• 2barnsmammaMaria

Någon förälder i Halmstad?

Är hemma med en 13,5 månaders liten buskille och en dotter på 1,5 månad:) hade varit kul tt träffa lite andra barn och mammor!

• Svar på tråden Någon förälder i Halmstad?
  • Dolphingirl

Hejsan!
    Jag bor också i Halmstad. Närmare bestämt på Vallås. Jag är nu hemma med en 6 månaders och jag har även en 5 åring.
    Vi har varit på Solrosens öppna förskola några gånger och även på Öppna förskolan NorreKatt  någon gång.

Gabriel 080804 + Elise 130309
  • oldy

Hej på er!

Vet inte om tråden fortfarande är aktuell men jag provar ändå. Jag heter Lina & fick mitt första barn 2/9, en liten Stina Jag är i princip den enda i släkten & bland vänner som har barn så hade varit kul att träffa andra med barn & kanske få lite tips om vad man hittar på som mammaledig?

• leiasmamma

Hej Lina :)
    Grattis till din lilla tjej! Vart i Halmstad bor du? Finns ju öppna förskolor :) Babysim?

• oldy
    leiasmamma skrev 2013-10-20 20:17:13 följande:

Hej Lina :)
    Grattis till din lilla tjej! Vart i Halmstad bor du? Finns ju öppna förskolor :) Babysim?

Jag bor vid högskolan, vart bor du?

Är det för tidigt att gå på öppna förskolor nu? Min sambo går snart tillbaka till jobbet & då hade det ju varit trevligt att göra nåt Babysim verkar också mysigt! Ordnar sannarp vissa kurser kring detta då?

Hur gammalt är ditt barn?

(Ursäkta alla frågor, haha!)
  • leiasmamma

Jag bor i Oskarström. Alltså visst ditt barn får inte ut så mycket av öppnis men det får ju du :) Du kommer iväg o träffar människor i samma sits liksom. Hur gammal är du? Finns ju även för unga föräldrar osv. Ingen aning, gick aldrig på babysim men vet att det är väldigt populärt.

Min dotter är 2 år och min andra dotter är beräknad 1/1 :) Ingen fara, fråga på :P

• oldy
    leiasmamma skrev 2013-10-20 21:03:33 följande:

Jag bor i Oskarström. Alltså visst ditt barn får inte ut så mycket av öppnis men det får ju du :) Du kommer iväg o träffar människor i samma sits liksom. Hur gammal är du? Finns ju även för unga föräldrar osv. Ingen aning, gick aldrig på babysim men vet att det är väldigt populärt.

Min dotter är 2 år och min andra dotter är beräknad 1/1 :) Ingen fara, fråga på :P

Nej precis, i början är det ju mest för att jag ska ha nåt att göra :)

Jag är 28, hur gammal är du?

Grattis till graviditeten!! vet du vad det blir?
  • leiasmamma

Ja precis o det tycker jag är en anledning :) Jag är 21 :) Ja som jag skrev innan så blir det en liten flicka till. Så nu är jag i djungeln med barnnamn ;)

• oldy
    leiasmamma skrev 2013-10-20 21:20:47 följande:

Ja precis o det tycker jag är en anledning :) Jag är 21 :) Ja som jag skrev innan så blir det en liten flicka till. Så nu är jag i djungeln med barnnamn ;)

Haha oj det missade jag ;) Kul med en till flicka! Ja namn finns det gott om, men sen ska man ju vara överens också..
  • leiasmamma

Ja det ska bli kul :) Ja men finns typ nästan inga jag gillar, är så himla kräsen har jag märkt! Leia kändes som ett sånt perfekt namn o det har det varit men hittar inte ett sånt bra namn till ;)

• Dolphingirl
    oldy skrev 2013-10-20 20:36:00 följande:
    Jag bor vid högskolan, vart bor du?
    Är det för tidigt att gå på öppna förskolor nu? Min sambo går snart tillbaka till jobbet & då hade det ju varit trevligt att göra nåt Babysim verkar också mysigt! Ordnar sannarp vissa kurser kring detta då?
    Hur gammalt är ditt barn?
    (Ursäkta alla frågor, haha!)

Angående babysim så finns det två föreningar i stan som anordnar detta. Nya kurser börjar i januari så anmälan till dem drar nog igång snart. Vi simmar med SF Aquariet. De har även drop-in om man inte vill gå en hel kurs.

Det är aldrig för tidigt att gå på Öppna förskola.  Det får man känna efter själv om man orkar. Men mitt tips är att man går där det är baby-café så är det mindre risk för baciller. Vanlig öppna förskola med äldre barn är ganska vanligt att barnen är snoriga. Kan rekommendera S:t Nikolai Församlingshem som har babycafé på onsdagar mellan 13.30-16. Det ligger på Karl XI väg.
    Gabriel 080804 + Elise 130309
  • oldy
    Dolphingirl skrev 2013-10-31 14:08:10 följande:

Angående babysim så finns det två föreningar i stan som anordnar detta. Nya kurser börjar i januari så anmälan till dem drar nog igång snart. Vi simmar med SF Aquariet. De har även drop-in om man inte vill gå en hel kurs.

Det är aldrig för tidigt att gå på Öppna förskola.  Det får man känna efter själv om man orkar. Men mitt tips är att man går där det är baby-café så är det mindre risk för baciller. Vanlig öppna förskola med äldre barn är ganska vanligt att barnen är snoriga. Kan rekommendera S:t Nikolai Församlingshem som har babycafé på onsdagar mellan 13.30-16. Det ligger på Karl XI väg.
    Jag har tänkt att kolla in detta babycafé, tack för tipset! 

Svar på tråden Någon förälder i Halmstad?