• Sambo20

Mina föräldrar har säkert mer sex än vi.

För 2,5 år sedan blev vi tillsammans. Allt var bra, vi hade lagom mycket sex och älskade samt attraherades av varandra.
    Sen helt plötsligt började detta avta. Nu, 2,5 år senare har vi sex 1, max 2 gånger per månad och enligt mig är det alldeles för lite. Jag hade velat göra det flera gånger i veckan! Min sambo vill dock inte. Han tar aldrig initiativ och säger nej 90% av gångerna jag frågar. Jag vill inte ens behöv fråga. Jag vill att han ska vilja och börja smeka mig när vi ligger i sängen på kvällen, eller morgonen, eller när som helst egentligen.

Nu är min fråga alltså: varför vill denna 20-åriga man inte ha sex med mig? Han har själv sagt att han inte vet, att han bara inte har lust. Det måste vara något fel med mig tycker jag, men han säger att så är inte fallet. Däremot har han sagt att det inte är lika "kul" då jag inte kan komma genom att ha en kuk i min slida, alltså av vaginalt sex. Jag kan endast komma av smekningar och beröring av något slag på klitoris. Detta stör dock inte mig någonting då jag tycker sexet är lika skönt i alla fall, och det är ju trots allt ändå jag som vill.

Kan hans förlorade sexlust bero på dåliga matvanor? För det har vi fått på senare tid. Vad kan det annars/också bero på? Behöver all hjälp jag kan få, för jag vill verkligen ha ett bra sexliv med honom. Mina föräldrar har säkert till och med mer sex än vad vi har - och de har varit tillsammans i strax över 20 år.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-21 13:21
    Kul att inlägget inte blev uppdelat i stycken som jag gjorde det i mobilen. Nåja, jag hoppas att det inte blev för rörigt!
  • Svar på tråden Mina föräldrar har säkert mer sex än vi.
  • Anonym (Gabriel Ernst)

Är i just din situation fast kille och jag måste tyvärr säga att det blir nog inte bättre. Spelar ingen roll vad du gör eller säger så kommer det uppfattas som "tjat", "du pressar mig" eller "du vill bara knulla". Däremot förväntas DU fortfarande vara lika glad och mysig och vilja göra allt annat man gör i en parrelation. Men sex kan du glömma.

Mitt råd är dra medan du kan eller köp en dildo.

• Anonym (m)

Jag är 47,jag älskar min man, skulle aldrig lämna honom nu, men hade jag vetat när vi var unga hur sällan han skulle vilja ha sex hela livet så hade jag lämnat honom i början, innan barnen och innan vi växte ihop, och hittat nån annan att älska och bilda familj med. Man går miste om så mycket närhet, njutning och välmående bara för att den andre har ett lågt sexuellt intresse. Det kan gå lite upp och ner men grundinställningen består. Om man är lika i det avseendet tror jag det blir så mkt bättre.

• StrawberryLove
    Anonym (m) skrev 2013-08-21 19:10:33 följande:
    Jag är 47,jag älskar min man, skulle aldrig lämna honom nu, men hade jag vetat när vi var unga hur sällan han skulle vilja ha sex hela livet så hade jag lämnat honom i början, innan barnen och innan vi växte ihop, och hittat nån annan att älska och bilda familj med. Man går miste om så mycket närhet, njutning och välmående bara för att den andre har ett lågt sexuellt intresse. Det kan gå lite upp och ner men grundinställningen består. Om man är lika i det avseendet tror jag det blir så mkt bättre.

• Bellsam

Han kanske är lite asexuell men kommer med undanflykter. I grund och botten är han inte så intresserad av sex alls, med någon alls. Det finns såna människor. De kan hålla upp en fasad ett tag men sen orkar dom inte. Det blir inte bättre heller. Så antingen får du njuta på egen hand, vara nöjd med situationen eller lämna. Men först tycker jag att du ska sätta dig ner och diskutera varför det är som det är med honom. Detta ska inte göras när du försökt förföra så det känns skamfullt utan någon tid då ni inte alls har sex på kartan.

• StrawberryLove
    Bellsam skrev 2013-08-22 08:54:35 följande:
    Han kanske är lite asexuell men kommer med undanflykter. I grund och botten är han inte så intresserad av sex alls, med någon alls. Det finns såna människor. De kan hålla upp en fasad ett tag men sen orkar dom inte. Det blir inte bättre heller. Så antingen får du njuta på egen hand, vara nöjd med situationen eller lämna. Men först tycker jag att du ska sätta dig ner och diskutera varför det är som det är med honom. Detta ska inte göras när du försökt förföra så det känns skamfullt utan någon tid då ni inte alls har sex på kartan.
    Det finns absolut sådana personer. Jag trodde att en karl jag hade var sådan. Han förklarade att han bara inte hade lust lika ofta och avvisade mig titt som tätt. Men jag förstod senare att han visst hade lust - ensam. Han fixade sina orgasmer på egen hand. Han orkade bara inte ha sex med mig (eller någon annan vad jag vet) för han var egoistisk och allmänt lat. Så visst finns det personer med liten lust men oftast kan det bara vara en fasad för någonting annat och jag tror ändå att alla har ett behov så om han inte vill med partnern så fixar han det säkert själv. Dessutom tror jag att i den åldern då män pikar med sitt sexliv så verkar det konstigt att han inte skulle ha någon drift alls. Inte omöjligt, men jag betvivlar det.
  • Hallonet81
    StrawberryLove skrev 2013-08-22 09:15:26 följande:
    Det finns absolut sådana personer. Jag trodde att en karl jag hade var sådan. Han förklarade att han bara inte hade lust lika ofta och avvisade mig titt som tätt. Men jag förstod senare att han visst hade lust - ensam. Han fixade sina orgasmer på egen hand. Han orkade bara inte ha sex med mig (eller någon annan vad jag vet) för han var egoistisk och allmänt lat. Så visst finns det personer med liten lust men oftast kan det bara vara en fasad för någonting annat och jag tror ändå att alla har ett behov så om han inte vill med partnern så fixar han det säkert själv. Dessutom tror jag att i den åldern då män pikar med sitt sexliv så verkar det konstigt att han inte skulle ha någon drift alls. Inte omöjligt, men jag betvivlar det.

Haha.. någon som hellre onanerar för sig själv än att ha sex med sin partner är riktigt löjligt.

Jag tycker som flera ovan att TS, du är för ung för att plågas av ett dåligt sexliv.
  • StrawberryLove
    Hallonet81 skrev 2013-08-22 10:05:35 följande:

Haha.. någon som hellre onanerar för sig själv än att ha sex med sin partner är riktigt löjligt.

Jag tycker som flera ovan att TS, du är för ung för att plågas av ett dåligt sexliv.
    Ja inte bara löjligt, patetiskt.

Det där fungerade ju inte så jag håller med, egentligen oavsett ålder - om det inte går att lösa situationen med sexlivet, om ni inte kan kommunicera er fram till någonting som fungerar eller genom utomstående hjälp så kanske det är dags att ta en lång fundering, för oavsett hur ett förhållande är, om du har lustar och behov och inte kan få de tillfredsställda i det förhållande du är i - så finns det många andra som skulle vilja göra alt för att du ska vara lycklig.

Lycka till =)

Kram x
  • Hallonet81
    StrawberryLove skrev 2013-08-22 10:16:33 följande:
    Ja inte bara löjligt, patetiskt.

Det där fungerade ju inte så jag håller med, egentligen oavsett ålder - om det inte går att lösa situationen med sexlivet, om ni inte kan kommunicera er fram till någonting som fungerar eller genom utomstående hjälp så kanske det är dags att ta en lång fundering, för oavsett hur ett förhållande är, om du har lustar och behov och inte kan få de tillfredsställda i det förhållande du är i - så finns det många andra som skulle vilja göra alt för att du ska vara lycklig.

Lycka till =)

Kram x

• Anonym (Blake)

Tyvärr  det kommer inte bli bättre. Jag är ledsen att säga det men av lång erfarenhet så vet jag att du kan vända och vrida ditt förhållande ut och in men ändå inte hitta någon lösning. Du saknar ett sexliv och försöker få hans uppmärksamhet och till att finna lusten. Du matar honom i megadoser med det DU saknar mest. Han kan närsomhelst få sex och det du saknar ser inte samma ut hos honom. Där är också grundbulten till problemet. 

Din längtan - är inte hans längtan.

Ni är på olika våglängder när det gäller sex och du har möjligheten att hoppa av tåget - du är ung och inga barn. Om du älskar din pojkvän och kan hitta annat som väger upp och ger ditt förhållande ett värde så stanna. Annars måste du nog tyvärr överväga att avsluta förhållandet. Mitt råd är att inte gå år ut och in och vänta på att det skall vända. För nej, det gör det inte. Du måste ställa in dig på ett sexlöst förhållande och ta det från det. Kan du leva med det utan att ramla över kanten till bitterhet eller otrohet? Kan du inte så gå redan nu.

Om han inte vill tillfredsställa dig sexuellt på annat sätt för att han tycker det är jobbigt hade jag tagit som en stor varningsklocka. Det är stor smäll tycker jag - det verkar som han inte tar dig på allvar. Han försummar dina behov och verkar inte anstränga sig att ta reda på vad du längtar efter. Vill han inte att du skall njuta? Är du inte viktig i hans relation? För denna man måste du vara extremt tydlig och berätta att du känner dig osedd och obekräftad. Som sagt ni är osynkade och behöver verkligen en diskussion om ert sexuella liv...

• Anonym (besviken)

Oj, om någon ändå hade sagt till mej när jag var 20 att det inte kommer bli bättre...jag har hela tiden trott att jag kan locka fram hans sexlust, att han kanske var blyg i början, att det var jobbigt med småbarn, att det var jag som blivit för fet, att han fick för lite sömn...har försökt rätta till, stå ut, provat alla knep, gått på terapi...det som finns kvar nu är en man som är helt nöjd med vårt äktenskap utan sexliv och så jag, en bitterkärring som är så besviken över att det kunder bli så här. Nu är vi tillsammans för barnens skull, men jag drömmer om den tid då jag ska få börja leva på nytt.
    Ta mitt råd och lämna killen så länge ni inte har barn! 

• Johanna83

Oj vilken skillnad i svaren jämfört med när en man säger samma sak...

Med det sagt menar jag inte att du ska stanna. Tror inte heller att det blir bättre. Stannar du får du acceptera läget och respektera hans nivå av lust. Men tänk på att detta är åldern när män är som kåtast.. Det lär ju bli värre med åren då

• Anonym (M28)
    Johanna83 skrev 2013-08-22 16:46:43 följande:
    Oj vilken skillnad i svaren jämfört med när en man säger samma sak...

Med det sagt menar jag inte att du ska stanna. Tror inte heller att det blir bättre. Stannar du får du acceptera läget och respektera hans nivå av lust. Men tänk på att detta är åldern när män är som kåtast.. Det lär ju bli värre med åren då
    Fast det är ju oftast det som är jämnstäldhet - dvs det gäller bara åt ena hållet.
Svar på tråden Mina föräldrar har säkert mer sex än vi.