• elliz

    Mammalediga i Borås?

    Hej! Jag är en 27årig mamma som bor i Borås och söker likasinnade att umgås och prata med  :)
    Jag har en dotter på 3 år samt en son som föddes i januari, 2013. Han är nu 8 månader.
    Skicka gärna iväg ett mail eller något :)

    /Elliz

  • Svar på tråden Mammalediga i Borås?
  • MalinElise

    Imorgon kommer jag och mina två barn besöka öppna förskolan vid ca 12 då babycafeet slutar. Vi tänkte passa på att låna massa böcker och sånt. Så vet ni ifall någon har lust och tid att träffas Vi är nig bara där någon timme eller så.

  • FredrikaN
    MalinElise skrev 2013-09-30 14:30:20 följande:

    Imorgon kommer jag och mina två barn besöka öppna förskolan vid ca 12 då babycafeet slutar. Vi tänkte passa på att låna massa böcker och sånt. Så vet ni ifall någon har lust och tid att träffas smile1.gif Vi är nig bara där någon timme eller så.


    Åh synd att det var just imorgon, ska på mammagrupp 13.30 och måste hinna äta innan så blir tajt med tid att ses tyvärr! Synd!
  • elliz

    Här hemma är vi fortfarande sjuka så är inte så aktiv just nu.
    Hoppas ni andra klarat er undan de första höstbacillerna!

  • Zuzanne
    Snorkmaiden skrev 2013-09-29 15:45:15 följande:
    Vad kul FredrikaN! Här har det varit en väääldigt lång helg. Våran hund är nyopererad och ligger här hemma och mår ganska dåligt så det känns som hela familjen är lite i dvala för att han ska få lite lugn och ro. Men snart kommer mina svärföräldrar för lite kaffe och banankaka i alla fall :)

    Vad har ni för hund? Tråkigt att den är sjuk.
  • Snorkmaiden
    Zuzanne skrev 2013-10-08 04:11:38 följande:
    Vad har ni för hund? Tråkigt att den är sjuk.

    En tollare :) Har du också hund?
  • bebis11och12

    Hej på er! Jag har inte varit så aktiv här på ett tag då det varit mycket sjukdom här hemma.bacillerna har bara gått runt. :( imorgon ska jag och minstingen till öppna fskpå sjöbo. Någon som ska dit?

  • bebis11och12
    Zuzanne skrev 2013-09-26 05:37:37 följande:
    Den 25/9 som beräknat, kl 13.11 föddes en Emilia Lucy Asta :) Vikt på 3430 g och 47 cm lång.



    Grattis! :)
  • amela

    Hejsan! Hoppas det går bra att jag hoppar in här.
    Jag är 25 och mammaledig med en 5 månader gammal dotter. Skulle behöva lite fler vänner i Borås, är den första som fått barn så det blir lite ensamt nu.

  • FredrikaN
    amela skrev 2013-10-13 19:58:39 följande:

    Hejsan! Hoppas det går bra att jag hoppar in här.
    Jag är 25 och mammaledig med en 5 månader gammal dotter. Skulle behöva lite fler vänner i Borås, är den första som fått barn så det blir lite ensamt nu.


    Välkommen! Har en kille som blev fem månader i fredags :) vart bor du?

    Hoppas alla haft en fin helg! Är fick lillen vaccin i fredags så har haft lite feber i helgen, dock har han bara varit extra klänging och gosig så det var bara mysigt, hihi.
  • amela

    Vi bor i Norrby, i höghusen vad almåsskolan. Dottern ska vaccineras imorgon. Förra gången var hon också bara tyst o vill gosa, hoppas hon blir sån denna gången med. Hon är så härlig då, men samtidigt gör det så ont att se henne lida tyst för sig själv. Fick din son bara feber?

  • amela

    Hur är det att bo i Tullen? Vi vill så småningom flytta från Norrby (är båda studerande för tillfället) och köpa bostadsrätt/hus i Borås och har funderat starkt på Tullen och Byttorp.

  • Zuzanne

    Jag älskar tullen! Det är vackert, nära till mataffär, skolor, dagis, kollektivtrafik, badsjö osv. Trevliga människor och det händer sällan något här, som tex bråk. Det finns gott om lekplatser och fotbollsplaner osv. Perfekt helt enkelt!

  • FredrikaN
    amela skrev 2013-10-13 20:28:30 följande:

    Vi bor i Norrby, i höghusen vad almåsskolan. Dottern ska vaccineras imorgon. Förra gången var hon också bara tyst o vill gosa, hoppas hon blir sån denna gången med. Hon är så härlig då, men samtidigt gör det så ont att se henne lida tyst för sig själv. Fick din son bara feber?


    Mm bara lite feber. Sjöng för honom när han fick sprutorna så han blev distraherad så han märkte inte ens av det! Hehe :)

    Är uppvuxen på både på tullen och byttorp, jättemysigt område!
  • miicha

    Hejsan! Jag har också en (snart) treåring och en bebis som föddes i februari. Flyttade hit för några år sedan och saknar just vänner med mer än ett barn. De flesta jag känner har "bara" bebisar :) Jag själv är 26 år gammal.

  • Geléhallon89

    Hej, har en dotter som föddes i juni och en son på 6år som nyss börjat skolan. :) vi bor ute i sandared. någon mer som bor här ute? :)


    Vincent 080622
Svar på tråden Mammalediga i Borås?