• Anonym (TS)

Bonus, 11år, såg oss ha sex (vad göra?)

Som rubriken lyder, det som bara inte får hända skedde igår kväll.
    Jag har två underbara bonusar, en pojke på 11 och en tjej på 7. De bor hos oss varannan v. Då vi bara bor några km från deras mamma med familj så är det ju cykelavstånd och av praktiska skäl har det hänt nån enstaka gång att barnen behöver hämta/lämna ngt hos den andre när under veckan. Inga konstigheter.

Klockan var ung 21 och det som började med att vi gosade lite i TVsoffan hade övergått till ngt helt annat. Precis när vi är klara så hör vi sonen ropa "Pappa vad gööööör du?" och stå i dörröppningen och se helt förskräckt ut.
    jisses paniken!
    . Jag smet ut till badrummet och hoppade in i duschen. Mannen fick på sig ngt och satte sig och pratade med sin son. (Han vet allt om hur barn blir till osv, de har en syster på 2år hos sin mamma och de var väldigt delaktiga i och pratade mkt om den processen). Sambon försökte förklara att vuxna människor som tycker om varandra osv. Att det är något väldigt fint mellan två personer men stt det inte bar meningen att han skulle få se det. Men bonus var tydligen rädd att pappan gjorde mig illa. Vill här påpeka att det inte rörde sig om ngt märkligt eller våldsamt, tvärtemot. Vi byttes av och sambon hoppade in i duschen och ringde till mamman. Hon skrattade och tog det med ro och tyckte inte det var så farligt. Jag pratade också med, Hon förklarade att de är väldigt öppna hemma, sover nakna osv och att han förmodligen skulle glömma det fort eller kunna skratta åt det.

Bonusen ville vara kvar hos oss och det fick han ju självklart. Vi åt lite glass och såg på TV och märkte att han hela kvällen var väldigt beskyddande mot mig. Ville sitta nära
    mig och osv. Likadant nu på morgonen, då han skulle iväg på innebandymatch. Han ville att jag skulle skjutsa och inte pappan osv.

Tycker så synd om honom, inget barn ska behöva vara med om det. Han har två fantastiska föräldrar. Jag älskar deras mamma som min syster, det har aldrig varit ngt drama. Men de verkar tycka att det inte var så farligt och att det är passè iom att vi pratat med honom.

Jag tror inte han är över det och vill inte att ha ska lida eller få några men. Kan jag göra ngt, bör jag göra ngt?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Bonus, 11år, såg oss ha sex (vad göra?)
  • Anonym (TS)

Hur vet du (6) att inte vi försöker få barn? Bara undrar...

• Sötnos

Jag måste bara säga till er att ni verkligen hanterat detta på ett fantastiskt sätt. Att ni direkt ringde hans mamma och delade med er av vad som hänt (trots den väldigt pinsamma situationen) visar på att ni inte hade något att dölja och aldrig såklart menat något illa. Frågan är om jag själv, om jag hamnat i en likande situation hade gjort likadant, trots att jag ser mig själv som en väldigt rättfärdig människa ;)

Kärlek är kärlek. Som kristen har jag aldrig hittat något i bibeln som går emot att ha sex för njutningens skull (inom äktenskapet/relationer) Bibeln pratar om att hålla hemmets säng ren och förbjuder otrohet osv.

Att som ex ensamstående förälder ta risken att utsätta sitt barn för att se en tillfällig akt med någon främling hade varit väldigt fel enligt min mening. Det är inget barn ska behöva se eller ens veta att ens förälder gör. Men kärlek delad mellan två människor som är del av barnets liv, är något helt annat. Bor man tillsammans måste man ju få leva. Givetvis är det optimalt om barnet inte behöver se detta, men händer det så är det viktigare att låta det framstå som det naturliga det är, istället för att låtsas som det inte hänt och som något dåligt.

Jag tror på öppenhet, på samma öppenhet som ni visat pojken. Låt honom prata om det, för de på tal på ett naturligt sätt. Fråga honom om det är något han själv upplevde som dåligt och om så är fallet, så tror jag säkert att han som 11-åring är mogen för att smått börja prata om lust och då inte på ett dåligt sätt - utan som en naturlig del av våra kroppar. Oavsett vad våra förfäder har skrivit att Gud tidigare sagt.

• Anonym (TS)
    Sötnos skrev 2013-09-16 11:05:56 följande:
    Jag måste bara säga till er att ni verkligen hanterat detta på ett fantastiskt sätt. Att ni direkt ringde hans mamma och delade med er av vad som hänt (trots den väldigt pinsamma situationen) visar på att ni inte hade något att dölja och aldrig såklart menat något illa. Frågan är om jag själv, om jag hamnat i en likande situation hade gjort likadant, trots att jag ser mig själv som en väldigt rättfärdig människa ;)

Kärlek är kärlek. Som kristen har jag aldrig hittat något i bibeln som går emot att ha sex för njutningens skull (inom äktenskapet/relationer) Bibeln pratar om att hålla hemmets säng ren och förbjuder otrohet osv.

Att som ex ensamstående förälder ta risken att utsätta sitt barn för att se en tillfällig akt med någon främling hade varit väldigt fel enligt min mening. Det är inget barn ska behöva se eller ens veta att ens förälder gör. Men kärlek delad mellan två människor som är del av barnets liv, är något helt annat. Bor man tillsammans måste man ju få leva. Givetvis är det optimalt om barnet inte behöver se detta, men händer det så är det viktigare att låta det framstå som det naturliga det är, istället för att låtsas som det inte hänt och som något dåligt.

Jag tror på öppenhet, på samma öppenhet som ni visat pojken. Låt honom prata om det, för de på tal på ett naturligt sätt. Fråga honom om det är något han själv upplevde som dåligt och om så är fallet, så tror jag säkert att han som 11-åring är mogen för att smått börja prata om lust och då inte på ett dåligt sätt - utan som en naturlig del av våra kroppar. Oavsett vad våra förfäder har skrivit att Gud tidigare sagt.
    Tack sötnos! Glädjer mig att höra.  JO det var kanske inte det roligaste samtal som sambon behövt ringa men samtidigt en sån självklarhet.  Barnet råkar ut för ngt, självklart ska båda föräldrar informeras och rådgöra om hur det ska hanteras. 

Pratade med biomamman idag,  eftersom hon är föräldraledig gå barnen dit efter skolan istället för fritids även när det är vår vecka.  Så jag bad henne prata lite med honom och se om hon kunde få honom att känna sig bättre till mods.  Deras pappa är ju fortf på jobbet men tänkte att han får hämta dem hos mamman så får de chansen att prata med honom de två som mamma och pappa om det behövs. 
  • Anonym (Wow!)

Alltså efter att ha läst TS och ngr enstaka svar måste jag nara få säga vilka otroliga föräldrar denna pojke verkar ha!
    Pappa ringer mamma för att berätta, DU pratar också med henne och du ringer även senare!

Jag tror att denna pojke, med tanke på allt stöd han verkar ha hos alla sin föräldrar, kommer hantera det betydligt bättre än vissa andra barn.

Sen är det ju så pass enkelt att inget barn vill se sina föräldrar ha sex, varken bio eller bonus! Men ibland händer det och då får man prata och försöka förklara precis som ni har gjort!

Och, återigen, stor eloge för den relation ni verkar ha! Tänk om alla bio/bous hade det så!

*kramar*

• Anonym (håller med!)

vilket himla bra nätverk bland er vuxna! barnen i er familj torde inte ta någon skada på hur de verkar som dom har det hemma med er :) KUL!

• Anonym (håller med)

Jag håller med övriga, ni verkar hantera detta jättebra! Detta är en enstaka händelse, på det hela taget verkar din bonus ha både underbara föräldrar och underbara bonusföräldrar! 

• Anonym (TS)

Blir varm i hjärtat när jag läser er fina respons! 

Ska prata med sambon ikväll när barnen sover och så får jag väl höra vad de sagt hos mamman osv. 
    Upppdaterar ikväll 

• Ess
    Anonym (TS) skrev 2013-09-15 22:25:26 följande:
    Fast jag vill inte ha det så, vill inte att de ska känna att de är gäster att de kommer på besök. Är ju deras hem. 
    Har inte hänt så ofta, men antar att det här var ett wake up call. kommer ju bli mer och mer spring framöver nu när de blir större  
    Jag skulle aldrig själv klampa in hos mina föräldrar utan att ringa en signal på dörrklockan.

Man kan aldrig komma ifrån att det är skillnad på att bo hela tiden och att inte göra det. Det går inte att leva hela tiden på spänn, att kommer dom eller inte trots att det är mammans vecka. Att ringa en signal är en enkel försäkring mot att komma in vid ett olämpligt tillfälle, för är man inte klädd så kan man bara hojta -vänta lite. 
  • Anonym (TS)

Barnen sover,  det hade gått bra hos biomamman.  Hon är underbar den kvinnan! Hon, min sambo och sonen hade satt sig i köket och pratat lite.  De hade berättat att man kan tycka om varandra på olika sätt och att de tyckte om varandra fast ung som man tycker o sitt syskon eller bästa vän.  Att biomamman nu tyckte om sin nya man på samma sätt som pappan tycker om mig. Att de tydligen där (deras sovrum ligger nära köket) är självklart att man inte går in om dörren är stängd annars är man alltid välkommen.  Att det kan hända att även de gör saker som de inte vill att barnen ska vara delaktiga i. Han hade ställt lite frågor om det ena och det andra och han had nog känt sig lite bättre för han var sig själv igen när han kom hit.

Däremot funderar jag nu på hur det här kommer påverka mig....  
    Sambon som jobbat ett dygn kom hem,  och svalt efter lite närhet.  Det brukar han göra, och har vi barnen här så brukar vi få till det när de somnat. 
    Jag tänkter på sex och får flshbacks till det som hände...   undrar om JAG kommer släppa det. Inte alls sugen, ryser när han tar i mig och jag märker att han vill. 

Ja, vi brukar inte avstå från sex de veckor barnen är här. Men är självklart noga med att de sover,  vi gör det i vårt rum med stängd dörr och tyst.  Eller smyger ner  i gästrummet i källare 2vån från barnen. 
    Tanken att bli påkommen har aldrig kännts påfallande förut.... me nu. Sambon är nästan lite sur på mig för att jag inte vill ligga... 

är jag löjlig?

• Ess
    Anonym (TS) skrev 2013-09-16 10:45:18 följande:
    Hur vet du (6) att inte vi försöker få barn? Bara undrar...
    Därför att du skrev det som att du gillade vad ni höll på medKräks.

Sex är ett nödvändigt ont som ska försigå i totalt mörker, enbart missionären för annars blir det snuskigt. Din del utav det hela går ut på att bara ligga still och stå ut tills han är klar, tycker du det drar ut på tiden (allt över 4 sekunder) så kan du börja fundera ut vad ni ska äta till middag.
    AMEN! 
  • Anonym (TS)
    Ess skrev 2013-09-17 17:11:29 följande:
    Därför att du skrev det som att du gillade vad ni höll på medKräks.

Sex är ett nödvändigt ont som ska försigå i totalt mörker, enbart missionären för annars blir det snuskigt. Din del utav det hela går ut på att bara ligga still och stå ut tills han är klar, tycker du det drar ut på tiden (allt över 4 sekunder) så kan du börja fundera ut vad ni ska äta till middag.
    AMEN! 
    Jag utgår ifrån att det här är ett skämt,  ett tråkigt sådant dessutom
  • Anonym (w)

Just av denna anledning  (att bli störda/påkommna) och andra anledningar får inte bonus ha nyckel hit hos mamman.

• fluu
    Anonym (w) skrev 2013-09-18 12:31:12 följande:
    Just av denna anledning  (att bli störda/påkommna) och andra anledningar får inte bonus ha nyckel hit hos mamman.
    Stackars unge som inte får "störa" i sitt eget hem...
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Ess
    Den ena utav hans barn hade nyckel, men skulle aldrig bara klampat in oväntat, utan ringde alltid först.
  • Eterisk
    Nej, det är viktigt att hålla dem ute från hemmet så att man kan leva ut sitt sexliv ordentligt. Drömmer

Själva knullar vi av hjärtats och köttets lust trots att ungdomarna har fri tillgång till sitt eget hem, vi sköter det på samma sätt som vi skulle gjort om alla varit våra gemensamma och bott hos oss hela tiden. Inte konstigare än så. 
  • Anonym (w)
    fluu skrev 2013-09-18 17:29:54 följande:
    Stackars unge som inte får "störa" i sitt eget hem...

DEt är dennes hem den vecka han ska vara här, den veckan han är hos sin mamma är det hans hem. Eftersom hans pappa jobbar sena kvällar dom veckor barnet inte är här så behöver han heller inte springa här utan att höra av sig innan.
  • fluu
    Anonym (w) skrev 2013-09-18 22:21:12 följande:

DEt är dennes hem den vecka han ska vara här, den veckan han är hos sin mamma är det hans hem. Eftersom hans pappa jobbar sena kvällar dom veckor barnet inte är här så behöver han heller inte springa här utan att höra av sig innan.
    Han känner sig säkert välkommen även på de "rätta" veckorna...
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (w)
    Eterisk skrev 2013-09-18 18:02:05 följande:
    Nej, det är viktigt att hålla dem ute från hemmet så att man kan leva ut sitt sexliv ordentligt. Drömmer

Själva knullar vi av hjärtats och köttets lust trots att ungdomarna har fri tillgång till sitt eget hem, vi sköter det på samma sätt som vi skulle gjort om alla varit våra gemensamma och bott hos oss hela tiden. Inte konstigare än så. 
    Ja allas sätt och göranden äro olika
  • Anonym (w)
    fluu skrev 2013-09-18 22:22:10 följande:
    Han känner sig säkert välkommen även på de "rätta" veckorna...

Ja vem vet
Svar på tråden Bonus, 11år, såg oss ha sex (vad göra?)