Idag är det dax😄!
Idag är det äntligen dax för samarbetssamtal på familjerätten, har väntat länge pga ett ex som aldrig får tummen ur då denne vet att slaget är rlorat och kan inte acceptera detta! Tingsrätten har dömt till detta och det finns inga hinder för att barnen ska få ha båda sina föräldrar😄ex vill inte låta barnen va här men själv lämnar hen bort dom ständigt eftersom hen jobbar! Tingsrätten såg igenom hens lögner och hen fick inte något som hen ville i det i interimistiska beslutet, så idag välkomnar jag samtalet! För nu är det slut på hens lögner och dax för hen att vakna upp och inse BARNENS bästa och inte sitt eget!!!!!!!
I vanliga samtal sitter dom mest och suckar uppgivet och jag förstår faktiskt inte alls vitsen att sitta och bli förnedrad på det viset, nu har jag som sagt bara dåliga erfarenheter själv. Men jag får bilden av att en förälder kan sitta och hitta på vad som helst i ett samarbetssamtal som inte kommer efterlevas i verkligheten och ingen kommer heller följa upp det, är det redan en dom så blir det förmodligen annat.