• babyväntar

Vinterskor, bästa?

Vilka är dom bästa vinterskorna till en 1,5 åring?

• Svar på tråden Vinterskor, bästa?
  • Mitarashi

Vi har testat ecco, superfit och viking och superfit är överlägset bäst, torrast, varmast och minst klumpiga.
    Sen beror det på vilken typ av sko som passar ditt barns fötter, breda fötter passar viking bäst på och ecco samt superfit för smala fötter.

• nozpa

Viking! Hade ett par viking och ett par kavat till dottern förra året. Hon har ganska breda fötter och bägge skorna var bra. Men viking var varmare än kavaten. Så i år blir det bara viking.

• babyväntar

Bor där det blir mycket snö och väldigt kallt! Får kolla in viking, eftersom alla skrivit om den :)

• Run to the hills
    babyväntar skrev 2013-08-31 13:20:33 följande:

Bor där det blir mycket snö och väldigt kallt! Får kolla in viking, eftersom alla skrivit om den :)

Då tycker jag att Kuoma är bäst. Dessutom väldigt billiga om du köper dem på finska sidan av gränsen.
  • cosinus
    Run to the hills skrev 2013-08-31 22:16:47 följande:
    Då tycker jag att Kuoma är bäst. Dessutom väldigt billiga om du köper dem på finska sidan av gränsen.
    Ja har man kallt är kouma överlägset. Är nog minst 80 % av barnen på dagis som har det här.

Vet flera som haft viking och varit nöjda men som inte haft så frusna barn, när de sen fått syskon som varit mer frusna har de fått gå över till kuoma.
  • babyväntar

Blir nog kouma efter att ha läst lite om dom och dom verkar super bra! Hittade till ett lagomt pris också :)

• Run to the hills
    babyväntar skrev 2013-09-02 14:54:19 följande:

Blir nog kouma efter att ha läst lite om dom och dom verkar super bra! Hittade till ett lagomt pris också :)

Bra val. De är lätta att dra på och väger lite. Jag brukar impregnera mina barns innan de använder dem första gången.
Svar på tråden Vinterskor, bästa?