• Anonym (Låtsasmamman)

Polisanmäld och familjerätten är inkopplad!

Jag har nyligen flyttat ihop med min pojkvän som har en liten flicka på 6 år och allting går jätte bra hos oss förutom att en annan kvinna har burit min pojkväns barn i magen och nyligen fött men hon VÄGRAR svara i telefonen och hon är spårlöst borta , inget som helst uppdatering på hennes Facebook eller någonting. Med andra ord så har hon fött utan att berätta det för min pojkvän och nu har hon säkert tagit barnet med sig någonstans. Jag menar hur kan man göra så? Visst jag och min pojkvän vi bråkade väldigt mycket om varför han inte använde skydd o massa men jag sa till han igår jag bryr mig absolut inte om vad som hänt mellan dig o henne jag tänker på barnet ! Ett barn har alltid rätt till sina föräldrar ! Plus att jag sitter i en väldigt tuff sits också eftersom en del av mig vill bara ta mitt pick o pack o sticka eftersom jag känner mig värdelös som låtsasmamma ibland till hans 6 åriga dotter även fast hon säger att hon älskar mig o kallar mig för mamma ibland. Hela den här situationen har verkligen tärt på vårat förhållande jag menar ett barn ska ju vara något fint vackert. Inget som driver en familj isär. Jag berättade också för honom att jag bryr mig absolut inte heller om att det inte är min nyfödda son men jag ska finnas här för hans skull som han vore mig egna så som jag gör med hans dotter. Enligt mig själv så ska min pojkvän vara väldigt glad över att jag är så förstående som jag är och att jag tar hand om hans dotter som hon vore min egna. Jag älskar honom och jag älskar hans dotter men den här andra kvinnan håller på o särar på oss utan att hon vet om det. Jag vet inte vad jag ska göra längre ..

• Svar på tråden Polisanmäld och familjerätten är inkopplad!
  • elmadumle
    h8him skrev 2013-09-06 06:57:23 följande:
    Fast som jag tolkar Ts så är barnet alldeles nyfött. Har inget faderskap blivit påskrivet så har pappan inte heller någon "rätt" till barnet. Att pressa en nyförlöst kvinna, bråka, stressa henne osv är inte att rekommendera varken ur hälsoskäl eller samarbetsskäl.

Hon kommer att tvingas skriva på faderskap inom 3 månader. Jag förstår inte varför det måste bråkas. De ska ha med varandra att göra i minst 18 år framöver.

En förälder som nekar den andra att få umgås med sitt nyfödda barn ska fråntas barnet, vare sig det är mamman eller pappan. Hade det varit en pappa som gjort så här hade alla skrikit barnarov och han ska dö! Lagen är sjuk som ger mamman vårdnaden automatiskt medan pappan bara ska vänta på att få skriva på.
  • Anonym (nagellack)
    elmadumle skrev 2013-09-06 22:31:47 följande:

En förälder som nekar den andra att få umgås med sitt nyfödda barn ska fråntas barnet, vare sig det är mamman eller pappan. Hade det varit en pappa som gjort så här hade alla skrikit barnarov och han ska dö! Lagen är sjuk som ger mamman vårdnaden automatiskt medan pappan bara ska vänta på att få skriva på.
  • Anonym (hmm)

Lägg ner!
    DU har inget med det här att göra!!
    Du verkar vara den drivande faktorn.
    Du är sårad och vill ge igen!
    Du har inget med det barnet att göra!
    Du ska ge fan i henne!
    Du ska sluta leka mamma!

Och sen ska du fan skaffa dig ett eget liv.    

• nymedlem
    Anonym (hmm) skrev 2013-10-03 21:28:12 följande:
    Lägg ner! DU har inget med det här att göra!! Du verkar vara den drivande faktorn. Du är sårad och vill ge igen! Du har inget med det barnet att göra! Du ska ge fan i henne! Du ska sluta leka mamma! Och sen ska du fan skaffa dig ett eget liv.    

Hoppsan...ord och inga visor minsann Ts, jag förstår inte varför du bråkar med din sambo för att mamman och bebisen är försvunna? Sluta leka mamma till 6 åringen.
  • Anonym (Lol)

Ja för pappan verkar ju vara såååå engagerad i sitt nyfödda barn.

Kan finnas anledningar till att hon bara stuckit. Vem fan vet hur han behandlade henne...

• Anonym (låt bli)

Detta är inget du ska lägga dig i Ts. Varför polisanmäler ni en kvinna som ni enligt rykten har fött din sambos barn? 

• h8him

Så det är bäst för barnet att bo i familjehem? Så länge lagen är som den är så får man acceptera den.
  • elmadumle
    h8him skrev 2013-10-05 08:55:01 följande:
    Så det är bäst för barnet att bo i familjehem? Så länge lagen är som den är så får man acceptera den.
    Ja faktiskt så någon får ta tag ordentligt i den förälder som anser sig ha ensamrätt till det gemensamma barnet. 
  • Anonym (spår)

och som vanligt så spårar tråden ur. 
    Klart som fan att denna situation är skitjobbig för TS även fast hon bara finns där som stöd för sin sambo. Det är hemskt att inte kunna kontrollera sin situation och se någon man älskar var ledsen, knäckt och bli illa behandlad.

Jag tycker det är tragiskt att ni inte kan ge TS den förståelse att det är en jobbigt situation, utan istället läsa in en massa skit som inte står, att pappan är en skit, att TS bestämmer och lägger sig i... Uppenbart är det att ni aldrig stått bredvid, TS har ingen bestämmanderätt över situationen, men likt förbannat påverkar det TS. När det gör det och man håller sig undan i alla anda forum, blir det väldigt lätt att det pappan gör med TS stöd blir ett VI, i ett forum som detta.

TS, försök att hitta tid att fokusera på er relation tillsammans. Det är väldigt lätt att bli helt uppslukad av vad mamman gör och inte gör. Plötsligt kommer både din sambo och ditt fokus ligga på mamman... 

• SussiAlive
    Anonym (spår) skrev 2013-10-20 01:17:00 följande:
    och som vanligt så spårar tråden ur. 
    Klart som fan att denna situation är skitjobbig för TS även fast hon bara finns där som stöd för sin sambo. Det är hemskt att inte kunna kontrollera sin situation och se någon man älskar var ledsen, knäckt och bli illa behandlad.

Jag tycker det är tragiskt att ni inte kan ge TS den förståelse att det är en jobbigt situation, utan istället läsa in en massa skit som inte står, att pappan är en skit, att TS bestämmer och lägger sig i... Uppenbart är det att ni aldrig stått bredvid, TS har ingen bestämmanderätt över situationen, men likt förbannat påverkar det TS. När det gör det och man håller sig undan i alla anda forum, blir det väldigt lätt att det pappan gör med TS stöd blir ett VI, i ett forum som detta.

TS, försök att hitta tid att fokusera på er relation tillsammans. Det är väldigt lätt att bli helt uppslukad av vad mamman gör och inte gör. Plötsligt kommer både din sambo och ditt fokus ligga på mamman... 
    Tycker du inte att pappan i så fall borde varit TS? Man kan inte kontrollera sin omgivning, bara det man själv kan påverka. I sin upprördhet skapar bara TS mer kaos och tar på sig ett problem hon inte har med att göra. Pappan är den som bör vara den drivande faktorn och TS ska finnas där som stöd, inte dra igång en häxjakt. Naturligtvis känner TS en svartsjuka gentemot den andra kvinnan och med det hittar man "alla fel och gärna lite till" för att hävda sin plats i pappan liv. Och i allt detta finns det ytterligare ett barn som får leva i allt kaos, gräl och slitningar. 
    Det där med att TS älskar barnen som sina egna, det är ett omoget uttalande. Dom har i stort sett nyss träffats för sjutton. Man kan vara moderlig och tycka om väldigt mycket, det är baserat på erfarenhet.

Det kan vara otroligt jobbigt med partners ex i vissa fall. Fast jag tror att ett gott självförtroende och tydliga gränser råder bot i många avseenden.    

• Anonym (spår)
    SussiAlive skrev 2013-10-20 06:40:44 följande:
    Tycker du inte att pappan i så fall borde varit TS? Man kan inte kontrollera sin omgivning, bara det man själv kan påverka. I sin upprördhet skapar bara TS mer kaos och tar på sig ett problem hon inte har med att göra. Pappan är den som bör vara den drivande faktorn och TS ska finnas där som stöd, inte dra igång en häxjakt. Naturligtvis känner TS en svartsjuka gentemot den andra kvinnan och med det hittar man "alla fel och gärna lite till" för att hävda sin plats i pappan liv. Och i allt detta finns det ytterligare ett barn som får leva i allt kaos, gräl och slitningar. 
    Det där med att TS älskar barnen som sina egna, det är ett omoget uttalande. Dom har i stort sett nyss träffats för sjutton. Man kan vara moderlig och tycka om väldigt mycket, det är baserat på erfarenhet.

Det kan vara otroligt jobbigt med partners ex i vissa fall. Fast jag tror att ett gott självförtroende och tydliga gränser råder bot i många avseenden.    

Jag kan inte läsa någonstans att det är TS som driver frågan eller skapar en häxjakt som du säger efter mamman. Istället så läser jag en frustration från TS över att hon är helt hjälplös i denna situation och behöver råd och stöd för att klara av att vara ett stöd till pappan och inte tappa bort sig själv i denna situation. Jag förstår inte heller vad du läser att TS är svartsjuk? Du påstår också att TS uttalar sig omoget för att hon älskar sitt bonusbarn som sitt eget. Hur sjutton kan du veta vad TS har förmåga ett känna? Eller hur länge hon har känt bonusbarnet? Kanske är det längre än 9 månader, kanske är TS bästa kompis med bonusbarnet mamma och har känns bonus hela bonus liv? Du förutsätter bara en massa saker som du faktiskt inte har en aning om.
  • SussiAlive
    Anonym (spår) skrev 2013-10-20 21:20:55 följande:
    Jag kan inte läsa någonstans att det är TS som driver frågan eller skapar en häxjakt som du säger efter mamman. Istället så läser jag en frustration från TS över att hon är helt hjälplös i denna situation och behöver råd och stöd för att klara av att vara ett stöd till pappan och inte tappa bort sig själv i denna situation. Jag förstår inte heller vad du läser att TS är svartsjuk? Du påstår också att TS uttalar sig omoget för att hon älskar sitt bonusbarn som sitt eget. Hur sjutton kan du veta vad TS har förmåga ett känna? Eller hur länge hon har känt bonusbarnet? Kanske är det längre än 9 månader, kanske är TS bästa kompis med bonusbarnet mamma och har känns bonus hela bonus liv? Du förutsätter bara en massa saker som du faktiskt inte har en aning om.
    Du vet desto mer ser jag. Var får du allt detta ifrån?
  • nattregn
    SussiAlive skrev 2013-10-20 21:34:13 följande:
    Du vet desto mer ser jag. Var får du allt detta ifrån?
    Vad menar du? Uppfattade bara att Spår gav exempel för att vidga vyn för hur TS verklighet även kan vara?
  • SussiAlive
    nattregn skrev 2013-10-21 11:59:59 följande:
    Vad menar du? Uppfattade bara att Spår gav exempel för att vidga vyn för hur TS verklighet även kan vara?
    Anonym (Låtsasmamman) skrev 2013-09-02 19:08:35 följande:
    Känns som jag får berätta hela saken om eftersom jag skriver som en kråka haha. Min pojkvän hade en flickvän förut som han va tillsammans med förut o hon råkade bli gravid och nu enligt folk som känner henne har hon fött min pojkväns barn och är helt spårlöst försvunnen svarar inte i telefon eller på sms och har försvunnit från hennes bostad. Men barnet. Familjerätten är inkopplad så som polisen. Känns bara helt sjukt att man gör såhär .. Det är inte samma mamma till 6 åringen som jag tidigare skrivit om utan det här är en helt annan kvinna.

Ja förlåt ni har rätt. Men hon har gått händelsen i förväg. Ja hon har det säkert jobbigt med allt nu. Jag undrar ändå hur man kan starta denna tråd utan konkreta bevis på att mamman ens fött barnet.
    "och nu enligt folk som känner henne har hon fött"

Ledsen men jag tycker inte att tråden borde finnas alls. Stackaren har ingen aning om vad som är sant men påstår ändå och anklagar en tredje part utan anledning. Hörsägen skulle domstolen säga och avfärda ärendet. 
  • Anonym (spår)
    SussiAlive skrev 2013-10-21 12:36:46 följande:

Ja förlåt ni har rätt. Men hon har gått händelsen i förväg. Ja hon har det säkert jobbigt med allt nu. Jag undrar ändå hur man kan starta denna tråd utan konkreta bevis på att mamman ens fött barnet.
    "och nu enligt folk som känner henne har hon fött"

Ledsen men jag tycker inte att tråden borde finnas alls. Stackaren har ingen aning om vad som är sant men påstår ändå och anklagar en tredje part utan anledning. Hörsägen skulle domstolen säga och avfärda ärendet. 
    Jag tycker tråden är  i allra högsta grad relevant. Det framgår att TS sambos ex har vart gravid och eftersom hon nu vägrar svara i telefon och inte finns på den adress där hon bor så kan TS sambo inte få bekräftat av henne att hans barn är fött. Vilken fruktansvärd situation för TS sambo, att inte veta om barnet är fött och i så fall vart hans barn finns!!! Att inte få vara med och träffa sitt barn när det kommer till värden. Som sambo så påverkars självklart TS av situationen.

Du har aldrig hört talas om hörsägen bevisning? Eller fri bevisning?
    Jag tycker inte att det är ett dugg konstigt att både polisen och soc är informerade i och med att mamman är borta. JAg tycker dessutom att på just dessa grunder att TS sambo har all rätt att anklaga mamman. Han har också rätt till sitt barn.
  • SussiAlive
    Anonym (spår) skrev 2013-10-21 13:00:19 följande:
    Jag tycker tråden är  i allra högsta grad relevant. Det framgår att TS sambos ex har vart gravid och eftersom hon nu vägrar svara i telefon och inte finns på den adress där hon bor så kan TS sambo inte få bekräftat av henne att hans barn är fött. Vilken fruktansvärd situation för TS sambo, att inte veta om barnet är fött och i så fall vart hans barn finns!!! Att inte få vara med och träffa sitt barn när det kommer till värden. Som sambo så påverkars självklart TS av situationen.

Du har aldrig hört talas om hörsägen bevisning? Eller fri bevisning?
    Jag tycker inte att det är ett dugg konstigt att både polisen och soc är informerade i och med att mamman är borta. JAg tycker dessutom att på just dessa grunder att TS sambo har all rätt att anklaga mamman. Han har också rätt till sitt barn.

Skvaller kallas det för, men ja du har en poäng som inte är relevant i det här fallet. Men nu är vi inne på sjunde veckan och varken du eller jag vet vad som är sant. TS har inte uppdaterat tråden så nu kan vi väl släppa det här. Vi kan nog hitta en annan tråd där vi kan vara överens med att vi inte kommer överens.
  • Anonym (ologiskt)

Varför skulle inte mamman automatiskt få vårdnaden? Om du åker till BB så är det UPPENBART vem som föder ungen. VEM som är dens förälder. Vem pappan är har ju egentligen ingen någon aning om mer än modern! Så det är ju givet att hon först måste berätta vem pappan är innan han kan få vårdnad???!

En fråga dock... Kan inte mamman välja att skriva att hon faktiskt inte vet vem pappan är och i sådana fall inte ge någon annan vårdnaden? DNA-test kan väl ingen ta på barnet utan mammans tillstånd? En fadersskapsutredning måste väl ändå vara på moderns villkor så att säga? Bara en tanke...

Alltså- det låter orimligt att TS ens har kunnat göra en polisanmälan då modern inte har någon juridisk skyldighet alls att tala om för TS sambo vart hon är någonstans? :) 

Men eloge till TS för att hon i övrigt verkar vara väldigt accepterande till sin sambos bakgrund med barn här och där. Samt att hon uppenbarligen tänker på barnens bästa. 
Svar på tråden Polisanmäld och familjerätten är inkopplad!