• Anonym (hundförare)

Allt bara krossas

Sitter här mitt i natten och kan inte sova på grund av det som hänt under dagen.
    Ska försöka förklara hela historien kort:
    Jag är gift med en man som har ett barn sedan tidigare,barnet var 1 år när vi flyttade ihop och är idag 4.
    Allt har rullat på relativt problemfritt,inga bråk med biomamman och varannan vecka har funkat kanon.
    Barnet alltid har varit väldigt trotsig milt sagt och det har bara blivit värre med åren,inom kort ska en utredning påbörjar för att se om adhd kan ligga bakom.
    Det som blir problem är att jag jobbar som hundförare och har gjort sen innan jag träffade min man.
    Mina hundar är min bästa vänner och min man älskar dom lika mycket som jag.
    Dock har barnet fått för sig att hen hatar hundarna. Känns helt sjukt eftersom dom varit vid hens sida i 3 år.
    Barnet kan helt oprovocerat slå,sparka eller spotta på hundarna,dom sitter rakt upp och ned och tar emot eller bara går där ifrån. Varje gång det händer tar vi tag i problemet direkt och förklarar varför man inte får göra så och att hundarna tillhör familjen.
    Barnets beteende blir bara värre och vi har involverat biomamman i samtalen också så vi alla är på samma nivå. Nu har det gått så långt att vi vaknat av att barnet försökt slå hundarna med tillhyggen (tex mic-stativ från sitt rum) när hen vaknat för att gå in till vårt sovrum på natten. Hundarna blir självklart livrädda när dom ligger i sina sängar och sover och plötsligt blir slagna med ett mic-stativ.
    Jag sover numera i ett rum med lås på nätterna tillsammans med hundarna.
    Det här går ut över alla relationer i familjen och jag kan helt ärligt säga att jag och svårt att se på min bonus och säga att jag älskar hen som tidigare.
    Det som hände idag var att biomamman ringde och sa att barnet "tycker inte om hundarna för dom finns",och hen tycker inte det är fel att slå dom "för då kan dom dö och då finns dom inte".