• Josefin1988

    BF december/januari i Stockholm eller norrort

    Hej! Undrar om det finns fler som väntar på storken i dec/jan. Själv har jag bf den 1 januari. Var på UL för två veckor sen och fick veta att det kommer komma en liten lillebror. Finns det fler häromkring som vill följas åt?


    Maximilian 080401, BF 140101
  • Svar på tråden BF december/januari i Stockholm eller norrort
  • Martinas2underbarabarn

    Pjuuh!! helt slut efter den här födelsedagsveckan! men absolut lyckade kalas! =)
    Men det som krävde mest jobb som sagt var i lördags (stora barnkalaset) som vi har planerat och fixat! sån lättnad nu när det är över :P det blev 22 barn och det var mer än tillräckligt haha men alla var nöjda och glada och joline älskade sitt kalas =) så det var ju det viktigaste! Det enda jag i efterhand är ledsen över är att det var så mycket att göra och man var så fokuserad i att hålla i kalaset hela tiden så både jag och sambon glömde ta några kort :( inte ens på tårtan som man special beställt å allt! så det var lite surt =/ men men, man lär sig av sina misstag! nästa kalas blir det massor med kort!

    Sen igår var vi på underbara barn mässan och fyndade lite :D Har någon av er varit där och kikat? =)

  • Josefin1988

    Va skönt :) alltid härligt efteråt när man kan pusta ut och alla är nöjda och glada. Men som du säger är det riktigt surt när man glömmer att ta kort. Jag glömmer det själv så de bilder vi har från kalas är bara släktkalaset då de andra tar kort och skickar :)

    Har faktiskt aldrig varit på barnmässan. Kan tänka mig att man hittar en massa.
    Vi har ändå det mesta redan. Men älskar när man kan göra bra/vettiga fynd. Fyndade barnvagn för 1 månad sedan så nu är det bara den där sparkande lilla killen som ska komma ut hehe..

  • Martinas2underbarabarn

    Ja det är verkligen surt när man kommer på att man glömt att ta kort =/ men jag har alltid lyckats tagit kort på jolines födelsedags tårta varje år så det var bara i år som jag missade, det som var så typiskt tycker jag.
    Jag älskar att ha massor av foton att kolla tillbaka på, men jag var nog duktigare på att ta foton när hon var jätte liten än nu, måste bli duktig på det igen! =) 

    Skönt att ni hunnit införskaffa så mycket redan! eller ni kanske har mycket kvar sen max var liten? =) Jag har typ ingenting kvar sen joline var bebis, det har jag gett bort så vi startade på ruta ett med att köpa in saker till den här lille krabaten =) Vi har tyvärr inte kommit så långt hehe. Men det fanns jätte mycket roligt på mässan så en del lyckades vi köpa på oss nu iaf =) Sen ska en vän till mig fixa en babyshower till mig så det ska bli jätte spännande :D hon är av afrika/amerikanskt ursprung och babyshowers är jätte viktigt enligt henne :P så då lär jag nog få lite saker också hehe så jag klagar inte x)
    Men vi har inte köpt hem varken säng, skötbord, vagn m.m. fast jag vet på ett ungefär vad jag vill ha så det kommer vi nog fixa snart =)

    Vad var det för barnvagn ni fyndade? :D 

  • Josefin1988

    Är så kul med korten också när man tittar tillbaka. Så svårt att fatta att Maximilian var så liten men ändå så stor när han kom till oss. Man borde nästan alltid ha kamera till hands så man får riktigt bra bilder istället för telefonen.

    Det enda vi har kvar är skötbord. Väntar på att nån ska sälja ett vi vill ha på blocket i närheten istället för att åka till Södertälje lr Upplands bro.. Känns lite drygt. Men annars har vi inte sparat så mycket förutom märkeskläderna och det sötaste. Sen använder vi sambons gamla spjälsäng. Men vi får ju möjlighet att använda vissa saker igen när det är en grabb till.

    Fynda en bugaboo CAM 3 från England. Köpte ett paket med bilstol och åkpåse till blocket pris. Passade även på med vinterhjul, kopphållare samt en skötväska från skiphop och allt gick på typ 11.000 så är sjukt nöjd hihi..

  • Martinas2underbarabarn

    Verkligen! det är när man kollar på foton man ser hur de växt =) så svårt att se den vardagliga utvecklingen när man ses varje dag så att säga^^

    aha okej =) men skönt å ha både säng och vagn fixat! och bugaboo! grymmaste! ;) köpte ni bilstolen som går att klicka på eller köpte ni en annan? =) Vilken färg blev det?
    måste också köpa våran snart :D kommer nog köra på svart + off white 

    Sitter här hemma och kikar runt lite på barnsaker och hittade den spjälsängen jag vill ha nyss^^ de hade den på bra nedsatt pris också på jollyroom sen har jag 15 procent extra rabatt check där  så sjukt bra =) 
    Troll spjälsäng, royal vit heter den, super söt ^_^* 

    Försöker också att lista ut den här med babymobil..har köpt en jag vill ha över skötbordet sen. men alla mobilarmar jag hittar är så korta så sätter man upp den kommer mobilen hänga ner i bebbens ansikte =/ vill helst inte heller skruva krok(göra hål i taket) om jag slipper..har du möjligtvis något tips? =) 

  • Josefin1988

    Det blev black/royal blue. Tänkte först på petrol men har så mycket blått redan dom kommer passa. I paketet så vart det maxi cosi bilstol som följer med inklusive adepter så det känns smidigt eftersom en vagn tar halva bakluckans plats.
    Kan verkligen rekommendera sidan jag beställde ifrån. Beställde en söndag och på torsdagen fanns den att hämta på posten i arninge.
    www.pramworld.com

    Känns som jag är beroende av jollyroom och lekmer.. Vill så gärna köpa massa saker. Så man försöker lite fint att hitta fel på se saker som finns haha.. Vet inte om det är snudd inpå galenskap :)

    Det går inte på nåt sätt kapa armen till mobilen. Annars skulle jag rekomendera ett besök på Clas Ohlson för de har en del olika krokar som man kan fästa utan att skruva. Finns de där klassiska med sugkopp med vakum. Sen finns det en serie (kan ej namnen) men är typ som en dubbelhäftande tejp som inte gör märken och det finns massa olika varianter beroende på vad de ska användas till. Har sådana på sidan av Maxis garderob för medaljer och dylikt.

  • Martinas2underbarabarn

    Åh tack för tipset! var där inne och kikade nyss och det var ju skitbra priser! och inte ens från holland ;P Kommer med störst sannolikhet beställa där ifrån med :P paketet med bilbarnstol och adapter var det också från sidan eller ifrån blocket? =) kollade på maxi cosi på sidan du skickade och priserna var jätte bra! men såg ingen typ av paket deal =) 

    hahaha eller hur, lätt att man hamnar på shoppingsidor lite för länge just nu :P speciellt nu när man är sjukskriven och vill att tiden ska gå x) men det är bananas vad allt kostar egentligen :O gjorde en lista på allt man skulle vilja ha köpt innan bebben har kommit och listan blir lätt lång och dyr! 

    krokar utan att skruva är precis vad jag skulle behöva! då blir det en tur till claes ohlson helt enkelt =) tack för tipset! 

  • Josefin1988

    Paketet med bilstol var också där. Va på sida 2 tror jag nät man va inne på bugaboos barnvagnar. Det är sjukt bra priser :) alla tillbehören är ju mer lr mindre halva priset mot vad det kostar i sverige.
    Det enda jag var skeptisk till var att betala på förhand. Gillar inte att göra det vanligtvis men hittade bara lovord på internet osv.

    Köpa allt nytt blir ju som sagt en del slantar. Hoppas du får lite praktiskt på babyshowern också.
    Väntar själv med att köpa saker som babysitter och barnstol. Kanske nån som frågar vad bebben önskar sig i julklapp hehe.. Sen är inte alla sådana saker speciellt nödvändiga i början.

    Clas Ohlson har de flesta lösningarna man kan tänka sig. Ibland går jag bara igenom för att se om de har nån bra lösning de skyltar med haha, riktig nörd!

  • Martinas2underbarabarn

    Jag hittade det! Men det verkade som om paketdealerna som fanns var specifikt för bugaboo cameleon3, jag ska köpa buffalo :) men det var som sagt fortfarande sjukt bra priser och lätt värt att köpa där ifrån med eller utan paketdeal :) Precis så jag känner :p hoppas på att man får behövliga saker på babyshowern :) sen som du säger så kan alltid bebben få sig en önskning i julklapp också ;) och absolut man behöver ju inte allt på en gång. Mycket kan man ju köpa efter hand :) viktigaste känner jag att ha redo redan innan är typ sängen, skötbord/förvaring, vagn, bilbarnstol och kläder :)

  • boboolicious
    Josefin1988 skrev 2013-10-04 17:16:11 följande:
    Boboolicious: hur gick det idag??

    Förlåt att jag inte varit aktiv, var där men barnmorskan ville att jag ska föda "vanligt"
    fick sån panik där inne på rummet (tur att jag hade sambon) ska på ett till möte om ca 2veckor...
    Haft sån ångest efter mötet och ska nog ringa min bm i veckan pga att jag mår så dåligt, mår nu mycket värre än innan ang mötet på aurora. 
    Tur jag har sambon men behöver nog prata med någon annan också ang det här... Vill bara ha ett datum så jag kan andas ut.
    Ne som sagt, mår inte alls bra och känner mig ensam i mina tankar om det här....

           
  • Josefin1988

    Boboolicious:
    Fy vad jobbigt. Men kan verkligen en BM bestämma sånt. Borde det inte vara nån mer kunnig person, typ en psykolog? Hoppas verkligen ni kommer vidare och ni får er vanliga bm som stödjer er i din vilja.

    Martina:
    Jaha, nä det va bara cam3 de hade paketpris men som sagt är de sjukt prisvärda ändå.

  • Martinas2underbarabarn

    Men usch! :( tänker precis samma sak som josefin, borde inte någon mer kompetent avgöra om du har rätt till kejsarsnitt? exempel psykolog/ordentlig läkare. Gäller beslutet alla sjukhus eller hade ni siktat in er på ett speciellt? tänker om det finns andra sjukhus/läkare som ni kan kontakta istället? (vet inte riktigt hur det funkar) =/

  • Josefin1988

    Nu är jag fri från droger i min journal på MVC :) känns skönt.

    Va hos läkarn igår också som sjukskrev mig ännu ner så nu blir det 100% till lillpojken vill komma.
    Måste bara komma på bra sysselsättningar som inte gör en allt för fattig. Internet shopping är inte så bra.

  • Martinas2underbarabarn

    Vad härligt!

    Välkommen till klubben! ;D haha. Jag vet precis hur det känns, har varit hemma i 3 veckor nu och jag kan fortfarande tycka att det känns skumt, även fast man vet att det här bara är början av att stanna hemma så att säga :P det blir ju lätt att man hamnar vid datorn men som du säger så blir man lätt fattig fattig då också x)
    Men du bor ju nästan granne med mig! hade varit jätte trevligt och träffas på en fika eller liknande någon dag om du vill/orkar =))  

  • Josefin1988

    Tack om man nu säger det :) Skönt att kunna få vila mer så man kan känna sig lite mer normal hemma när man hämtat på dagis. Samt att inte bara använda helgerna till att ligga på soffan och vila upp sig inför en ny arbetsvecka. Absolut ska vi ses och ta nån fika nån dag. Man måste nästan komma iväg och göra saker (mindre aktiviteter) för att inte bli galen. Förra gången var jag sjukskriven de sista 2 månaderna och då klättrade jag mer eller mindre på väggarna.

  • Martinas2underbarabarn

    Precis man känner verkligen att det behövs extra tid nu att vila upp sig =) Man blir verkligen trött så mycket snabbare nu, känner jag iaf. Jag skulle kunna ligga i soffan 24/7 för att jag är så trött å seg.. men samtidigt så vill man ju inte det heller för efter ett tag blir det verkligen som du säger att man börjar klättra på väggarna. Finns också bara en viss mängd saker man kan pyssla med hemma, städa m.m. tills det inte finns något mer än tv:n å datorn. Jag måste bli duktigare på att ta mig ut kände jag nu.. :P hahaha

    Hur är din graviditet annars nu? Har du fått några fler besvär eller något du haft som har släppt?
     Jag börjar bli galen då jag fått sån hemsk halsbränna som blir värre när jag anstränger mig för mycket och nu börjar verkligen min mage växa så börjar känna mig så otymplig och klumpig nu. Verkligen blandade känslor av att ha världens underbaraste liv i magen samtidigt som jag känner mig så sjukt osexig haha

  • Josefin1988

    Ska nig börja fila på en lista som jag kan arbeta av. Även om det bara kommer bli små projekt då man inte orkar hålla igång en hel dag.

    Känner mig rätt lätt än så länge. Tycker på nåt sätt att magen inte är så stor än men det kommer väl snart. Men anledningen till att sjukskrivningen utökades är för att ryggen blivit värre samt att jag har sånt tryck ner i underlivet. Enligt läkaren visade det sig att jag hade fått åderbråck invärtes typ.. Ungefär så jag förstod det.

    Igår kände jag även ett par riktigt obehagliga sparkar. Måste ha varit att han mer lr mindre stod upp inne i magen för sparkarna kom rakt ner när jag satt i soffan. Trodde efter två sådana att vatten skulle gå om inte att en fot snart skulle sticka ut.
    Har ni upplevt det nån gång?

  • Josefin1988

    Startade en grupp på FB som heter "BF vintern 2013/2014" som vi kan prata vidare i.

    Har du inte vart med här innan så hoppa gärna in i gruppen på FB ändå.

Svar på tråden BF december/januari i Stockholm eller norrort