• Coca cola light

Är legokalendrarna värda sitt pris?

Jag brukar alltid göra i ordning en presentkalender till mina två barn(4 och 6 år) men i år känner jag mig lite lat och funderar på att köpa en färdig kalender. Ska till Gekås om en vecka och undrar nu om Legos kalendrar är värda sitt pris?

• Svar på tråden Är legokalendrarna värda sitt pris?
  • eliten

Kalendern kosta samma där som på t.ex Coop, min 5-åriga legoälskande son tyckte inte det var en hit förra året.

• Indianica

Min son älskar Lego Star Wars så de kalendrarna har alltid varit obligatoriska här. Dyra är de ju, egentligen ska man köpa kalender efter jul när de kvarvarande kalendrarna oftast reas ut för halva priset, men nu är det ju lite sent påtänkt förstås,..Dottern har haft olika "prinsesskalendrar" och tycker om att ställa upp sakerna och titta på dem. Jag har alltid köpt denna typ av kelendrar, men värda priset är de väl egentligen bara om barnet gillar lego eller typ Pets om det är en sådan kalender man köper.

• Dr Mupp

Nej egentligen inte. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Vickan I

Min fyraåring var inte så nöjd med sin legokalender. Blir ngt annat i år. Choklad om han själv skulle få välja men det är jag inte så sugen på.

• Griseknoen35

Här hemma har chokladkalendern för 10kr vart populärast... Har haft hello Kitty, pet shop och lego friends kalendern men varje år har chokladen vart bäst så nu blir det bara choklad. Så svar på din fråga i är att i min familj är dom kalendrarna inte värda priset! Juste haribo hade en rolig godiskalender på ÖB för något år sen och det var en höjdare o den gick på ca 50kr :)

• Echo

Nej det är de inte. Playmobilkalendrarna är mycket bättre, vi hade "dinosaurieexpedition" förra året.

My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
  • Sous

Muminkalendern förra året var faktiskt jättefin! Bara figurer i bra kvalitet och inget annat, dvs. tjugofyra figurer i hårt gummi och snyggt målade.

Lego Star Wars kalendern var ganska dålig i jämförelse. Skulle hellre köpa ett riktigt legoset och dela upp i tjugofyra paket. My Little Pony kalendern var ganska dålig den också, måste jag säga. 

• cosinus

Jag hade om jag varit inne på lego köpt en större sats och delat upp i 24 paket och gett en sida av ritningen per dag, typ så :) Kalendrarna tycker jag inte verkar värda sitt pris.

Förra året slog jag in 24 små paket och så fick barnen öppna var 4e dag, d v s 6 paket till varje barn, det blev väldigt lagom. Är sjukt glad att jag gav upp tanken på att försöka göra 24 paket till alla barnen :)

• Angiehults

Det är klart en kalender kan vara en kul grej, men om barnen gillar kvantitet är det ju inte det mest effektiva kanske. Vi har en liten kille och köpte precis hur mycket Duplo som helst på en auktion för ett tag sedan. Det är bara att köra allt i diskmaskinen så är det lika fint och fräscht som nytt!

Detta är vad vi fick för 250 kronor:

Fördelat på 24 dagar hade det blivit stora paket... Kolla runt på auktioner och loppisar, man kan hitta hur billigt som helst, även lego i olika serier, typ star wars, säljs billigt när ungarna blivit för stora. Lycka till!

http://angiehults.blogspot.se/2013/09/bugettips-kop-begagnat.html

• straw2008
    Angiehults skrev 2013-09-09 13:31:07 följande:
    Det är klart en kalender kan vara en kul grej, men om barnen gillar kvantitet är det ju inte det mest effektiva kanske. Vi har en liten kille och köpte precis hur mycket Duplo som helst på en auktion för ett tag sedan. Det är bara att köra allt i diskmaskinen så är det lika fint och fräscht som nytt! Detta är vad vi fick för 250 kronor:  Fördelat på 24 dagar hade det blivit stora paket... Kolla runt på auktioner och loppisar, man kan hitta hur billigt som helst, även lego i olika serier, typ star wars, säljs billigt när ungarna blivit för stora. Lycka till! angiehults.blogspot.se/2013/09/bugettips-kop-...  

Fast det där har väl inget med en kalender att göra ???
    I kinamockaskogen.....
  • Coca cola light
    Angiehults skrev 2013-09-09 13:31:07 följande:
    Det är klart en kalender kan vara en kul grej, men om barnen gillar kvantitet är det ju inte det mest effektiva kanske. Vi har en liten kille och köpte precis hur mycket Duplo som helst på en auktion för ett tag sedan. Det är bara att köra allt i diskmaskinen så är det lika fint och fräscht som nytt!

Detta är vad vi fick för 250 kronor:

Fördelat på 24 dagar hade det blivit stora paket... Kolla runt på auktioner och loppisar, man kan hitta hur billigt som helst, även lego i olika serier, typ star wars, säljs billigt när ungarna blivit för stora. Lycka till!

angiehults.blogspot.se/2013/09/bugettips-kop-...

Tack för ditt inlägg! Jag är storshoppare när det kommer till loppis och liknande, men i år känner jag mig extremt lat och tänkte att en färdig kalender skulle spara mig väldigt mycket tid. Förra året slog jag in 48 paket och det tar tid att hitta så mycket saker oavsett om det är begagnade eller ej.
  • Angiehults
    Coca cola light skrev 2013-09-12 18:45:42 följande:

Tack för ditt inlägg! Jag är storshoppare när det kommer till loppis och liknande, men i år känner jag mig extremt lat och tänkte att en färdig kalender skulle spara mig väldigt mycket tid. Förra året slog jag in 48 paket och det tar tid att hitta så mycket saker oavsett om det är begagnade eller ej.
    Ja, man ska inte glömma att bekvämligheten kan vara värd många kronor också... Spec när man har mycket annat och ont om tid!
Svar på tråden Är legokalendrarna värda sitt pris?