• Ello1

Bebisen har inte haft någon vaken stund, är det ok?

Jag har en 6-veckors bebis som brukar amma ganska ofta och länge, men idag har han knappt varit vaken! Vid 8 på morgonen var han vaken 30 min, sen nån kvart på eftermiddagen, men sen har han bara ammat 30-45 min, sovit 30 min, i Vid bröstet har han knappt haft ögonen öppna. Han har inte heller haft sovstunder längre än 30 min.
    Är det ett utvecklingssprång? Eller är han påväg att bli sjuk?

• Svar på tråden Bebisen har inte haft någon vaken stund, är det ok?
  • EJai

Men om han äter mellan dessa vakna stunder så kanske det är en växa och sova period. trodde han ätit tre mål på hela dagen bara

• majsis08

Min sex veckors hade så för några dagar sen och bvc sa att han ör nog så trött för att han växer och han hade gått upp 400gram på en vecka inte kkonstigt att man är trött då

• Ello1

Ser nu att jag var otydlig! Han har sen i morse ätit ofta, NON-stop har han ätit 30-45min, för att sedan sova i en halvtimme, o sen vilja äta igen direkt! Han har alltså inte varit vaken utan att ligga vid bröstet! Jag blir orolig, men min man som inte vill åka till akuten igen i onödan känner att det säkert bara är en fas. Mitt mamma-hjärta är dock lite väl på helspänn, svårt att slappna av!

• Ello1

Majsis det var inte illa, han går upp ca 350 i veckan! Skönt att höra att någon annan också haft det så! Bara på amning eller ersättning också?

majsis08 skrev 2013-08-24 21:20:08 följande:
    Min sex veckors hade så för några dagar sen och bvc sa att han ör nog så trött för att han växer och han hade gått upp 400gram på en vecka inte kkonstigt att man är trött då

• Aileen Allannah
    Ello1 skrev 2013-08-24 21:22:43 följande:
    Ser nu att jag var otydlig! Han har sen i morse ätit ofta, NON-stop har han ätit 30-45min, för att sedan sova i en halvtimme, o sen vilja äta igen direkt! Han har alltså inte varit vaken utan att ligga vid bröstet! Jag blir orolig, men min man som inte vill åka till akuten igen i onödan känner att det säkert bara är en fas. Mitt mamma-hjärta är dock lite väl på helspänn, svårt att slappna av!
    Jasså, jamen dåså. Trötta bebisar är okej, så länge de orkar äta.
  • majsis08

Om du tar av han lite kläder så han blir sval å typ lägger bebis i babysitter å pratar med han så kanske han vaknar till för de rådet fick jag när min bara ville äta å sova!

• marymoe

Men lämna mannen hemma då o åk in själv med bebisen. Om du reagerar över att det känns som att nåt k a n vara på tok - kolla upp det. Säkert ingen fara på taket, men hellre kolla en gång för mycket.... Lycka till!

• Ello1

Har så svårt för att väcka en sovande bebis, men får nog ta o göra det!

majsis08 skrev 2013-08-24 21:27:17 följande:
    Om du tar av han lite kläder så han blir sval å typ lägger bebis i babysitter å pratar med han så kanske han vaknar till för de rådet fick jag när min bara ville äta å sova!

Äh du har ju egentligen rätt, jag ringer 1177 o återkommer!
    marymoe skrev 2013-08-24 21:27:24 följande:
    Men lämna mannen hemma då o åk in själv med bebisen. Om du reagerar över att det känns som att nåt k a n vara på tok - kolla upp det. Säkert ingen fara på taket, men hellre kolla en gång för mycket.... Lycka till!

• majsis08

Jag helammar ! Hur går det? Va sa dom på sjukvårdsrådgivningen? Ja inte kul att väcka dom små när dom bara sover men jag minns att de va lika när dottern va liten att vi tyckte liksom hon va "tråkig" när hon va så liten å mest sov !! Men prova å ta av kläderna de funkar på vår bebis iaf.men inte att ha han naken i famnen för då tycker han de är jättemysigt å somnar igen lycka till!

• Marengen

Min son på 10 veckor har såna där sovdagar så jag knappt får i han mat, häromdan så åt han full flaska en gång, de andra gångerna "sovåt" han och jag fick knappt i han hälften, tar 1 1/2h att mata ock sen blir han hungrig bara efter nån timma igen bara för han inte äter ordentligt..
    Tror inte det är nån fara så länge de växer normalt men är man orolig så ska man självklart ringa och rådfråga!

• Ello1

Hej!
    Här kommer ett sent svar=)
    Han mår bra, ångrar att jag överhuvudtaget tyckte att hans överdrivna sovande var ett problem haha, nu kämpar vi för att få honom att sova!
    Sjukvårdsupplysningen tyckte inte att det var någon fara eftersom han åt och hade tunga blöjor. Det är nog bara jag som är en nojig första-barnsmamma.

Svar på tråden Bebisen har inte haft någon vaken stund, är det ok?