Jepa skrev 2013-08-31 22:02:03 följande:
Vi fick en underbar liten son för ett tag sedan. Det första namn vi kom att tänka på när han föddes var Milliam. Vi känner oss nöjda med namnet men efter att en nära släkting totalsågat namnet och gjort klart för oss att vi numera står skyldiga till att vårt barn kommer bli mobbat i skolan för sitt namn känns det inte lika bra:(
Kan inte släppa det, så vill höra vad tycker ni om namnet?
Alltså, jag blir riktigt förbannad när jag hör sånt här. Det är väl inget fel på det namnet. Förstår inte vad folk vräker ur sig :S Det säger nog mer om personen som säger det, än om det namn som ni kommit fram till. Stå på er :) Och hur många är det inte i skolorna idag som heter alla möjliga ovanliga namn, utan att bli mobbade. Det där tror jag handlar mycket om gamla fördomar. Mobbning har dessutom inte särskilt mycket med någons namn att göra. Det finns många med världens finaste vanliga namn som ändå blir mobbade av andra orsaker (eller av ingen orsak alls :S) och det finns de som har de mest konstiga groteska namnen som inte blir mobbade. Saker som att lära sig säga ifrån och sätta gränser för vad som inte är okej är bra mycket viktigare än vilket namn man har :)