Insemination i Umeå
Jag undrar om det finns andra par som ska göra/nyligen har gjort insemination i Umeå? Jag o min fru är färdigutredda i vårt hemlandsting och har nu stått i Umeås kö i över ett år med extremt vaga besked varje gång vi ringt o frågat hur vi ligger till, alltid bara "det är brist på donatorer", "vi hoppas att till våren.. vi hoppas att till hösten..". Men så i veckan fick vi telefonbesked att vi ska få en kallelse för läkarsamtal och därefter "invänta en donator". Någon som har liknande erfarenheter som har en aning om vad det betyder? Vi vågar inte längre hoppas på någonting och de kan ju aldrig säga något konkret när man frågar dem heller. Men jag önskar ju såklart att det betyder att vi är på väg att få börja försöka, äntligen... men de har ju hela tiden sagt att de inte har några donatorer.
Jag hade verkligen velat att de skulle vara mer ärliga, förstår att det är svårt när de inte har tillräckligt med donatorer men varför kan de inte säga tydligt hur många som står i kö, och var i kön man befinner sig? Det är så vansinnigt drygt att vänta och inte få någon information.