• Mystica 1

Första barnvagnen vill ha hjälp

Snart är det dags att skaffa första barnvagnen och jag har noll koll på bra och säkra vagnar så ni med erfarenhet kan väl dela med er av er rika erfarenhet, jag vill ha en vagn med 4 hjul som funkar bra i mycket snö, gärna lättkörd och smidig, skicka gärna länkar på vagnen om de inte är svenska. Föreslå inte brio go för den gillar jag inte!

• Svar på tråden Första barnvagnen vill ha hjälp
  • isolande

Fast vadå att emmaljunga är stora? Min nitro city är smalare än brio happy till ex. Och citykorgen är nättare än den vanliga liggdelen. Numera finns ozone och monkeymodellerna oxå som lätt konkurrerar med buggaboo ( som bara är smäck, inga funktioner, mörka och onödigt dyra...)

• Mystica 1

Min man har köpt en vagn idag på barnens hus utförsäljning men stort tack för alla tips och ideer på hur vi skulle tänka, uppskattar verkligen att ni tog er tid

Min nystartade gravidblogg mystica.blogg.se
  • 2009

Vi har en kronan duo som vi är mycket nöjda med! Stora hjul, inget problem att ta sig fram på vinterväglag. Ergonomiskt handtag och lagom stor. Både ligg- och sittdelen funkar finfint. Fått bra betyg i tester!

• Sweet life
    Mystica 1 skrev 2013-08-21 18:17:53 följande:
    Min man har köpt en vagn idag på barnens hus utförsäljning men stort tack för alla tips och ideer på hur vi skulle tänka, uppskattar verkligen att ni tog er tid
    Vad vart det då? :)
  • EllisBell

isolande: inte för att det spelar roll men på vilket sätt är Bugaboo mörka? Och vilka funktioner saknas menar du?

• isolande

Suffletten är mörk, sittdelen liten, inga insektsnät, inget reglage för svikt i chassit. Chassit delas för att vikas ihop, de är låga så en lång människa får böja sig djupt för att få upp barnet ur liggdelen..... Jag är inte imponerad av den och förstår inte varför folk betalar hutlöst för en sån vagn.

• EllisBell

isolande; Sufletten är mörk? Haha, allvarligt? Jag har en offwhite sommarsuflett just nu och den är allt annat än mörk. Har också en blå och en mönstrad som jag byter emellan...insektsnät ingår alltid när man köper BB....etc. Med andra ord: du har noll koll och fabulerar fritt. Men det spelar som sagt ingen större roll. Var bara nyfiken. Nu vet jag.

• straw2008
    isolande skrev 2013-08-21 17:54:18 följande:
    Fast vadå att emmaljunga är stora? Min nitro city är smalare än brio happy till ex. Och citykorgen är nättare än den vanliga liggdelen. Numera finns ozone och monkeymodellerna oxå som lätt konkurrerar med buggaboo ( som bara är smäck, inga funktioner, mörka och onödigt dyra...)

oj jag älskar bugaboos vagnar/funktioner, inte mörka alls varför tror du det ?
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    isolande skrev 2013-08-22 08:02:41 följande:
    Suffletten är mörk, sittdelen liten, inga insektsnät, inget reglage för svikt i chassit. Chassit delas för att vikas ihop, de är låga så en lång människa får böja sig djupt för att få upp barnet ur liggdelen..... Jag är inte imponerad av den och förstår inte varför folk betalar hutlöst för en sån vagn.

Jag hör att du inte haft en egen bb. Sufletterna finns i ALLA färger, dev vita om man nu vill ha det. Japp liggdelen är låg men det är för att vagnen ska bli så stabil som möjligt (o det blir den oxå). Japp sittdelen är liten men den räcker gott o väl till ett barn som är upp till 90 cm. På just GAMLA cameleon delas chassit, inte på någon av de nya vagnarna. Man reglerar gunget/fjädringen på de vita reglagen på hjulen. Du kan som sagt inte ha tagit dig en närmare titt på vagnen....
    I kinamockaskogen.....
  • Sweet life
    isolande skrev 2013-08-22 08:02:41 följande:
    Mörk sufflett? Du vet att den finns i alla färger och även sufflett med lufthål för sommaren. Senaste buggan, buffeln kan man fälla i ett stycke, den är mycket högre än cameleon vilket gör att man inte behöver böja sig. Myggnät fick jag med min när jag köpte...

Känns som du är lite väl snabb att döma..
  • Sweet life
    straw2008 skrev 2013-08-22 08:57:53 följande:

Jag hör att du inte haft en egen bb. Sufletterna finns i ALLA färger, dev vita om man nu vill ha det. Japp liggdelen är låg men det är för att vagnen ska bli så stabil som möjligt (o det blir den oxå). Japp sittdelen är liten men den räcker gott o väl till ett barn som är upp till 90 cm. På just GAMLA cameleon delas chassit, inte på någon av de nya vagnarna. Man reglerar gunget/fjädringen på de vita reglagen på hjulen. Du kan som sagt inte ha tagit dig en närmare titt på vagnen....
    Cam 3 kan man väl inte fälla i ett stycka? är väl bara buffeln?
  • isolande

Oj, ledsen om jag stack en kniv i hjärtat på alla Buggafans, haha! Min syster har en tydligen gammal bugga, så det är den jag refererar till. Asdålig... Ranglig, gick sönder efter ett halvår osv osv.

Visst suffletter finns i många färger, men då måste de vara vita även utanpå

• isolande

Halva inlägget försvann visst, nåja... Jag tycker som jag tycker så kan ni fortsätta gilla en icke prisvärd barnvagn :)

• straw2008
    isolande skrev 2013-08-22 13:27:50 följande:
    Oj, ledsen om jag stack en kniv i hjärtat på alla Buggafans, haha! Min syster har en tydligen gammal bugga, så det är den jag refererar till. Asdålig... Ranglig, gick sönder efter ett halvår osv osv.Visst suffletter finns i många färger, men då måste de vara vita även utanpå

Nej sufletten måste INTE vara ljus även utanpå ( o vad är felet med DET i så fall ??) gick vagnen sönder efter 6 månader hoppas jag syrran din är så smart att hon åberopar garantin. your talking out off your butt.
    I kinamockaskogen.....
  • isolande

Min inlägg tas inte med, kanske är det Buggaguden som censurerar bort dem ;)

Svar på tråden Första barnvagnen vill ha hjälp