Jag är hemma med barnen,bara mannen som jobbar heltid,jag jobbar dec-april på söndagar med städning.Jag tycker att jag har tid för barnen,min man brukar skoja om att jag lätt hade kunnat ha 12 barn utan att det bekom mig ;) Men så många barn blir det inte här!! Men en till iaf vore underbart,barnen frågar ibland om vi inte ska få någon mer bebis? Vår 10-åriga dotter har skrivit ett till syskon högst upp på sin önskelista!! De är allt goa :)
2 av barnen sysslar med skidåkning,den äldsta ska prova på basket nu,hon har ännu inte hittat det hon vill hålla på med..De tre yngsta 6-4- och 2år har inga aktiviteter,förutom öppna förskolan en dag/vecka.Vi gör så mycket annat tycker jag att det inte behövs så mycket aktiviteter,vi åker alla skridskor nån dag/vecka under vintersäsongen,gör små skidturer,åker skoter och fiskar,bygger på trädkojan,cykelutflykter..sen när man har stor tomt finns det ju alltid något som ska göras här..
Kläder ärver våra barn av varandra,även vinterkläder om det är inte är trasigt eller så.Skor brukar man ju dock få köpa nya åt alla.Men visst är det mycket trollande med pengar,vi kan ju inte åka på några utlandssemestrar när det bara är maken som jobbar,men vi brukar åka en vecka till fjällen(som ligger nära oss!) på påsklovet.
Mina barn är 13,10,8,6,4 och 2år gamla,jag ammar 2-åringen än så jag vet inte om det är svårare att bli gravid då?!?