• Anonym (2gay)

2 syskon som är gay

Jag undrar om det är någon som vet några syskon där bägge är gay. Jag har en storasyster som är lesbisk och har levt ihop med en kvinna i 15 år. Själv har jag levt i en lång relation med en man,men det är slut sen några årsedan. För ett tag sen så blev jag galet kär i en tjej,jag tror aldrig jag varit så kär innan. Vi träffades ett tag men hon gjorde slut då jag inte vågade berätta för mina föräldrar och jag blev helt förstörd.Efter det har jag haft sex med några tjejer till och nu känns killar hyfsat ointressant. Jag har berättat för mina föräldrar nu och dom blev väl inte lyriska när jag också gillar tjejer och tjatar om att jag ska träffa en kille igen. Jag mår själv dåligt över situationen och skulle vilja träffa en kille och skaffa barn som mina kompisar gör nu men jag kan ju inte förneka mina känslor.Jag tror mest att jag mår dåligt över att både jag och min syster är gay och mina föräldrar tycker att det är sjukt jobbigt. Så är det någon som har någon erfarenhet av detta?

• Svar på tråden 2 syskon som är gay
  • zeraff

Du kan ju träffa en tjej och skaffa barn med henne.

Dina föräldrar får helt enkelt acceptera detta, vad fan spelar det för roll vilket kön det är på partnern till ens barn?
    Så länge mina barn är lyckliga och är tillsammans med en som respekterar och älskar hen är jag nöjd.

• Rocket Mania

Jonas Gardell har en syster som är gay. Hur det är med storebror vet jag dock inte.

• HASP

Den där bloggaren som heter typ Amir? Hans blogg heter gaybloggen tror jag! Hans bror är också gay.

• Zuzanne

Strunta i dina föräldrar, du är kvinna så det är mycket enklare för dig att skaffa barn än om du var man. Är barn någonting du ens vill ha? Föräldrar skall inte lägga sig i barnfrågan.

• Anonym (bekantingen)

har träffat en tjej vars syster också var gay. 

Och hur är det, visst finns det en sångarduo där den ena heter Teegan, de är från Kanada.  

Vet inte hur föräldrarna tar det, MEN: du kan inte leva för att du skall bli nöjda.

Jag är själv flata, bytte lag i vuxen ålder. Det var väl inte så helpoppis hos mamma, för att uttrycka sig milt.  
    Men se det så häR; det är deras fel hur det än kommer sig att du och din syster är homo! Antingen har de givit er gaygenen, eller så har de uppfostrat er så bakvänt att de nu får stå sitt kast och fira jul med bara tjejer; döttrar och svärdöttrar.  Tomte De skulle tänkt efter före!

• Superbjarne

Vad har dina föräldrar med din sexualitet att göra? Jag diskuterar aldrig min sexualitet med min mamma.

• Sticka

Har en bekant som är homo och som har ett syskon som också är homo. De är bara två syskon :)

• Anonym (3!)

Känner trillingar, alla tjejer, alla lesbiska. Iof är de trillingar, kanske inte lika konstigt då.

• Delilah

Jag är en tjej som har två systrar. Den äldsta är bi, jag är homo och lillasyster är hetero. Så kan det gå!

• Anonym (???)
    Superbjarne skrev 2014-04-18 13:47:38 följande:
    Vad har dina föräldrar med din sexualitet att göra? Jag diskuterar aldrig min sexualitet med min mamma.
    Fast hur tänkte du nu..? Det går ju inte att undvika att föräldrarna får veta vilken sexualitet man har, om man ska ha ett längre förhållande med någon, bo ihop, skaffa barn o.s.v.. Det skulle ju i så fall kräva, att man fasade ut sina föräldrar ur sitt liv helt, om de inte skulle få veta det.
  • Anonym (???)
    zeraff skrev 2013-09-06 20:32:25 följande:
    Du kan ju träffa en tjej och skaffa barn med henne.

Dina föräldrar får helt enkelt acceptera detta, vad fan spelar det för roll vilket kön det är på partnern till ens barn?
    Så länge mina barn är lyckliga och är tillsammans med en som respekterar och älskar hen är jag nöjd.
    Jag tror att det är lätt att vräka ur sig sådana saker, när man inte är där. Men i verkligheten har man nog en ganska klar bild av hur livet ska förlöpa: man ska gifta sig och skaffa barn, sedan ska barnen bli stora och i sin tur gifta sig - med personer av motsatt kön, något annat överväger man väl inte ens - och i sin tur få barn, o.s.v.. Ett homosexuellt barn ställer den drömmen på ända. Det BLIR en enorm chock och omställning för vem som helst, hur "tolerant" man än är i allmänhet. I sin egen familj vill man oftast inte ha in något som är annorlunda, något som kommer att väcka frågor hos släkt, vänner, arbetskamrater o.s.v..
  • Coruscant

Känner mor och dotter som är lesbiska.
    Jag och min syster är båda bisexuella.
    Även min man är bisexuell.
    Alla är vi lyckliga!

• Coccolina

Känner till många syskonskaror där alla eller flera är gay... Intressantast var den där först en bror kom ut, sen en bror till och när väl lillasyster kom och var gay hon också så var föräldrarna jätte stöttande medan däremot de äldre syskonen inte var så stöttande då de tyckte att hon borde levt som hetero för föräldrarnas skull... :-S Märk väl föräldrarna hade inga problem med det hela....... 

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
Svar på tråden 2 syskon som är gay