• Anonym (woho)

    Ont i magen vid orgasm

    Är det någon mer här som har haft problem med att magen (troligtvis livmodern?) gör ont, nästan som drar ihop sig lite, direkt efter orgasm? Det gör inte jätteont, men en vag smärta och ett obehag som hänger kvar ibland i en kvart efteråt. Haft så sedan mitten av juli.
    Är mig veterligen inte gravid för övrigt. 
    Så irriterande, förstör hela grejen med orgasm ju :( 

  • Svar på tråden Ont i magen vid orgasm
  • Anonym (kan)

    Kan det vara att din partner kommer för långt in i slidan vid penetration men att du inte känner smärta förrän efter samlaget?

  • Anonym (woho)

    Händer även när jag onanerar, och då är det endast klitorisstimulering som gäller. Så lär inte bero på det. Suck, när jag googlar på det kommer det bara upp som ett problem man får vid graviditet. 

  • Karamellur

    Jag kan också få det ibland. Samma känsla som mensvärk så jag har antagit att det är pga att livmodern krampar lite. Och jag är inte och har inte varit gravid. Jag tror det är helt normalt.

  • RubyRed

    Jag bumpar tråden då jag har samma problem. Jag har inte haft sex på två månader så gravid kan jag nog inte vara utan att veta om det ;) men det blir faktiskt bara värre och värre ..

  • Jaida

    Hej!
    Gud vad konstigt, har googlat på ?ont efter orgasm? i flera år och knappt fått något resultat och nu får jag massa träffar som är flera år gamla. :o

    Nåväl. Jag får extremt ont i magen efter orgasm. Jag behöver bajsa och kräkas på samma gång och tror ofta i de stunderna att jag inte kommer överleva.

    Jag härledde smärtan till min ägglossning. Så nu har jag ätit p piller som stoppar ägglossningen i flera år vilket är nice (äter också ihop kartorna så jag får aldrig blödning heller). Men det räcker med att jag tar pillret 30 minuter ?för sent? och jag kan få smärta vid orgasm. Dock inte alls på samma nivå som innan. Nu blir det som en väldigt jobbig mensvärk bara.

  • Anonym (Endometrios)

    Exakt detta var mina första symptom på endometrios. Med åren blev smärtan värre och den kunde komma utan någon direkt anledning. Nu medicineras jag för min endometrios och har inga problem med smärta alls.

Svar på tråden Ont i magen vid orgasm