• cesse26

Någon annan som ska ha barn i början av 2014 ?

Skulle vara kul och prata med andra mammor och blivande mammor som ska ha barn början av nästa år.
    Vi ska ha 11 Januari .
    Vi bor i mellersta Skåne .
    Har barn sedan tidigare men alltid spännande ändå .

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-15 19:47
    BF-lista i början av 2014:

BF 11/1 januari
    Cesse 26,29 år ,Skåne(4:e barnet)

BF 22/1
    Pepsi,26 år, Östergötland (1:a barnet)

BF 23/1
    Linis8,33 år, Karlskrona (2:de barnet)

BF 14/2
    Emelie,26 år,Stockholm (3:de barnet)

BF 15/2
    Johanna, 20 år,Stockholm(1:a barnet)

BF 26/2
    Hallonfrossa, Sörmaland (3:de barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-25 19:52
    Skapade en tråd för bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m71208903.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-25 20:00
    Länk till våran bildtråd...
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m71209002.html

• Svar på tråden Någon annan som ska ha barn i början av 2014 ?
  • Tessou
    Feliciia 92 skrev 2014-03-04 23:00:15 följande:

Jag hade fel, blev ingen mera väntan för mig :P 

Vaknade på morgonen ca kl 06 den 24/2 av en kraftig värk. Nästa kom ca 20 minuter senare. Har ju hört att det brukar ta tid för förstföderskor och man ska ju ha ca 3 värkar på 10 min innan man ska åka in. Jag var heller inte säker på om det var på riktigt den här gången trots att värkarna var mycket kraftigare än tidigare. Man vet ju aldrig liksom ^^ 
    Så jag uthärdar kommande värkar som blir tätare men ganska oregelbundna. Min fina pojkvän Joacim tappar upp ett bad åt mig så jag lägger mig där i och det hjälper en liten aning. Det är i vilket fall väldigt skönt. 
    Jag ligger i badet i ca 1.5-2 timmar och värkarna kommer då med ca 4 minuters mellanrum. Jocke ringer då in till förlossningen och vi får komma in 1 timme senare. 
    Jag blir inskriven på förlossningen 09.45 och då kan det inte ha varit mer än 2 minuter i mellan värkarna. Jag blir lite allmänt irriterad för att jag inte hinner slappna av ordentligt i mellan dem och det är jobbigt. Det gör ont. 

Klockan 10.45 blir jag undersökt och det visar sig att jag är öppen 9 cm redan. Efter att ctg kurvan är klar får jag börja med lustgas. Vilken befrielse! Fina Joacim är med mig hela tiden och stöttar. 

Klockan 13.07 föds min lilla POJKE efter ca 30 minuters krystande. Jag använde mig inte av något annat än lustgas som smärtlindring men under själva krystandet fick jag inte ha det heller. Det kändes men fick en snabb och smidig förlossning så det var det värt :) 

Han vägde 3670 g och var 51 cm lång med en massa hår :) 
    Tyvärr är han fortfarande utan namn... vi har svårt att bestämma oss. 

Första bilden är han några timmar gammal och den andra är tagen i dag. Han blev en vecka gammal i går <3 

Grattis, vilken sötnos!
    ♥ ELIAS 090326 ♥ LINNEA 140221 ♥
  • Emelie 1987
    Feliciia 92 skrev 2014-03-04 23:39:17 följande:
    Tack! :D 
    Ja det var jätte skönt :3 blev nästan förvånad med tanke på att det är mitt första barn. Men en del har tur och jag var en av dom :3 behövde inte sy något heller :) 
    Härligt!
    Nybliven trebarnsmamma <3
  • Tessou

Är inte inne här så ofta längre, Linnea sover bra - men helst uppe på en, på soffan.. Så när jag väl loggar in skriver jag nog mest i min blogg här på FL vad som hänt/hur det går, men lite i trådar också.. Ska försöka hålla mig uppdaterad hur det går för alla er andra också!!

• Pepsi

Hej i vårsolen :)

Här har vi kommit in i en period där Nora äntligen sover lite regelbundet om nätterna. Det och solen gör att man känner sig piggare än någonsin :D

Annars växer Nora som bara den, känns som tiden går jätte snabbt! Hon blev 6 veckor igår. 
    Den 26, börjar vi i en föräldragrupp, vilket ska bli rätt roligt då jag inte har någon i min kompiskrets som har barn i Noras ålder eller är hemma och är mammaledig. 
    Går ni i någon föräldragrupp eller har gjort? Vad tyckte ni? Hade ni utbyte av det?

Min BVC-sköterska sa det att föräldragruppen är en bra inkörsport till öppna förskolan, vilket kan va rätt bra när man inte känner någon som går där. 
    Så vi får se vad det ger :)

• Tessou
    Pepsi skrev 2014-03-13 12:34:03 följande:
    Hej i vårsolen :)

Här har vi kommit in i en period där Nora äntligen sover lite regelbundet om nätterna. Det och solen gör att man känner sig piggare än någonsin :D

Annars växer Nora som bara den, känns som tiden går jätte snabbt! Hon blev 6 veckor igår. 
    Den 26, börjar vi i en föräldragrupp, vilket ska bli rätt roligt då jag inte har någon i min kompiskrets som har barn i Noras ålder eller är hemma och är mammaledig. 
    Går ni i någon föräldragrupp eller har gjort? Vad tyckte ni? Hade ni utbyte av det?

Min BVC-sköterska sa det att föräldragruppen är en bra inkörsport till öppna förskolan, vilket kan va rätt bra när man inte känner någon som går där. 
    Så vi får se vad det ger :)
    Med Elias gick vi i en föräldragrupp som gravida, men inte efteråt.. Det fanns en som jag var till någon enstaka gång, sen vet jag att vår kyrka ha nå öppna förskole-liknande.
  • cesse26

Hur går det för alla mammor ? Kan tänka mig att ni börjar komma in i rutinerna nu för det börjar vi . My är lite mer än 2 månader nu och hon sover på nätterna så det är skönt .

• Tokfrans
    cesse26 skrev 2014-04-05 08:03:56 följande:
    Hur går det för alla mammor ? Kan tänka mig att ni börjar komma in i rutinerna nu för det börjar vi . My är lite mer än 2 månader nu och hon sover på nätterna så det är skönt .
    Tjoho här blir lillen 3 månader snart :)

Allt är bra här, äntligen så får man sömn!, lillens mage är bra så nu är han en glad liten pratglad bebis som älskar att le och äta på händerna :P och inte på tala om pruttarna, man ser verkligen hur nöjd han är efter haha :D
    Just nu ligger han i babygungan och är trötter efter maten så mamma får diska lite ;)
    Rutinerna är bra sover från 20-21 till 02-03 sen vidare till ca07-08 :)
    Hatar dock magläge än fast vi gör de dagligen ändå (aning platt på favo sidan), riktig stadig i nacken. dock inte tillräckligt för babystol osv :P
  • Pepsi
    cesse26 skrev 2014-04-05 08:03:56 följande:
    Det går det toppen! Just nu sitter jag och har lite egen tid medan Sambon tar hand om badet. :)
    Här sovs det mellan 21-05, vaknar för lite mat och sedan sover vi till 9-tiden. :)
    Allt går bra, (peppar peppar) fått en riktigt nöjd och glad bebis. 

Har varit lite grinigt men har man haft en bebis som varit tyst i 2 månader så får man väl räkna med lite grinighet då hon blir övertrött o vägrar sova :) Oftast händer det då vi varit på öppna förskolan, går på en föräldragrupp...vilket är rätt skönt när man inte har så många i sin egna omgivning som har barn :)
    Men tror det kanske kan bli lite mycket för henne för att det är just efter det hon är grinig :P
  • Tessou

Hoppas allt går bra för er i tråden, med de nya små liven!!

Här har vi alla varit magsjuka i över 1 vecka.... annars är det bra!

Svar på tråden Någon annan som ska ha barn i början av 2014 ?