• Svar på tråden 1 av 4 blir gravida och föder barn av IVF.
  • Genau

Nu har jag inte kollat fakta, men menar de inte att om man försöker en gång så är chansen runt 25% att man föder ett levande barn? Det är visserligen lägre än man önskat, men många försöker ju fler än en gång och lyckas på ett senare försök. 

• Jag är bara jag

ett försök ja och det är inte alls dåliga siffror. Gör man flera försök är chanserna goda att lyckas såvida man inte är jättesvårstimulerad,riktigt gammal eller haft upprepade missfall.

• Anonym (2 av 3)

Det är som sagt chansen på ett försök, och det är ungefär lika bra, eller dåligt hur man nu ser det, som för normalfertila par en enskild månad.

Däremot är det ju inte så att för varje försök adderas chansen, dvs det är inte 100% på 4 försök...
    I snitt blir 2 av 3 gravida med IVF, dvs 1/3 lyckas inte bli gravida trots upprepade IVF försök.

Sen är det ju lite olika beroende på vad problemet är, är kvinnan tex en bit över 40 år och dålig äggreserv är chansen mycket låg, är kvinnan snarare 25 år och "bara" har täta äggledare tex pga tidigare infektion är chanserna mycket goda. 

• Kjell2

När vi var inne i svängen tror jag vi utifrån att det inte fanns någon korrelation mellan försök mm beräknade sannolikheten att få ett barn efter tre IVF försök var ca 60%

Svar på tråden 1 av 4 blir gravida och föder barn av IVF.