    Barn nummer 1,2 och 3 var vi ovetandes om. Det ingår inte i rutinul att berätta barnets kön ( Skövde ) Med barn nummer fyra fick vi veta, Valde medvetet spec mvc i Lidköping för att ta reda på könet. Gjorde därefter tul i Landskrona (Skåne) och där var man lite sisådär men okej. Inför en igångsättning frågade barnmorskan i Lund om vi visste vad det skulle bli annars hade hon gärna berättat. Väntar nu nummer 5 och fick veta även där, denna gång i Skåne- Lund
    ° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★ Gabriel 100731 ° ★ Alice 120919 ° ★

Jag är inte gravid. Men alla mina vänner som bor i Skövde har nu fått veta om dom vill. Verkar som om SkaS har ändrat policy.
  • Ninniisen
    gabbi81 skrev 2013-08-31 08:22:59 följande:

Jag är inte gravid. Men alla mina vänner som bor i Skövde har nu fått veta om dom vill. Verkar som om SkaS har ändrat policy.
    Jaså? Då har de ändrat för senast 2012 ville de inte berätta.
    ° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★ Gabriel 100731 ° ★ Alice 120919 ° ★ Skrutten 140126 ° &
  • kubic
    gabbi81 skrev 2013-08-31 08:22:59 följande:

Ja det har de gjort ganska nyligen. Mina kompisar som fick barn nu i sommras fick inte reda på det men jag som var på RUL för några veckor sedan fick veta. Men vissa bm kan vara lite smågriniga verkar det som. Våran var som tur inte det men har hört om andra som fått otrevliga kommentarer för att de ville veta kön på KSS/SkaS (Skövde) .
  • Yllraz

Vi gjorde RUL på Danderyd förra veckan och helt plötsligt såg både jag och min fru något som helt tydligt såg ut som en liten snopp. Frågade efter en stund om hon kunde se könet och då fnissade hon till och svarade: "Ja, jag tror vi såg den alla tre! Det är en välskapt liten gosse det här"

• straw2008

Har gjort mina UL på odenplans ultragyn. De hade rätt på båda o berättade gärna.

I kinamockaskogen.....
  • yodi

för mig har dom berättat när jag har frågat, sen har inte bebisarna varit dom mest samarbetsvilliga till att vissa upp sig utan det har blivit mer åt gissnings hållet men hittils har dom haft rätt.

• Carina1

JAg frågade i v 18 BM sa en flicka . Men sedan i v 21 var vi på ett nytt RUL och läkaren sa att han var säker på att det var en pojke . Vi såg denna senaste gång en pung och en snopp . Men läkaren graderade sig och sa 90 % en kille . Men det kan vara en flicka . Även om mjöligheten var liten . Jag och maken är glad över att det finns en bibis där . Så oavsett är vi glada för vår pojke eller flicka . Men vi kallar bebis han .

• Gunilla84

Barn ett fick jag inte veta könet. De sa att de hade som policy att inte berätta för någon då det tydligen förekommit könssorteringar... Det var på Huddinge sjukhus.
    Andra barnet fick vi inte heller veta könet då de sa att det var totalt oviktigt för undersökningen huruvida barnet var en pojke eller en flicka. Södertälje sjukhus.
    Barn 3, 4 och 5 har vi fått se könet på utan diskussion ens en gång! Har haft medgörliga barn som gladeligen visar upp sej
    Senaste UL var för en vecka sen med en lite buse som sköterskan lät oss titta lite extra på, visade alla kroppsdelar (inre organ) och gjorde en underbar undersökning, inte bara det nödvändiga! De tre sista har varit på Östersunds sjukhus

• nkw

Första RUL så låg han med benen i kors och vill inte heller visa hjärtat. Sen fick vi komma tillbaka i vecka 21 och kolla på hjärtat och då sa vi att vi gärna vill veta kön. Han låg helt galet men den gulliga barnmorskan kämpande en bra stund tills han visa...en pojke :). Uppsala är detta. 

Svar på tråden Ni som ville, fick ni se könet på RUL? Eller blev ni nekade?