• MalinEddie

Har ni som samsover med era barn i samma säng ett dåligt sexliv?

Jag stör mig otroligt mycket på kommentarer som "ja, bryr man sig inte om samlivet kan man ju samsova.." eller "jag och min man vill faktiskt ha sex ibland så vi väljer bort samsovning.."
    Vill man inte samsova så fine. Inte vartenda barn på denna jord önskar att sova tillsammans med sina föräldrar heller. Sen finns det barn och föräldrar som trivs med att sova tillsammans och varför skulle föräldrarnas sexliv påverkas av just detta val? Det finns ju ingen anledning om man har någon som helst fantasi och kan tänka utanför dubbelsägen tänker jag. Människor som aldrig någonsin har eller skulle kunna tänka sig att sova jämte ett barn verkar ha väldigt god insyn i dessa människors sexliv och de tröttar ut mig helt ärligt. Jag tror de har fel, så fel.
    Jag samsover inte med mina barn. De har sovit i egen säng och eget rum länge. Vi har dock samsovit med våra barn när de var mycket små och gissa vad, vi sexade på som vanligt!

Lämna gärna en kommentar!

Avskyr CIO-metoder.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ni som samsover med era barn i samma säng ett dåligt sexliv?
  • Maria222

Nej, eftersom vi inte har sex när vi sover så funkar det prima ändå.

• stickkontakt

Samsovningen påverkade inte, men vårt barn vaknade (och gör det än i perioder) ofta under kvällarna, eller sov oroligt. Det finns få saker som är så avtändande ett barn som gnäller i rummet intill, så många gånger avstod vi den typen av aktiviteter för vi visste att med 99% sannolikhet skulle vi bli avbrutna. Andra gånger när det fanns tid var vi så trötta att sömn gick före. Sexlivet var alltså lite sådär under första åren men det har blivit bättre. På ett sätt blev det nog bättre av samsovning för det maximerade sömnen för oss och vi hade nog varit ännu tröttare annars.

• MalinEddie
    Maria222 skrev 2013-09-10 22:03:53 följande:
    Nej, eftersom vi inte har sex när vi sover så funkar det prima ändå.
    Går ni inte och lägger er samtidigt som barnen?Flört
    Avskyr CIO-metoder.
  • läkarstudent

Nej, enda gången det funkat dåligt var under en period när sonen var runt 1 år och vi försökte få honom att börja sova i sitt rum, vilket resulterade i att han började vakna en gång i halvtimmen nätterna igenom. Annars har han sovit gott i vår säng medan vi hållit till i soffan eller i duschen.

Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
  • La Lola

Inte pga samsovning näe.

Skulle det betyda då att alla som inte samsover pippar som kaniner jämt?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Litet My

Så länge vi har soffa, madrasser,trappa och köksbord så funkar sexlivet ;) Det är faktiskt lite sport i sig att hinna innan bebis vaknar. Nu har jag varit personlig för idag ;)

• alynda

När vi samsov , tills sonen var 20 månader, funkade sexet som vanligt i sängen. Vi lade en kudde mellan oss och barnet för ngn slags "psykologisk gräns". Sen tyckte jag sonen blev för stor och för medveten för att det skulle kännas ok, men han fick eget rum främst av andra orsaker. Vi har tyvärr inte sex särskilt ofta och min man kan absolut inte tänka sig någon annanstans än sängen, så hade vi fortsatt samsova hade vi haft sex max ett par ggr om året. Perioder när vi försökt bli gravida samtidigt som sonen ofta kommit in till oss på natten har vi vid äl låtit honom somna i vår säng, sexat i hans (105cm bred, lyckligtvis), och sedan lagt oss att sova tillsammans.

• Nyfiken gul

exakt vad har orden samsovning och sexliv med varandra att göra? 

Förstår faktiskt inte.

Kan man inte klura ut att man kan ha sex nån annan stans än sängen och på andra tider än sovtider så kan folk få ha sitt kassa sexliv....

Vi har sexat på som vanligt helt enkelt för att det finns 23 andra timmar på dygnet och huset har 5 andra rum att hålla till i....  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • lövet2

Annat: Sexlivet har inte påverkats av samsovning. Däremot har det gått upp och ned av en massa andra orsaker. Sjuka barn t ex har en tendens att påverka sexlivet. När en förälder sitter uppe hela natten med sjukt barn och är en zoombie sedan på dagen, så blir det förstås inte något vidare med lusten och orken.

• Flisan79

Samsover med alla tre barn.

Har ett väl fungerande sexliv (snittar runt 2-4ggr/v). Länge sen det var i sängen dock

• keron

Ja, men av andra orsaker. Är man som sexuell man ihop med en asexuell kvinna så kan nog inte sexlivet bli annat än ganska dåligt.
    Min sambo anser, som tur är, att även om det ändock är en hörnsten i ett förhållande, så är det definitivt inte den viktigaste eller starkaste hörnstenen

• Rebecka47

Visst saknade jag närheten av att kunna kryp ihop nära intill min man medan vi samsov, men sex som sådant hade vi på annat håll. Dusch, soffa och gästsäng fungerade utmärkt. Används än idag när lusten faller på. Men däremot sover jag bättre nu när jag inte har en klättrande unge mellan oss.

• Annsiss

Såklart det också spelar roll hur man bor, bor man i värsta villan med gott om rum och sängar / soffor så är man såklart inte hänvisad till sovrummet. Bor man inte så och inte uppskattar köksbord och golv så är det väldigt praktiskt att inte samsova.

• Flickan och kråkan

Vi har samsovit och samsover med alla våra tre barn. Vårt sexliv påverkas framför allt av hur vi mår. Det blir lite av den varan när vi är väldigt trötta, stressade eller liknande för då infinner sig liksom inte lusten på samma sätt. Samsovningen som sådan påverkar inte......om något snarast åt andra hållet, då det ger oss alla bättre och mer sömn = piggare = aktivare sexliv

• Apopan

Min farmor försökte för inte så länge sedan lägga fram lite snyggt att det kanske var dags för sonen att sova i egen säng. "Det är inte bra för samlivet..." sade hon. Hon menade väl min gamla farmor, men hon hade såklart fel. Trots sin livserfarenhet ;)

Svar på tråden Har ni som samsover med era barn i samma säng ett dåligt sexliv?