Litet My skrev 2013-09-10 12:00:21 följande:
Är bevisen så liten är det förståeligt att den inte är redo att tas hem ännu. Det din sambo kan göra är att själv ta med en lista över hur/var/när han tycker det är lämpligt att träffa bebisen? På café? Hos mormor? Öppna förskolan? Samt hur ofta vilket borde vara ett par timmar några gånger i veckan. Kan det vara att du/ni driver på mamman för hårt med prat om att bebisen skall hem till er och att det är därför hon slår bakut? Som sagt ett annat förslag är ju att de båda gör en plan på umgänge och sedan får göra en kompromiss efter det på FR. Vad var den utlösande faktorn att hon föreslog affären? Det låter ju som det hänt något innan, inte bara att hon en dag under umgänget kom på att "nästa gång ses vi i affären".
Litet My skrev 2013-09-10 12:04:05 följande:
Du har hängt upp dig mycket på att ses i "en affär", om vi bortser från just det vad är "all annan skit du och din sambo ställer upp på"? , är du också med på umgängena?
Inget förslag är väl särskilt bra vad gäller det..öppna förskolan o cafe är väl inget som främjar anknytningen? Hon får gärna komma till oss med bebis men det vill hon inte..och som i nuläget får han inte komma dit heller..Vi har inte drivit på någonting alls vad gäller det att bebisen ska komma till oss. Det var ett förslag när hon sa att affären skulle vara en bra plats att träffas på.
Faktum är att det finns ingen utlösande faktor..hon gör så nämligen..ändrar sig från ena dagen till den andra. Så har det vart från start. Därav att man blir less.
Och ja jag hänger upp mig på förslaget om att träffas på affären..för som sagt..det främjar inte anknytningen mellan barn och pappa. Och det gör ont att se hur min sambo blir behandlad. Trots att han försöker göra henne till lags hela tiden.