• prussiluskans

Planerar en femma <3

Någon fler som planerar en femma till sommaren 2014? 
    Jag är 32 år och har två pojkar o två flickor :)

Jag och min sambo har bestämt oss så jag tog ur min spiral i början på augusti. Väntar min mens nu på fredag men hoppas på et plus istället :)

Ska vi följas åt? 

• Svar på tråden Planerar en femma <3
  • Virre

Jag vill ha en 5:à har tre tonåringar och en liten på 2 skulle vara underbart med en till!

• Yoshii

Mina äldsta är 15 och 10 år gamla och är ju rel självgående. Det är dom som just nu har fritidsaktiviteter som fotboll & Bandy och visst tar det mycket tid men man gör vad man kan och vi alla är sportintresserade & delaktiga i allt dom gör.

Kläder blir inte så dyrt då det som är helt & rent går i arv så i år är det faktiskt bara ett barn som behöver nytt till i vinter tex.

Knep & knåp javisst men det går    

( dom två yngsta är 2½år & 7 månader )

• Lejoninna77

Jag är hemma med barnen,bara mannen som jobbar heltid,jag jobbar dec-april på söndagar med städning.Jag tycker att jag har tid för barnen,min man brukar skoja om att jag lätt hade kunnat ha 12 barn utan att det bekom mig ;) Men så många barn blir det inte här!! Men en till iaf vore underbart,barnen frågar ibland om vi inte ska få någon mer bebis? Vår 10-åriga dotter har skrivit ett till syskon högst upp på sin önskelista!! De är allt goa :)

2 av barnen sysslar med skidåkning,den äldsta ska prova på basket nu,hon har ännu inte hittat det hon vill hålla på med..De tre yngsta 6-4- och 2år har inga aktiviteter,förutom öppna förskolan en dag/vecka.Vi gör så mycket annat tycker jag att det inte behövs så mycket aktiviteter,vi åker alla skridskor nån dag/vecka under vintersäsongen,gör små skidturer,åker skoter och fiskar,bygger på trädkojan,cykelutflykter..sen när man har stor tomt finns det ju alltid något som ska göras här.. 

Kläder ärver våra barn av varandra,även vinterkläder om det är inte är trasigt eller så.Skor brukar man ju dock få köpa nya åt alla.Men visst är det mycket trollande med pengar,vi kan ju inte åka på några utlandssemestrar när det bara är maken som jobbar,men vi brukar åka en vecka till fjällen(som ligger nära oss!) på påsklovet.

Mina barn är 13,10,8,6,4 och 2år gamla,jag ammar 2-åringen än så jag vet inte om det är svårare att bli gravid då?!?  

• Yoshii
    Lejoninna77 skrev 2013-09-13 15:17:55 följande:
    Jag är hemma med barnen,bara mannen som jobbar heltid,jag jobbar dec-april på söndagar med städning.Jag tycker att jag har tid för barnen,min man brukar skoja om att jag lätt hade kunnat ha 12 barn utan att det bekom mig ;) Men så många barn blir det inte här!! Men en till iaf vore underbart,barnen frågar ibland om vi inte ska få någon mer bebis? Vår 10-åriga dotter har skrivit ett till syskon högst upp på sin önskelista!! De är allt goa :)

2 av barnen sysslar med skidåkning,den äldsta ska prova på basket nu,hon har ännu inte hittat det hon vill hålla på med..De tre yngsta 6-4- och 2år har inga aktiviteter,förutom öppna förskolan en dag/vecka.Vi gör så mycket annat tycker jag att det inte behövs så mycket aktiviteter,vi åker alla skridskor nån dag/vecka under vintersäsongen,gör små skidturer,åker skoter och fiskar,bygger på trädkojan,cykelutflykter..sen när man har stor tomt finns det ju alltid något som ska göras här.. 

Kläder ärver våra barn av varandra,även vinterkläder om det är inte är trasigt eller så.Skor brukar man ju dock få köpa nya åt alla.Men visst är det mycket trollande med pengar,vi kan ju inte åka på några utlandssemestrar när det bara är maken som jobbar,men vi brukar åka en vecka till fjällen(som ligger nära oss!) på påsklovet.

Mina barn är 13,10,8,6,4 och 2år gamla,jag ammar 2-åringen än så jag vet inte om det är svårare att bli gravid då?!?  
    Har du fått tillbaka din mens så ska du ju kunna bli gavid. Men inte annars.
  • Lejoninna77

Ja,jag har mens varje månad,men tänkte ändå om man var mindre fertil pga amningen? Dumt att sluta med amningen när det är så mysigt :)

• EllisBell

Lejoninna: De förhöjda prolaktinvärden som man har när man ammar kan minska fertiliteten. Alltså även om du fått tillbaka mensen. Det hände mig mellan barn 1 och 2.

• Lejoninna77
    EllisBell skrev 2013-09-21 17:50:08 följande:
    Lejoninna: De förhöjda prolaktinvärden som man har när man ammar kan minska fertiliteten. Alltså även om du fått tillbaka mensen. Det hände mig mellan barn 1 och 2.
    Jasså!!?? Det lät ju mindre bra,får försöka trappa ner amningen lite då om det inte blir något...  :( Hur går det för er alla med bebisverkstaden?? Jag vet inte om min kropp är knäpp,jag tror jag har haft äl.,i helgen har jag fått lite brunröd flytning,den verkar ha avtagit idag.... undrar om det är min kropp som börjat dumma sig med mellanblödning eller om det kan vara en nidblödning??? Jag funderar på om amningen kan ställa till det med mellanblödning?? Någon som vet? Annars är det väl bara å vänta å se om tant röd dyker upp :(
  • Rosdraken

hoppar in även om vi väntar nr fyra :)

Har 3 flickor födda

maj 2010

Juni 2011

juni 2012

och BF juni 2014 nu denna gång visserligen planerat men trodde liksom de förra gångerna inte det skulle ta sig dirket!! får nog sluta titta på maken under sep/okt !!!

Min man jobbar borta så det känns lite nervöst men samtidigt bebis kommer förhoppningsvis komma innan yngsta dottern fyller 2 och det är i alla fall lättare att ha en nyfödd och en 2 årig än en nyfödd + en ettåring (det har jag ju gjort 2 gånger nu)                 

Sonja 20/5-10 Kajsa 7/6-11 Lisa 23/6-12 BF 11/6-14
  • Lejoninna77
    Rosdraken skrev 2013-10-08 19:32:00 följande:
    hoppar in även om vi väntar nr fyra :)

Har 3 flickor födda

maj 2010

Juni 2011

juni 2012

och BF juni 2014 nu denna gång visserligen planerat men trodde liksom de förra gångerna inte det skulle ta sig dirket!! får nog sluta titta på maken under sep/okt !!!

Min man jobbar borta så det känns lite nervöst men samtidigt bebis kommer förhoppningsvis komma innan yngsta dottern fyller 2 och det är i alla fall lättare att ha en nyfödd och en 2 årig än en nyfödd + en ettåring (det har jag ju gjort 2 gånger nu)                 
    Grattis till bebisen i magen :)  Verkar inte bli något plus för mig denna månaden heller.... Jag har 3 barn födda i juli,och folk brukade skoja om "vad jag gjorde när mannen var på älgjakt i oktober" Vem vet,kanske blir det ett 4:e julibarn.... :)  
  • Lejoninna77
    Baby Doll skrev 2013-10-09 11:51:13 följande:
    Jag vill ha en sexa :)
    Har 5 småttingar nu i åldrana 0 -5 år :) Fullt upp men jag älskar det!

www.mybabydolls.blogg.se
    Oj,det var tätt mellan barnen,men så kul :)  :) 
  • prussiluskans

Hej på Er :)

Kan meddela Er att jag igår tog ett positivt gravtest på BIM -2 :) Det var dock mycket svagt men ett plus va det allt!! Hur går det för Er?

Trevlig helg <3 

• 3hjärtan

Hoppar in här. Vi funderar på en fyra. Undrar vad största skillnaden blir att gå från 3 till 4 barn. Mina tankar snurrar runt på , räcker tiden till? Vi har bara 4 sovrum, måste alltid ha stor bil, ekonomi, utlandsresor, semestrar osv skulle vilja bli gravid nu men känner mig ej helt säker än om vi ska ha nu eller om ett par år. För vi verkar båda vilja ha en fyra nångång iaf. Får vi 2014 så får jag ha en mkt bättre sgi

• 4444barn

Hoppar också in här.
    Har fyra barn och funderar på en nr 5. Har en resa bokad till våren/sommaren så vi kan inte bli gravida nu eftersom man måste ha speciella intyg för att flyga efter v 28. Barnen har sett fram emot denna resan så länge (och vi också...) så det vore taskigt att ställa in. Vi kan lika väl vänta några månader med att försöka.
    Har velat lite fram och tillbaka under en längre tid om vi verkligen ska ha en till. Men det mesta talar för en nr 5.

3hjärtan: Skillnaden mellan 3 och 4 barn är inte så stor tycker inte jag. Större skillnad mellan 1 och 2 och 2 och 3 då tycker jag. 4:an hänger liksom bara med. Tiden räcker absolut till. De lekar så jättebra ihop mina två minsta. Större bil fick vi redan byta till med nr 3 eftersom det inte fick plats tre barnstolar bredvid varann.
    Utlandsresor är vi som sagt inte bortskämda med, men vi har en egen sommarstuga och det duger gott för vår del. Det är underbart med syskon, de har sån glädje av varann!!

• prussiluskans

Skulle ta det lugnt, mm ellerhur. Blev gravid igen, plussade 3+5, idag på 4+1 missfall igen. Blir ju knas på detta :/

Svar på tråden Planerar en femma <3